gardeshban.ir

روستا کشه در ۳۵ کیلومتری نطنز یکی از روستاهای ناشناخته ایران و از روستاهای زیبای ایرانِ ، که حتی کمتر عکسی از آن منتشر شده و امید است که به زودی به یکی از مقاصد پرطرفدارِ گردشگری، تبدیل و به جهان معرفی بشود.
کد خبر: ۲۴۴۳۶
تاریخ انتشار : جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای کشه یکی از روستاهای تاریخی ایران که سفر کردن به آن و لذت بردن، از زیبایی های آن فراموش نشدنی است. این روستا از جاذبه های گردشگری نطنز، به شمار می آید.

روستای کشه یکی از روستاهای تاریخی ایران که لذت بردن، از زیبایی های آن فراموش نشدنی است.

روستای ناشناخته کشه؛ از جاذبه های گردشگری نطنز/عکس

روستای زیبای کشه   در دهستان طرق رود، ۳۵ کیلومتری شهرستان نطنز ، و ۱۰۰ کیلومتری استان اصفهان واقع شده. حدود ۷۰۰ نفر جمعیت دارد.مردمان روستای کشه بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند.

روستای کشه ۱۹ محله به نامهای خاک سفید، سرچشمه، هنویه، لاجه، درب حسینیه، مارچون، درب گاراژ، باغناره، باغلا، کربلایی علی، پریار، گهر ،ورتخته، الله آباد، اسبر، درب حمام، پاکمر، روی قلعه و ماهیه دارد.

کشه به دو بخش پایین(باغستان) و بالا تقسیم می شود و اکثر مردم روستا در محله پایین زندگی میکنند ، و به زبان شیرین محلی صحبت میکنند. رودخانه زیبایی از میان روستا میگذرد که زیبایی این روستا را چند، برابر کرده است.

گردو، بادوم، گیلاس، سیب، زردآلو، هلو، گلابی، آلو، آلبالو، انگور و … از میوه های درختانِ این روستا و همچنین گندم، جو، نخود، لوبیا، ماش و عدس هم از محصولات ، کشاورزی مردمِ این روستاست.

 روستای کشه از جاذبه های گردشگری نطنز، به شمار می آید

روستای ناشناخته کشه؛ از جاذبه های گردشگری نطنز/عکس

روستای کشه به دلیل داشتن مسجد امام حسن مجتبی (ع)، مسجد ولی عصر (ع)، مسجد حضرت زهرا (س) و یک حسینه ی قدیمی که واقعا زیبا و باصفا هستند، به روستای مساجد معروف شده که از جاذبه های گردشگری نطنز ، و از زیباترین دیدنی های نطنز محسوب میشود

هنگام سفر به روستای کشه به دهکده گردشگری و تفریحی رایان بروید که مجتمعی، بزرگ و مدرن توریستی با دریاچه ای مصنوعی برای گردشگران فراهم شده تا سفر خوشی داشته باشند.

دهکده گردشگری و تفریحی رایان، در ارتفاع  2500 متری از سطح دریا در دامنه کوههای کرکس قرار گرفته که چشم اندازهای بی بدیل روستای تاریخی کشه و طرق رود  مناظر طبیعی جذاب این نقطه را به یکی از زیباترین مکان های استان تبدیل کرده است .این منطقه بعنوان یکی ازمناطق نمونه گردشگری استان اصفهان درتاریخ 22 شهریورماه 86 به تصویب هیات دولت رسیده است .

روستای کشه به دلیل داشتن مساجد زیاد، به روستای مساجد معروف شده است.

 قله کوهستان کرکس با ارتفاع  3895  متری ازسطح دریا از قلل مرتفع کشور بوده که  کوهنوردان هر هفته از این دهکده به سمت قله میروند و تقریباً در نیمی ازسال پوشیده از برف بوده ومنابع اصلی تامین آب چشمه های متعدد منطقه است . دامنه های کرکس به دلیل وجود منابع آب کافی و نیز اعتدال شرایط اقلیمی و رویش انواع گیاهان مرتعی و زینتی و تجاری درردیف مراتع نسبتاً خوب منطقه و کشوراست.

پوشش گیاهی منطقه بیشتر شامل گیاهان بوته ای (انواع گندمیان ، درمنه ، گون ، گیاهان داروئی  ... ) و درختچه هایی است که بصورت پراکنده دیده میشود .

موقعیت جغرافیائی وشرایط زیستی منطقه کرکس گونه ای است که دارای انواع جانوران وحشی است.

روستای ناشناخته کشه؛ از جاذبه های گردشگری نطنز/عکس

روستای ناشناخته کشه؛ از جاذبه های گردشگری نطنز/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار