gardeshban.ir

معاون گردشگری مجموعه غار علیصدر درباره تاثیر عضویت این غار در سازمان جهانی جهانگردی گفت:گرفتن حق میزبانی برخی از اجلاس ها و پیشنهاد مشاور در بهره برداری از غارها از جمله فواید این عضویت است.
کد خبر: ۲۴۴۲۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

مسعود ملکی معاون گردشگری غار علیصدر، درباره فواید عضویت غار علیصدر در سازمان جهانی گردشگری UNWTO توضیح داد: غار علیصدر در سال ۲۰۱۶ به عضویت سازمان جهانی جهانگردی در آمد و با شرکت در اجلاس سالیانه سازمان جهانی در سال ۲۰۱۷ درخواست کرد تا سال بعد اجلاس اعضای وابسته این سازمان در همدان برگزار شود که با موافقت مواجه شد. بنابراین در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار در ایران این اجلاس برگزار شد و دبیرکل سازمان UNWTO در آن شرکت کرد.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان هیأت رئیسه انتخاب شد و در جلسات مختلف سازمان شرکت کرد افزود: از فواید برگزاری این اجلاس در ایران، رونق گردشگری برای کشورمان بود آن هم در حالی که استکبار جهانی خواهان تحریم ایران است و تمایل دارد تا سفرهای کمتری به ایران شود. وزیر میراث فرهنگی نیز اعلام کرده بود که سازمان جهانی گردشگری به دلیل برگزاری اجلاس اعضای وابسته UNWTO ایران را کشوری امن برای سفر معرفی کرده است. تلاش ما هم در حوزه معرفی ایران به عنوان کشور دارای منابع غنی گردشگری و تاریخی و ایجاد گسترش با کشورها برای توسعه گردشگری است.

ملکی درباره اینکه همکاری‌ها با سازمان جهانی WTO پس از پیوستن غار علیصدر به سازمان جهانی به چه صورت انجام می‌شود گفت: این عضویت به معنای ارتباط نزدیک تر با این سازمان جهانی، شرکت در جلسات و نشست‌های آنها و رصد اخبار روز جهان و عضویت در کتابخانه مجازی سازمان جهانی گردشگری است که تنها اعضای وابسته می‌توانند از آنها استفاده کنند. ما در این کتابخانه فرصت معرفی خودمان را به عنوان عضو کتابخانه داریم و هم اکنون نیز تصاویری از همدان در آن وجود دارد. حتی با عضویت در این سازمان توانستیم میزبانی اجلاس را بگیریم که البته تا سالهای متمادی آثار این میزبانی وجود دارد. بیشترین سود عضویت در این سازمان جهانی، در حوزه تبلیغ و معرفی است که هم اکنون تیم کارشناسی ما در حال کار کردن روی این موضوع است. در سازمان جهانی فعالیت‌هایی نظیر اجلاس سالانه، دو سالانه، کنفرانس‌های علمی با موضوعات مختلف در کشورها و … وجود دارد ما به عنوان عضو ثابت همیشه در این نشست‌ها دعوت می‌شویم.

وی ادامه داد: غار علیصدر به عنوان بزرگترین غار آبی در جهان شناخته شده است و این ارتباطات باید حفظ شود. زمانی که دبیرکل سازمان جهانی در اجلاس همدان ۲۰۱۸ شرکت کرد، به ما پیشنهاد مشاوره سازمان جهانی گردشگری در بهره برداری از غارها را داد. کارهای مربوط به این موضوع انجام شده است ولی هنوز ابلاغیه‌ای نگرفته‌ایم. امروزه به دلیل کارهای تخصصی که در چند سال گذشته در غار علیصدر انجام شده است، به عنوان مجموعه تخصصی غارشناسی در دنیا مطرح هستیم و عضو انجمن بین المللی غارهای جهان نیز شده‌ایم اکنون نیز در صفحه اول سایت انجمن غارهای دنیا قرار داریم.

معاون گردشگری مجموعه غار علیصدر با بیان اینکه این غار بزرگترین غار آبی قابل قایقرانی در دنیاست تصریح کرد: اگر برخی از غارها برای تبدیل شدن به مجموعه توریستی باید آماده سازی می‌شدند این غار بسیاری از زیرساختها را از قبل داشته است. همچنین می‌توان گفت که غار علیصدر پربازدیدترین غار آبی دنیاست چرا که سالیانه یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی از این غار دیدن می‌کنند.

ما در حوزه محیط زیست کارهای مطالعاتی متعددی انجام داده‌ایم و تاییدیه نیز گرفته‌ایم که آسیبی از جهت حضور گردشگر به غار وارد نشود. ما در نظر داشتیم تا اجلاس گردشگری روستایی و اکوتوریسم را هم در سال ۲۰۲۰ برگزار کنیم اما کرمانشاه این میزبانی را گرفت.


مهر





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار