gardeshban.ir

آتشفشان سرو نگرو در نیکاراگوئه علاوه بر اینکه جاذبه گردشگری این کشور است به مکانی برای اسکی سواری آنان نیز تبدیل شده است. ورزش خطرناک تخته سواری روی آتش‌فشان در سال ۲۰۰۴، در سرو نگرو اختراع شد.
کد خبر: ۲۴۵۷۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
سرو نگرو (به اسپانیایی: Cerro Negro) به معنای تپهٔ سیاه آتشفشانی فعال از نوع مخروط خاکستر به ارتفاع ۷۲۸ متر واقع در نیکاراگوئه و یکی از فعالترین آتشفشان‌های این کشور است. سرو نگرو همچنین جوانترین آتشفشان در آمریکای مرکزی است.

اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو در نیکاراگوئه
 
مشخصات آتشفشان سرو نگرو

سرو نگرو در منطقه‌ای روستایی در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی لئون قرار دارد و تاریخ شکل‌گیری آن به آوریل ۱۸۵۰ می‌رسد. این آتشفشان از آن زمان تاکنون یکی از فعالترین آتشفشان‌های نیکاراگوئه بوده است. 

اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو در نیکاراگوئه

سرو نگرو بزرگترین، جنوبی‌ترین و جدیدترین مخروط خاکستر از مجموعه‌ای ۴ تایی از مخروط‌های جوان خاکستر است که در بخش مرکزی رشته‌کوه مارابیوس و در فاصلهٔ ۵ کیلومتری از شمال غربی آتشفشان لاس پیلاس به‌وجود آمده‌اند. 

فوران‌های استرومبولی تا شبه‌پلینیایی این آتشفشان با وقفه‌های هر چند سال یا هرچند دهه یک‌بار سبب تشکیل مخروطی بازالتی و ۲۵۰ متری و میدانی از گدازه تازه در اطراف آن شده است.

سرو نگرو آتشفشانی سیاه‌رنگ است و به همین دلیل آنرا تپهٔ سیاه یا کوه سیاه نام‌گذاری کرده‌اند. دامنه‌های این آتشفشان شیبدار بوده و به دلیل جوان بودن و فعالیت‌های مداوم آتشفشانی عاری از هرگونه پوشش گیاهی است.

نیکاراگوئه با ۶ میلیون جمعیت، بزرگ‌ترین کشور آمریکای مرکزی و با پایتخت ماناگوآ از کشورهای غنی، باشکوه و مملو از جذابیت‌های گردشگری و دیدنی است. با سفر به نیکاراگوئه خواهید دید که این کشور برای هر سلیقه‌ای جاذبه مخصوص دارد. سواحل اقیانوس آرام، جنگل، تنوع جانوری، دریاچه، آبشار، آتش‌فشان فعال، شهرهای تاریخی و مردم مهربان و خونگرم از دارایی‌های نیکاراگوئه محسوب می‌شوند.

اگر به اسنوبرد و سورتمه علاقه دارید، بهتر است اسکیت برد سواری در دهانه آتشفشان را امتحان کنید! سرو نگرو که از سنگ‌های آتشفشانی کوچک و ریز تشکیل شده و به پاتوق اسکیت ‌برد سواری آتشفشانی تبدیل گشته است و علاقه ‌مندان بوسیله سوار شدن یا خوابیدن روی یک تخته چوبی از شیب دهانه پایین و بالا می‌روند. 

ماجراجویان در ابتدا باید این کوه ۲۳۸۸ فوتی از صخره‌های لغزان را بالا بروند و سپس مانند اسکی ‌بازها روی تخته‌ها یا اسکیت‌ بردهای خود ایستاده و یا روی آن دراز بکشند و با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت به پایین بروند.

اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو در نیکاراگوئه

اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو در نیکاراگوئه

اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو در نیکاراگوئه

اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو در نیکاراگوئه
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار