gardeshban.ir

در مالزی مسجدهای بسیاری موجود است، ولی مسجد کریستالی با تمام آنها تفاوت دارد. این جاذبه گردشگری معروف فی الواقع یک شاهکار هنری و معماری است.
کد خبر: ۲۴۴۳۵
تاریخ انتشار : جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
منحصربه‌فردی این مسجد سبب شده است تا یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری در مالزی باشد. در ادامه با این مسجد بسیار زیبا بیشتر آشنا خواهید شد.

مسجد کریستال؛ شاهکار هنری و معماری در مالزی/عکس

مسجد کریستال کجاست:

مالزی کشوری است که بیشتر مردم آن از دین مبین اسلام پیروی می کنند. پس زیاد هم دیدن مسجدهای گوناگون در این کشور عجیب نیست. مسجد کریستالی مالزی اینک یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مالزی است که با نمای ویژه اش، گردشگران مسیحی و یهودی و حتی بودا و هندو را هم به طرف خود می کشاند. مسجد کریستال در ترنگانو مالزی در جزیره ای به نام" وان من" قرار دارد.

آدرس مسجد کریستال: کشور مالزی، ایالت ترنگانو، کوالا ترنگانو، وان مینسکی، پارک میراث اسلامی

مسجد کریستال؛ شاهکار هنری و معماری در مالزی/عکس

تاریخچه مسجد کریستال:

"ميزان زین العابدین" پادشاه فعلی کشور مالزی که در سال 2006 میلادی پادشاه ایالت ترنگانو بوده است، فرمان ساخت این مسجد شیشه ای را صادر نمود و خيلي زود مراحل آن شروع شد.

طراحی و احداث مسجد کریستال از سال 2006 شروع و تا سال 2008 به طول انجامیده است و سرانجام این مسجد طی مراسمی در هشتم نوامبر 2008 بازگشایی شد و به روی همگان خودنمایی کرد. حدود ده سال از عمر این مسجد می گذرد.

مسجد کریستال؛ شاهکار هنری و معماری در مالزی/عکس

معماری مسجد کریستال:

مسجد کریستال از کریستال خالص ساخته شده است و دومین مسجد بزرگ جنوب شرقی آسیا بعد از مسجد جامع استقلال جاکارتا می باشد. مسجد کریستالی چهار مناره و نه گنبد دارد.

موقع شب، نورپردازی فوق العاده و حرفه ایی بر نمای خارجی مسجد انجام می شود که مناره ها و گنبد ها به رنگ های صورتی، سبز، زرد و آبی تغيير رنگ می‌دهند و همین زیبایی ظاهری آنرا چند برابر می کند.

در ضمن انعکاس آب رودخانه ترنگانو ( Terengganu) بر روی نمای خارجی این مسجد منظره ای تکرار نشدنی و وجد آور می آفریند و همچنين در زمان روز تصویر مسجد بر روی آب نمایان است که زیبایی آنرا دوبرابر می کند.

این مسجد زیبا و مقدس شبکه ی اینترنتی وای فای و امکانات کامل کامپیوتری دارد تا مسلمانان و نمازگزاران بتوانند به آسانی از قرآن های الکترونیکی استفاده کنند. مسجد کریستالی انرژی موردنیاز مصرفی در بنا را به وسیله سلول های خورشیدی که بر روی آن نصب است، دریافت می کند، همین مسأله سبب شده که تا حدود زيادي در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

پس از تماشای ظاهر دلفریب مسجد، به آن وارد و غرق آرامش سفید و طلایی آن می شویم. سالنی بزرگ و یک طبقه که زیر گنبد اصلی مسجد قرار دارد و تمامی دیوارها، سقف و ستون های آن به رنگ سفید هستند و به نقوش اسلیمی و آیه های طلایی رنگ قرآن مزین شده اند. از فضای ایجاد شده به وسیله گنبد اصلی مسجد در درون مسجد، لوستری چشم نواز آویزان شده که بر زیبایی و ابهت سالن می افزاید.

محراب زیبای مسجد، طاق های جناغی و تزئینات سالن آن قدر زیبا هستند که انسان را وادار به نشستن و تماشای خودشان می کنند.

مسجد کریستال؛ شاهکار هنری و معماری در مالزی/عکس

قوانین "مسجد کریستال":

بازديد از این مسجد برای همه آزاد است. ولی هرکسی که می خواهد وارد مسجد شود باید بدرستی لباس بپوشد و بانوان باید حجاب خودشان را رعایت کنند طوری که تمام بدن پوشیده شده و تار مویی بیرون نباشد.

درصورتی که لباس مناسب بهمراه نداشتید باید ثبت نام کنید و لباس‌های گشادی تحویل بگیرید. حتماً پیش از وارد شدن به سالن اصلی کفش های خود را در بیاورید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار