gardeshban.ir

حالا که خیلی وقت است امکان سفر کردن از ما گرفته شده، می‌توانیم از طریق تصاویر به ژاپن سفر کنیم.
کد خبر: ۲۴۷۰۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
ژاپن به زیبایی فصل‌های رنگارنگ و شکوفه‌های گیلاس پرآوازه‌اش در بهار و ریزش دل‌انگیز شاخ و برگ درختانش در پاییز شناخته شده است. ولی در زمستان، بیشتر نواحی این کشور را پوشیده از برف خواهید دید و مقاصد گردشگری مهم آن به چشم‌اندازهای ساکتی تبدیل می‌شوند که گویا از دل افسانه‌ها بیرون آمده‌اند. اما یک عکاس ژاپنی به نام واسابیتول جادوی زمستانی شهر کیوتو را با مجموعه‌ای از عکس‌های چشم‌نواز به تصویر کشیده است.

آقای واسابیتول از شماری از معبدها و زیارتگاه‌های مقدس شهر کیوتو بازدید کرده و توانست زیبایی رازآلود آن‌ها را به دام لنز دوربینش بیندازد. او ابتدا به‌سوی معبد مشهور هوسن‌این حرکت کرد؛ معبدی که آن را با عنوان «معبد خونی کیوتو» نیز می‌شناسند. 

این معبد برخلاف بی‌جنبشی و آرامی محیط پیرامونش، نماد گذشته‌ی خشونت‌بار شهر است و حتی بخشی از سقف آن از کف‌تخته‌های خون‌آلود قلعه فوشیمی ساخته شده است. این کف‌تخته‌ها به دلیل خودکشی مدافعان قلعه در قرن شانزدهم این‌گونه به خون آغشته شدند. عکس‌های ویسابیتول تضاد زننده بین باغ پوشیده از برف بیرون و ترکیب رنگ تیره چوب‌های خون‌آلود درون معبد را به‌خوبی به نمایش می‌گذارند.

این عکاس زبردست به معبد کیفونه واقع در کوهستان شمالی شهر کیوتو نیز سری زده است. منظره این معبد که به دلیل راه‌پله‌های پر از فانوس قرمزش شهرت یافته است، در عصرهای برفی زمستان به‌طور ویژه‌تری تماشایی می‌شود. عکس‌های زنده و پرروح واسابیتول سرزمین عجایب زمستانی معبد را به بهترین نحو ممکن می‌نمایانند؛ معبدی که فانوس‌های آن تنها در دوره بارش برف زمستانی ژاپن بین روزهای 18 ژانویه و 29 فوریه (28 دی تا 10 اسفند) روشن می‌شوند.

البته کیوتو تنها شهری نیست که آقای واسابیتول با دوربینش درنوردیده است؛ او سرتاسر کشور ژاپن را همه فصله می‌پیماید تا چشم‌اندازهای شگفت‌آور فصل‌های گوناگون آن را شکار کند. در ادامه می‌توانید عکس‌هایی را از مجموعه کیوتوی او ببینید. با کلیک بر حساب او در اینستاگرام و توئیتر عکس‌های بیشتری خواهید یافت.

زیبایی جادویی معابد شهر کیوتو+تصاویر

زیبایی جادویی معابد شهر کیوتو+تصاویر

زیبایی جادویی معابد شهر کیوتو+تصاویر

زیبایی جادویی معابد شهر کیوتو+تصاویر

زیبایی جادویی معابد شهر کیوتو+تصاویر

زیبایی جادویی معابد شهر کیوتو+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار