gardeshban.ir

طرفداران غذاهای محلی و سنتی با ما در این مطلب از ایران ناز همراه باشید .میخواهیم یک غذای بسیار خوشمزه و پر طرفدار از غذاهای محلی خراسان را به شما اموزش بدهیم.
کد خبر: ۲۴۶۴۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
این غذا، یک پلوی خوشمزه با هویج و گوشت چرخ‌کرده و از غذا‌های محلی استان خراسان است.این غذا، یک پلوی خوشمزه با هویج و گوشت چرخ‌کرده و از غذا‌های محلی استان خراسان است.

مواد لازم:


برنج ۳.۵ پیمانه

هویج ۳۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز متوسط ۱ عدد

کشمش پلویی ۱ پیمانه

زعفران آب کرده ۱ پیمانه

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا برنج را كه از قبل خیس كرده‌ایم، آبكشی كرده و كنار می گذاریم. سپس هویج‌ها را خلالی خرد كرده و تفت می‌‌دهیم. گوشت را نیز با یك عدد پیاز رنده شده مخلوط و به شكل كوفته ریزه‌های كوچك درست كرده و سرخشان می‌‌كنیم.

آنگاه كشمش‌های شسته شده را تفت داده و تمام مواد تفت داده شده را با هم مخلوط كرده. (البته اگه خواستیم مقداری از هر کدوم از مواد رو کنار بزاریم برای تزئین غذا.) و نیمی از زعفران آب كرده را به آن اضافه می‌‌كنیم. در مرحله بعد، در قابلمه مورد نظر كمی از برنج آبكشی ریخته و روی آن مقداری از مواد آماده شده را می‌‌ریزیم، این كار را لایه‌لایه تكرار می‌‌كنیم تا برنج و مواد تمام شود، سپس روی آن مابقی زعفران را ریخته و می‌‌گذاریم برنج دم بكشد. در مرحله آخر‌، هنگامی كه برنج دم كشید، روی آن روغن گرم شده را ریخته و در ظرف مورد نظر می‌‌كشیم.

 طرز تهیه غذای محلی خراسانی ساطری پلو
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار