gardeshban.ir

یکی از دردسر‌های رایج والدین در مسافرت با خودرو ماشین گرفتگی کودکان است که با رعایت راهکار‌هایی می‌توان این مشکل را برطرف کرد.
کد خبر: ۲۴۵۵۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
احساس تهوع، استفراغ، سرگیجه، اشک ریزی ازچشم، تشکیل تعریق سرد روی بدن، معده درد و بی اشتهایی از جمله عارضه‌های شایع ماشین گرفتگی در افراد به ویژه کودکان است.

این اختلال زمانی ایجاد می‌شود که حرکت سبب برهم خوردن تنظیم ارسال و دریافت اطلاعات از مغز به اعضای بدن و برعکس شود.

آمار‌ها نشان می‌دهند، ماشین گرفتگی درکودکان بیش ازبزرگسالان شایع است و می‌تواند سبب خراب شدن خاطره‌های سفر و ایجاد بدبینی در کودک نسبت به رفتن به سفر و سوارشدن برخودرو شود.

برای رفع این مشکل کارشناسان توصیه‌های زیر را به والدین پیشنهاد می‌کنند.

کودک خود را تشویق کنید تا به مناظر خارج از خودرو، انسان‌ها و ماشین‌ها نگاه کند، این کارسبب می‌شود تا کمتر دچار احساس تهوع و سرگیجه شود.

تمرکزبیش از اندازه برای بازی با کنسول، تبلت و تلفن همراه یا نگاه کردن به فیلم سینمایی برروی نمایشگر پشتی صندلی ماشین می‌تواند سبب تهوع و سرگیجه درکودکان شود.

مواد غذایی مصرف را پیش از سفر کاملاً آماده کنید، ازمصرف خوراک رستوران‌های بین راهی خودداری کنید، خوراک سبک و غیرفاسد شدنی به همراه خود به مسافرت ببرید یا با نصب یخچال روی خودرو مواد غذایی را در دمای مناسب نگهداری کنید.

برای مصرف مواد غذایی توقف کنید و پس از گرم کردن آن را در اختیار کودک قراردهید بلافاصله پس از اتمام صرف مواد غذایی حرکت نکنید، زیرا احتمال تهوع در کودک تشدید می‌شود.


درصورتی که کودک شما به سنی رسیده باشد که بتواند آب نبات بجود، می‌توانیدهمراه خود آبنبات زنجبیلی به سفر ببرید و در زمانی که کودک احساس ماشین گرفتگی می‌کند این ماده غذایی را به او پیشنهاد دهید.

زنجیل می‌تواند حالت تهوع ناشی ازحرکت ماشین را کاهش دهد.

تهویه هوای ماشین را کنترل و از کارکرد مطلوب آن اطمینان حاصل کنید. استفاده از عطر، افشانه و استعمال سیگاردرون خودرو می‌تواند میزان اکسیژن را کاهش، هوا را سنگین و درنتیجه کودک را مستعد علامت‌های ماشین گرفتگی کند.

درصورتی که راننده نیستید با کودک خود درطول سفر صحبت کنید، از او درباره منظره‌های اطراف بپرسید، با او بازی کنید، شعر وداستان برایش بخوانید و به طور کلی حواس او را پرت کنید.

برخی اوقات نشانه‌های گرمازدگی با ماشین گرفتگی اشتباه گرفته می‌شوند، درصورتی که کودک دچار احساس دل درد، برافروخته شدن رنگ پوست، تهوع، استفراع، اسهال و بی تابی است دراولین فرصت به مراکز درمانی مراجعه کنید.

در سفر‌ها همیشه جعبه کمک‌های اولیه و دفترچه بیمه و بیمه تکمیلی همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز به استفاده از خدمات پزشکی از امکانات بیمه‌ای بهره‌مند شوید.

تمامی مسیر تا مقصد یا مبدا را بدون توقف رانندگی نکنید، زیرا به دلیل خستگی احتمال بروز تصادف و خطای انسانی افزایش می‌یابد؛ درطول مسیر و درمکان‌های استاندارد اندکی توقف کنید، از ماشین خارج شوید و به کودک اجازه دهید اندکی راه برود.

با رعایت راهکار‌های بالا می‌توانید سفری راحت داشته باشید و کودکان شما کمتر دچار مشکل ماشین گرفتگی خواهند شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار