gardeshban.ir

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: حذف تدریجی دانشگاه فرهنگیان در دستور کار دولت است، دانشگاه پیام نور در قالب خرید خدمات به این دانشگاه خدمت‌رسانی خواهد کرد!
کد خبر: ۲۴۳۷۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
به تازگی نامه‌ای در فضای مجازی  منتشر شده است، مبنی بر  پیشنهاد دانشگاه پیام نور برای خرید خدمت به دانشگاه فرهنگیان که بر این اساس،  این دانشجویان حدود 100 واحد درسی با 6.5 سال تحصیلی را با رعایت ضوابط آموزشی عالی در دانشگاه پیام نور تحصیل کرده و دروس تخصصی و پایه را فرا  بگیرند سپس دروس تربیتی  یا سال چهارم تحصیل خود را در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل داده و از دانشگاه مزبور دانش آموخته خواهند شد و به نوعی دانشگاه پیام نور در قالب خرید خدمت به دانشگاه فرهنگیان خدمت رسانی خواهد کرد.

در همین باره حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: اخیرا، مکاتبه‌ای از دانشگاه پیام نور با دبیرخانه کمیسیون علمی و فناوری ریاست جمهوری وصول کرده‌ام که حاکی از تلاشهایی برای حذف دانشگاه فرهنگیان است.

وی با تاکید بر این موضوع که این رویای شوم هرگز تحقق نخواهد یافت، گفت: در این نامه عطف به نامه  تاریخ یازدهم بهمن 98 گزارش اقدامات برای همکاری دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور  ارائه شده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد: در این گزارش تصریح شده است، پس از اعلام تصمیم مورخ 12 آبان 98 کمیسیون علمی و تحقیقاتی و فناوری  و نظر معاون اول،  جلسات متعدی با حضور نمایندگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، دانشگاه پیام نور و دانشگاه فرهنگیان تشکیل شده است.

وی افزود: در این نامه گفته شده است که در  جلسات مذکور، نظر غالب آن بوده که دانشجویان داوطلب براساس ضوابط اعلامی دانشگاه  فرهنگیان توسط سازمان سنجش و آموزش کشور پذیرفته شده و به دانشگاه پیام نور معرفی شوند.

حاجی بابایی گفت :در این نامه پیشنهاد شده است،  این دانشجویان حدود 100 واحد درسی با 6.5 سال تحصیلی را با رعایت ضوابط آموزشی عالی در دانشگاه پیام نور تحصیل کرده و دروس تخصصی و پایه را فرا  بگیرند سپس دروس تربیتی  یا سال چهارم تحصیل خود را در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل داده و از دانشگاه مزبور دانش آموخته خواهند شد و به نوعی دانشگاه پیام نور در قالب خرید خدمت به دانشگاه فرهنگیان خدمت رسانی خواهد کرد!

وی گفت: در این نامه به مزایای این طرح از جمله این که دانشجویان در محل سکونت خود خواهند بود و کمتر در معرض آسیب اجتماعی قرار می گیرند همچنین دانش آموختگان حداقل 29 سال در خدمت دولت خواهند بود و سنوات خدمت بیشتر از دانشجویان فعلی خواهد بود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: دو بند دیگری که از این نامه در دسترس است، اشاره به عدم واگذاری تسهیلاتی رفاهی مانند خوابگاه، رستوران  و پرداخت هزینه‌های تحصیل توسط شخص دانشجو همچنین استخدام دانشجو معلمان تنها در سال چهارم تحصیل و رها شدن دولت از استخدام دانشجو معلمان از سال اول پذیرش در دانشگاه است.

وی با اظهار تاسف از این که ادامه این نامه در دسترس نیست، گفت:به  نظر می‌رسد، در جریان حذف جایگاه فرهنگیان و تنزل نظام تعلیم و تربیت کشور این بار حذف تدریجی دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته است.

حاجی بابایی با اظهار تعجب و طرح این پرسش که چرا از کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون فرهنگیان به عنوان نمایندگان مردم در این جلسات حضور نداشته‌اند، مطرح کرد: این تصمیمات بر خلاف اسناد توسعه‌ای کشور مانند، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و سند
 تحول بنیادین در آموزش وپرورش است.

وی افزود: این که تلاش می شود، آموزش وپرورش را دستگاهی هزینه‌ای به جامعه معرفی کنند و با نسخه‌های اینچنینی سعی در تقلیل جایگاه آموزش و پرورش دارند، برخلاف اظهار نظر صریح مقام معظم رهبری است که به صراحت فرمودند آموزش و پرورش دستگاه هزینه‌ای نیست و در این دستگاه باید از سرمایه گذاری مادی و  انسانی دریغ نشود، چرا که هرقدر سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد، نتایج بسیار را در جامعه شاهد خواهیم بود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: سند تحول بنیادین، برنامه ششم توسعه همه تاکید بر تقویت دانشگاه فرهنگیان دارند؛ گواه بارز این ادعا حضور مقام معظم رهبری، در هفته معلم در این دانشگاه و صراحت ماده 63 برنامه ششم سد نفوذ ناپذیری است که هر کسی را که قصد نامبارکی برداشته باشد پشیمان خواهد کرد و از طرفی این این نگاه نازل درمورد تربیت معلمان، حاکی از بینش غلط در خصوص نظام تعلیم و تربیت  و به ویژه معلمان به عنوان اصلی ترین مولفه فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

آموزش و پرورش کشور خصوصی نخواهد شد

وی گفت:  با تمام قوا در برابر هر تصمیمی که منجر به تنزل جایگاه آموزش و پرورش کشور، فرهنگیان و به ویژه دانشگاه فرهنگیان به عنوان قلب سند تحول بنیادین ایستاده‌ایم و در این راستا از تمام ظرفیتهای قانونی استفاده می‌کنیم.

حاجی بابایی ادامه داد: به نظر می‌رسد، عده‌ای به شدت علاقمند هستند که، آموزش و پرورش را کاملاً خصوصی کنند، این در بکارگیری معلمان خرید خدمت، پیشنهاد ارائه دورس دانشجو معلمان در قالب خرید خدمت و سایر فعالیتهای آموزش و پرورش در این قالب مشهود است، که باید گفت، براساس اصل 30 قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه عدالت آموزشی، هیچگاه آموزش و پرورش کشور خصوصی نخواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار