gardeshban.ir

بیش از ۲ هزار نفر در روز سوم فروردین در قالب بازدید مجازی و آنلاین موزه‌ها از موزه هنر‌های زیبای مجموعه سعدآباد بازدید کردند.
کد خبر: ۲۴۳۵۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمدرضا کارگر، مدیرکل امورموزه‌های کشور، طرح بازدید مجازی از موزه‌های استان تهران را به مثابه باز شدن پنجره‌ای به روی مردم دانست و گفت: تا جایی که اطلاع دارم معرفی آنلاین موزه‌ها به شکل فعلی فقط در ایران انجام می‌شود. در طرح بازدید مجازی از موزه‌ها که از اول فروردین با همکاری وزارت ارتباطات وسایت آپارات اجرا شده است، مردم می‌توانند سؤالات خود را بپرسند و پاسخ آن‌ها را بگیرند.

او افزود: ما تا به امروز در قالب طرح بازدید مجازی از موزه‌های تهران از موزه ملی ایران، کاخ-موزه گلستان و موزه هنر‌های زیبای مجموعه سعدآباد بازدید کردیم. در اینجا باید گفت در روز‌های آغاز طرح ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از اجرای آن استقبال کردند، اما در روز سوم بیش از ۲ هزار نفر از موزه هنر‌های زیبای مجموعه تاریخی وفرهنگی سعدآباد بازدید مجازی کردند. این به معنای افزایش ۷ تا ۸ برابری افرادی است که از طرح بازدید مجازی و آنلاین موزه‌ها با هشتگ «موزه‌ها را در خانه ببینیم» استقبال می‌کنند.

مدیرکل امورموزه‌های کشور اجرای طرح بازدید مجازی وآنلاین از موزه‌های استان‌های دیگر کشور را مستلزم تأمین زیرساخت‌های لازم دانست و اظهار کرد: بازدید مجازی وآنلاین جاذبه‌های گردشگری می‌تواند در خصوص محوطه‌های تاریخی نیز اجرا شود، زیرا ما متوجه شدیم که استفاده از این تکنولوژی مسیری درست برای گذراندن شرایط فعلی حاکم بر کشور است البته پس از پایان تعطیلات باید طرح بازدید آنلاین و مجازی موزه‌ها را تحلیل جدی کرد.

گفتنی است علاقمندان در روز‌های باقیمانده تعطیلات نوروز می‌توانند در قالب طرح آنلاین ومجازی موزه‌ها از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، موزه ملی فرش ایران، موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران، موزه رضا عباسی، موزه ارتباطات و پست، موزه ملی قرآن کریم، موزه ملی ملک، موزه بانک ملی ایران، موزه انقلاب و دفاع مقدس و موزه علوم و فناوری ایران بازدید کنند.


باشگاه خبرنگاران




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار