gardeshban.ir

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص صدور احکام جدید همکاران فرهنگی و افزایش حقوق ۵۰ درصدی رفع ابهام کرد.
کد خبر: ۲۴۴۸۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص صدور احکام جدید همکاران فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: براساس قانون رتبه بندی سال ۹۴ که براساس مصوبه دولت برای فرهنگیان اجرا شد همکاران ما در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی رتبه بندی شدند و امتیازات این رتبه بندی،  فقط در بند حق شغل اضافه شد و در احکام تحت عنوان حق شغل حرفه ای،  اضافه شد.

او تصریح کرد: در سال ۹۸ و براساس آیین نامه ، امتیازات رتبه بندی به سه آیتم حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل تعلق گرفت در صورتی که در رتبه بندی قبلی فقط حق شغل افزایش یافته بود و با توجه به سابقه و رتبه قبلی که همکاران داشتند در رتبه های جدید تطبیق یافتند و افزایش ها اعمال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : از ابتدای اسفندماه ۹۸ بخشنامه سازمان برنامه و بودجه دستگاه ها را مجاز کرد که کارکنان آن ها از افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان ۵۰ درصد بهره مند شوند و با توجه به اینکه یک ماه قبل رتبه بندی در آموزش و پرورش اعمال شده بود این افزایش ۵۰ درصدی در برخی از آیتم های حکم،  قبلا اعمال شده بود.

خدابنده افزود: به همین دلیل برای اینکه بتوانیم یک پایه حقوقی برای فرهنگیان اعمال کنیم و براساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه و خواست و مطالبه فرهنگیان کشور که درخواست اجرای کامل و هماهنگ قانون مدیریت خدمات کشوری را داشتند و اعتقاد داشتند این قانون برای آن ها تمام و کمال اجرا نمی شود وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت این دستورالعمل را اجرایی کند.

او تصریح کرد: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری،  دیگر آیتم حق شغل حرفه ای در احکام حقوقی نداریم و فقط حق شغل داریم بنابراین در سال ۹۸ بند حق شغل حرفه ای از احکام همکاران حذف و امتیاز آن به حق شغل اضافه شد و در نتیجه حق شغل حرفه ای دیگر ردیف مستقلی در احکام حقوقی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در رتبه بندی سال ۹۸ امتیاز حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل را براساس رتبه همکاران بین ۲۵ تا ۵۰ درصد اعمال کردیم و ارقام افزایش این بندها در احکام همکاران قبلا ثبت و احکام صادر شده بود و الان باید مابه التفاوت این رقم را تا سقف ۵۰ درصد به احکام همکاران اضافه می کردیم و نمی توانستیم برای همکاری که این ۵۰ درصد را قبلا دریافت کرده مجددا افزایش را در همان بند برای این همکار داشته باشیم لذا این امتیازات در احکام همکاران اعمال و احکام صادر شد و بر این اساس توانستیم یک افزایشی در احکام داشته باشیم.

خدابنده افزود: البته وقتی می گوییم ۵۰ درصد افزایش مفهوم آن این نیست که به مجموع حکم ۵۰ درصد اضافه شود و امتیازات به بندهای حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل تعلق گرفته بود و در برخی ردیف های احکام از قبیل حق اولاد نیز که از این بندها تبعیت می کند افزایشی در آن ارقام هم حاصل شد و برخی از آیتم ها نیز در احکام مستقل هستند و براساس قوانین خاص خودش افزایش می یابد مثل قانون ایثارگری.

او تصریح کرد: ما نمی توانستیم هر دو قانون رتبه بندی و افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم را در احکام اعمال کنیم و وزارت آموزش و پرورش توانست با اعمال افزایش قانون فصل دهم، پایه حقوقی را ایجاد کند که در سنوات آتی هم مشمول افزایش خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: البته وزارت آموزش و پرورش پیگیر اعمال و اجرای رتبه بندی برای فرهنگیان می باشد و بعد از برقراری افزایش قانون فصل دهم، با اخذ مجوزهای لازم از دولت و مجلس رتبه بندی نیز باید اجرا شود اما در حال حاضر با توجه به شرایط موجود اجرای افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به نفع همکاران فرهنگی بود که اعمال شد.

خدابنده افزود: همکارانی که در رتبه های ۴ و ۵ بودند افزایش کمتری در این مرحله داشتند زیرا که بندهای حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل این همکاران قبلا تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده بود و طبیعتا امکان افزایش مجدد وجود نداشت و برخی همکاران که قبلا در این سه آیتم افزایش کمتری پیدا کرده بودند به ۵۰ درصد رسید و بنابراین رشد بیشتری یافتند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار