gardeshban.ir

معاون گردشگری استان بوشهر با اشاره به به پلمپ و تعطیلی بیش از ۱۸۸ خانه مبله گفت: مبادی ورودی به استان توسط مردم به صورت خودجوش بسته است و حتا گردشگران خارجی که اسفند ماه به بوشهر آمده بودند، بازگردانده شدند.
کد خبر: ۲۴۴۰۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
سکینه سالاری (معاون گردشگری استان بوشهر) با اشاره به آنکه شیوع ویروس کرونا سبب شد تا استان بوشهر با وجود آنکه همواره درصدد ارائه خدمات سفر برمی‌آمد، نوروز ۹۹ از ارائه خدمات سفر به مسافران برنیاید، گفت: بر اساس توصیه‌ها و مصوبات کمیته ملی کرونا و دادستانی، هتل‌های استان خودخواسته و پیشاپیش قبل از آنکه دستوری برای تعطیلی داده شود، تعطیل کردند. این تعطیلی شامل سفره‌خانه‌ها و واحدهای بومگردی در استان هم می‌شود.

او ادامه داد: عواقب پذیرش مسافرانی که مشکوک به کرونا هستند برای مراکز اقامتی استان غیرقابل بازگشت بود از این رو خودخواسته تعطیل کردند و هیچ مسافری را پذیرش نمی‌کنند.

سالاری با اشاره به آنکه استان بوشهر در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا ازجمله استان‌هایی بود که هیچ گزارشی از ابتلای به این ویروس در آن گزارش نشده بود، تصریح کرد: در روزهای نخست، بوشهر به عنوان یکی از استان‌های سفید معرفی می‌شد. از این رو باتوجه به آنکه گفته می‌شد فعالیت ویروس کرونا در گرما و مناطقی که هوای آن گرم است کند می‌شود، شاهد هجمه‌ای از حضور مسافران به سمت بوشهر بودیم. درواقع مسافرانی از استان‌های گیلان،‌ تهران و قم که کانون ویروس کرونا بودند به سمت بوشهر راهی شدند. البته ما معتقد هستیم این افراد گردشگر و مسافر نیستند بلکه پناهجویانی هستند که به بوشهر پناه آورده بودند.

معاون گردشگری بوشهر خاطرنشان کرد: حضور این تعداد از مسافران در بوشهر سبب بروز نگرانی‌هایی در میان عموم جامعه شد چراکه بعد از حضور این مسافران بود که شاهد نخستین گزارش‌های ابتلا به کرونا در بوشهر بودیم. از این رو مردم به‌صورت خودجوش درصدد مسدود کردن راه‌های ورود به استان برآمدند تا از حضور مسافران بخصوص مسافرانی که از شهرهای کانون کرونا می‌آمدند، جلوگیری شود.

به گفته او، با وجود آنکه به هتلداران دستوری مبنی بر تعطیلی داده نشد، اما آنها خودشان تعطیل کردند. در این میان مردم نیز به صورت خودجوش درصدد تعطیلی بازارها و اصناف برآمدند تا مانع شیوع کرونا شوند. از این رو طی این مدت مسافر چندانی نداشتیم و بیشتر افرادی که در استان بودند، پناهجو بودند.

 سالاری یادآور شد: باتوجه به آنکه تعداد هتل‌های فعال در بوشهر اندک است از این رو شاهد فعالیت تعداد زیادی از خانه مسافرها و خانه‌های مبله در استان هستیم. در این میان بسیاری از این خانه‌های مبله باید تعطیل می‌شدند چراکه مجوز فعالیت نداشتند. در این میان طی روزهای گذشته نظارت‌های محسوس و نامحسوس متعددی انجام دادیم و پلس فتا کنترل بسیار زیادی درخصوص عدم تبلیغ خانه‌های مبله در بوشهر دارد.

او ادامه داد: بیش از ۵۰۰ خانه مبله و خانه مسافر در سطح استان داریم و تا ۴ فروردین ماه، بیش از ۸۸ واحد پلمپ و بیش از ۱۰۰ واحد را تعطیل کردیم. حدود ۳۹۵ گزارش مردمی درخصوص فعالیت خانه مبله‌ها داشتیم که درصدد کنترل و نظارت آن برآمدیم. ۴۴۰ ماموریت نظارتی در بوشهر داشتیم و کنترل‌ها در شهرستان‌ها ادامه دارد.

معاون گردشگری استان بوشهر با تاکید برآنکه درحال حاضر تمام مبادی ورودی استان کنترل می‌شود، گفت: در طول روزهای گذشته مسافرانی که در مراکز اقامتی و هتل‌ها اسکان داده شوند، نداشتیم و تعدادی از مسافران ورودی به استان نیز برای اقامت در خانه اقوام و بستگان خود آمده‌اند. از این رو آمار دقیقی از حضور مسافران در استان نداریم. اما مردم به صورت خودجوش درصدد بازگرداندن مسافرانی برمی‌آیند که به قصد سفر و گردشگری وارد استان می‌شوند.

او در ادامه از بازگرداندن تور گروه گردشگران آلمانی خبر داد و گفت: در اوایل شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه گروهی از گردشگران آلمانی به بوشهر آمده بودند که توسط مردم بوشهر بازگردانده شدند.

به گفته سالاری، تمام هتل‌های بوشهر با تمام ظرفیت اقامتی خود برای نوروز رزرو شده بودند که به دلیل شیوع کرونا، تمام این رزروها کنسل شدند و تاکنون مبلغ کنسلی‌ها اعم از تور و اقامت به‌طور کامل به مسافران بازگردانده شده مگر مبلغ جریمه‌ای که ایرلاین‌ها هنوز پرداخت نکرده‌اند. با این وجود تعداد پروازها به استان کم شده و تعدادی از افراد که با پرواز به بوشهر می‌آیند بنابر ماموریت‌هایی است که باید انجام دهند چراکه فعالیت عسلویه را در استان داریم و شیفت‌ها باید انجام شود. مسافران احتمالی هم که با پروازها به بوشهر می‌آیند چک می‌شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار