gardeshban.ir

مدیر کل فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو درباره واردات قاچاق برخی ادویه‌های مشهور و کیفیت داروهای گیاهی توضیح داد.
کد خبر: ۲۴۷۱۵
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهناز خانوی مدیر کل اداره فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در درباره واردات قاچاق برخی ادویه‌ها مانند زنجبیل و زردچوبه و ماده اولیه داروهای گیاهی به صورت قاچاق به کشور اظهار کرد: مواد اولیه داروهای گیاهی از فرآورده‌های طبیعی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند یک متولی برای نظارت ندارند.

وی ادامه داد: در مبارزه با قاچاق برخی مواد اولیه داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی نهادهایی چون وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و وزارت کشور دخیل هستند و در فرآیند واردات قانونی این محصولات نظارت می‌کنند.

نظارت جدی بر تولید داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی در کشور

مدیر کل اداره فرآورده‌های طبیعی و سنتی بیان کرد: ما برای آنکه فرآورده‌های گیاهی و طبیعی که تولید می‌شوند از ماده اولیه قاچاق استفاده نکنند و کیفیت لازم را داشته باشند رویه خاصی را در پیش گرفته‌ایم.

خانوی تصریح کرد: ما بر این اساس داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی و سنتی که تولید می‌شوند به طور دقیق و جدی همه کنترل‌ها را بر روی آن انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که ماده اولیه استفاده شده بی‌کیفیت نیست.

دارو و فرآورده های طبیعی با کیفیت و اصل را چگونه شناسایی کنیم؟

وی یادآوری کرد: داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی و سنتی که با ماده اولیه بی‌کیفیت تولید می‌شوند در نهایت محصول بی‌کیفیتی حاصل خواهد شد و فرآورده‌های طبیعی و سنتی که برچسب استاندارد دارند کیفیت آنها بالاست و مردم از کیفیت این محصولات مطمئن باشند و تاکید داریم که فقط از داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی و سنتی که دارای برچسب اصالت هستند استفاده کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار