gardeshban.ir

طبق فرضیات و حدسیات در سال آینده ۶۰ درصد مردم در زندگی خود، از نزدیک با کرونا سر و کار دارند. از این رو اگر در خانه با فردی مبتلا به کرونا زندگی می‌کنید، این ۵ نکته را رعایت کنید.
کد خبر: ۲۴۳۸۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

۱- کسانی را که به وضوح بیمار هستند، از دیگران جدا کنید

اگر فردی به وضوح بیمار است، فرد آلوده را در یک اتاق جدا قرار دهید و درب را بسته نگه دارید.  کفش و لباس های خود را از آن اتاق خارج کنید.  یک جفت لباس اضافی را در درگاهی که فرد جدا شده در آن قرار دارد، نگه دارید.  هنگامی که وارد می شوید، آنها را بر تن کنید و هنگام ترک اتاق آنها را از تن دربیاورید. (این کارهایی است که کارمندان مراقبتهای بهداشتی در بیمارستانها انجام می دهند.)

۲. پنجره های منزل خود را باز بگذارید

هنگامی که سرفه می کنید یا عطسه می کنید (یا فقط به طور عادی نفس می کشید) ذراتی تولید می کنید که می توانند چند ساعت در هوا بمانند. مطالعات علمی نشان می دهد که میزان تهویه بالاتر (یعنی هوای تازه تر) می تواند در کاهش خطر ویروس های موجود در هوا مؤثر باشد.

۳. هوای منزل را تصفیه کنید

ذرات ویروسی موجود در هوا می توانند توسط فیلترهای دستگاه تصفیه اسیر شوند.  اگر یک دستگاه تصفیه هوا قابل حمل دارید، آن را در اتاقی که فرد آلوده در آن قرار دارد قرار دهید.  اگر چندین دستگاه تصفیه هوا دارید، آنها را در اتاق های منزل بگذارید، اولویت بندی با افرادی که بیشترین وقت را در منزل و اتاق خود می گذرانند.

۴. مرطوب کردن هوای منزل

ویروس ها برای مدت طولانی تر در رطوبت کم زنده می مانند و بدن شما در رطوبت بیشتر عملکرد دفاعی بهتری در مقابله با کرونا دارد. اگر دستگاه رطوبت ساز دارید، از آن استفاده کنید. رطوبت ساز را در اتاقی که فرد قرنطینه شده است قرار دهید. توجه داشته باشید که رطوبت نسبی بهینه بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است.

 ۵. سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید

شواهد نشان می دهد سطوح آلوده نقش مهمی در انتقال ویروس دارند. هر شیء در صورت آلوده شدن می تواند به عنوان منبع انتقال باشد. خوشبختانه با استفاده از رایج ترین اسپری های ضد عفونی کننده، ویروس کرونا به راحتی کشته می‌شود. (محلول های سفید کننده رقیق شده و محلول های الکلی با حداقل ۷۰٪ الکل). چند بار در روز سطوح را تمیز کنید و سطحی که بیشتر لمس می‌شود مانند دستگیره ها، میزهای رومیزی، صفحه کلید و سوئیچ ها را مرتباً تمیز کنید. در آپارتمان، مواردی مانند دکمه های آسانسور و سایر سطوح که در نقاط مشاع ساختمان قرار دارند را نیز اضافه کنید.





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار