gardeshban.ir

خانم های باردار بهتر است برنامه مسافرتی خود را در سه ماهه دوم بارداری قرار دهند.
کد خبر: ۲۴۶۱۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
کارشناس پرستاری و مامایی در رابطه با سفر و دوران بارداری گفت: در صورتی که حاملگی بدون عارضه باشد، سفر کردن اثر مضری بر روی مادر و جنين ندارد. البته شرايط خاصی از جمله فشار خون بالا، سابقه  سقط جنين، خونريزی و دیابت، و مواردی که پزشک معالج توصيه به استراحت مطلق کرده است، بايد برای مسافرت مورد توجه قرار گيرند.
 
شهناز پورحيدری ادامه داد: بهتر است خانم های باردار برنامه مسافرتی خود را در سه ماهه ی دوم بارداری قرار دهند (هفته 28-14 بارداری ) ، زيرا در سه ماهه اول بارداری، خطر سقط جنين و در سه ماهه سوم ( از 28 هفتگی به بعد)، احتمال زايمان زودرس وجود دارد.
 
 وی با اشاره به وسايل نقليه مختلف برای سفر در دوران بارداری، اظهار داشت: سفر با هواپيما به شرط اين که فشار هوا در داخل هواپيما کاملاً تنظيم شده باشد خطر خاصی ايجاد نمی کند.
 
 پورحيدری افزود: در عین حال هيچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کمربند ايمنی اتوموبيل احتمال صدمه به جنين را فزايش می دهد، البته کمربند بايد در زير شکم و روی قسمت فوقانی ران ها قرار گيرد. ولی تجربه ثابت کرده است که قطار بهترين وسيله سفر در دوران بارداری است.
 
وی تصريح کرد: برای جلوگیری از هرگونه مشکلی در زمان مسافرت، خانم باردار باید از نشستن به مدت طولانی خودداری کرده و از بالش کوچکی برای جلوگيری از کمردرد استفاده کند و همچنین کيفی شامل ساندويچ های کوچک، کشمش، نان های سبوس دار، ميوه هايی مثل سیب و هویج همراه داشته و نوشيدن آب کافی را فراموش نکند.
 
اين کارشناس مامائی و پرستاری در پايان يادآور شد: خانم های باردار اين نکته را نبايد فراموش کنند که حتماً يک کپی از گزارش های بارداری خود را به همراه داشته باشند و اگر به نقاط دوری مسافرت می کنند، بيمارستان هايی را که به مقصد مورد نظر نزديک تر هستند، شناسايی کنند تا در صورت لزوم به آنها مراجعه کنند و قبل از مصرف هرگونه دارو يا آمپولی با پزشک خود را مطلع کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار