gardeshban.ir

در سالهای اخیر دانشجویان ایرانی زیادی قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند که در این میان تحصیل در روسیه به عنوان کشوری بکر ، زیبا با تنوع قومی و فرهنگی فراوان بستر مناسبی برای تحصیل ، کار و مهاجرت را فراهم اورده است.
کد خبر: ۲۴۷۲۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهرهای زیبایی چون مسکو، سنت پترزبورگ ، ولگاگراد، کراسنایارسک ، ورونژ و ... با داشتن دانشگاههای معتبر و سطح علمی بالا و همچنین فراهم اوردن امکاناتی از قبیل خوابگاه ، سالن های ورزشی بیشترین پذیرش دانشجو برای روسیه را از کشورهای مختلف را در سالهای اخیر به عهده داشته اند.

روسیه از نظر سطح دانشگاهی رتبه ی بسیار مناسبی دارد. دانشگاههای روسیه برای تحصیل تا حدی پیش رفته اند که در تمامی رشته ها نظیر علوم پایه، علوم ریاضی و فیزیک، علوم شیمی، هوا فضا، فنی و مهندسی، نانوتکنولوژی، علوم هنر و موسیقی واحد های تحصیلی ارائه میدهد. 

جالب است بدانید دانشگاه های روسیه در بین معتبر ترین دانشگاههای دنیا جای گرفته اند و جزو بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در روسیه و در بین رشته های مهندسی با ارائه ی رشته های تخصصی مانند هوانوردی، مهندسی هوافضا، مهندسی موشک، Airport Management،ManagementAviation، Avionicsو A&P، انتخاب تحصیل در روسیه را جهت ادامه به یک انتخاب کاملا یونیک و حرفه ای مبدل ساخته است.

در زمینه ی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، از کشور روسیه میتوان به عنوان گزینه ی طلایی یاد کرد. همانطور که میدانید در عصر حاضر از بهترین گزینه ها در زمینه ی تحصیل پزشکی میتوان به تحصیل پزشکی در انگلستان، تحصیل پزشکی در آلمان، تحصیل پزشکی در امریکا، تحصیل پزشکی در کانادا و استرالیا، و تحصیل پزشکی در کشور هند اشاره کرد. اما در نظر داشته باشید جهت تحصیل در رشته های پزشکی اکثر کشورهای دنیا در ارائه ی پذیرش به دانشجویان خارجی در رشته های پزشکی محدودیت های بسیاری را اعمال میکنند برای مثال شما اگر متقاضی هستید نیاز است زبان کشور مقصد را یاد گرفته و آزمون ورودی بورد پزشکی آن کشور را هم با موفقیت بگذرانید تا برای شما اخذ پذیرش پزشکی امکانپذیر باشد.

همانطور که عنایت فرمودید کسب این موفقیت و نهایتا اخذ پذیرش پزشکی در دانشگاه های اروپا و امریکا امروزه از اهدافی دست نیافتنی به شمار خواهدرفت. اما با وصفی که پیش میرود اکثر متقاضیان تحصیل در شاخه های پزشکی حتما کشور روسیه و تحصیل پزشکی در روسیه این کشور را در راس لیست گزینه های مورد اعتماد خود قرار خواهند داد. زیرا از هر لحاظ دانشگاه های روسیه هم مقرون به صرفه بوده و هم در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه میرسد. قطعا شما نیز با ما هم عقیده اید و با احتساب هزینه های پایین تحصیل پزشکی در روسیه و امکان استفاده از امکانات فوق العاده ی خوابگاهی نیمه رایگان دانشگاههای روسیه،  توجه خاصتان به دانشگاه های این کشور معطوف خواهد شد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه در مقایسه با تحصیل پزشکی در انگلستان و تحصیل پزشکی در امریکا از هزینه های بسیار پایینی برخوردار است. گر متقاضی تحصیل در دندانپزشکی و یا داروسازی هستید نیز ما تحصیل در کشور روسیه را به شما پیشنهاد میکنیم، شما میتوانید ابتدا جهت گذراندن دوره های زبان وارد کشور روسیه شده و سپس در رشته هایی چون دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی عمومی در روسیه تحصیل نمایید.

زبان تحصیل در اکثر رشته ها ( کشور روسیه ) به زبان روسی می باشد و فقط برخی از دانشگاه ها تحصیل به زبان انگلیسی را در برخی رشته های خاص مجاز دانسته اند.مثلا دانشگاه ملی سنت پترزبورگ به عنوان دومین دانشگاه معتبر و بزرگ روسیه فقط تحصیل در رشته های علوم سیاسی ، روابط بین الملل ، روزنامه نگاری و چند رشته علوم انسانی دیگر را به زبان انگلیسی مجاز می داند.

با توجه به رتبه نسبتا بالای دانشگاه های علوم پزشکی در این کشور دانشجویانی  که از یک دانشگاه پزشکی روسیه فارغ التحصیل میشوند میتوانند در هر بخش از جهان مشغول به کار شوند. برای مثال یک متخصص پزشکی که در مسکو یا یکی دیگر از شهرهای بزرگ روسیه تحصیل کرده باشد، خواهان زیادی دارد و میتواند به راحتی یک شغل پیدا کند.

خبر خوب برای علاقه مندان به تحصیل در روسیه این است که تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی در روسیه بدون کنکور می باشد. تحصیل پزشکی در روسیه یکی از محبوب ترین و البته مقرون به صرفه ترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد. فدراسیون روسیه هر ساله تعداد زیادی دانشجوی پزشکی بین المللی را جذب می کند، به ویژه از کشورهای آسیایی. به گفته سفارت هند در مسکو، 99 درصد از کل دانشجویان هند که در روسیه تحصیل می کنند، در حال تحصیل پزشکی در روسیه هستند.

همچنین می توان گفت این درصد برای دانشجویان ارانی شاغل به تحصیل در این کشور نیز صدق می کند و سالانه بالغ بر هزار نفر برای تحصیل در یکی از رشته های علوم پزشکی به این کشور وارد می شوند. با توجه به سیاست دولت روسیه در پرداخت یارانه هزینه تحصیل به دانشجویان خارجی ،تحصیل  برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. به غیر از این، چه چیزی باعث میشود که روسیه به عنوان یک مقصد مناسب برای تحصیلات پزشکی به حساب آید؟ روش پذیرش آسان که شامل پردازش سریع کارهای کاغذی (کاغذ بازی ندارند) و بدون آزمون ورودی  یا صرفا آزمون به صورت تک درس محدود به شیمی یا زیست در اکثر دانشگاههای روسیه است.

برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند مهم است که دانشگاه مورد نظر آنها مورد تأیید وزارت بهداشت کشور ما باشد تا بتوانند پس از فارق التحصیلی در رشته خود مدرکشان را در ایران تایید نمایند. لیست زیر دانشگاه های روسیه را که مورد تأیید وزارت بهداشت ایران درسالتحصیلی2021–2020 هستند را معرفی کرده است.

دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ
دانشگاه لومونوسوف مسکو
دانشگاه نوسیبیرسک
دانشگاه سچینوا مسکو ( فقط داروسازی )
دانشگاه سماشکو ( فقط دندانپزشکی )
برای نمونه در ادامه مقاله ما دانشگاه پزشکی پاولوف سنت پترزبورگ را برای شما معرفی می نماییم:

دانشگاه پزشکی پاولوف سنت پترزبورگ

این دانشگاه در سال 1897 به عنوان اولین انستیتو پزشکی زنان  تاسیس شد و  یکی از بزرگترین دانشگاههای شمال غرب روسیه در زمینه پزشکی م‍ی باشد.

در سال 1904 مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه راه اندازی شد.

در سال 1924 عنوان " اولین انستیتو پزشکی لنینگراد" را گرفت و پس از آن در سال 1936 عنوان " آکادمی ایوان پتروویچ پاولوف، برنده جایزه نوبل " را دریافت کرد.

در سال 1994 عنوان " دانشگاه دولتی سن پترزبورگ به نام ای. پ. پاولوف را به آن اعطا کردند.

در حال حاضر دانشگاه مشتمل بر 8 دانشکده، 65 گروه آموزشی، 56 آزمایشگاه، 4 انستیتو علمی- تحقیقاتی و 10 مرکز علمی میباشد. در بین  اساتید  این دانشگاه، 131 پروفسور، 174 دکترای علوم، 554 کاندیدای علوم و 10 عضو فرهنگستان علوم می باشد.

دانشکده آموزش های تخصصی:در این دانشکده دانشجویان در رشته های زیر آموزش م‍ی بینند

زنان و زایمان، بیهوشی، جراحی اطفال، بیماریهای عفونی، مغز و اعصاب، چشم پزشکی، انکولوژی، روانپزشکی، رادیولوژی، دندانپزشکی عمومی، ارتوپدی، جراحی و...

دانشکده دانشجویان خارجی:

این دانشکده از همان سالهای تاسیس به پذیرش دانشجویان خارجی پرداخت و تا کنون بیش از 5000 دانشجو از کشورهای مختلف از جمله ایران پذیرفته است. زمینه فعالیت دانشکده :بخش مقدماتی برای دانشجویان خارجی، تخصص طب عمومی ( دستورالعمل ها در روسیه و با زبان تخصصی النگلیسی) و مدت زمان تحصیل:6 سال، تخصص دندان پزشکی ( مقاله به زبان روسی) و مدت زمان آموزش:5 سال.

دانشگاه، بطور قابل توجهی منجر به توسعه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمان در روسیه و جهان شده است و به عنوان یک مرکز بزرگ برای متخصصان آموزش در زمینه های مختلف پزشکی شناخته شده است. این دانشگاه دارای یک بخش علمی بزرگ برای آموزش و دارای روابط خوب بالقوه با بسیاری از مدارس پزشکی و موسسات در کشورهای مختلف جهان است. دانشجویان در دانشگاه دولتی پزشکی St Petersburg امکان مطالعه بر روی جدیدترین سطح و بهترین سنت های قدیمی دانشکده ها پزشکی روسی است. این دانشگاه یک سازمان آموزشی دولتی و دارای مجوز دولتی و مجوز رسمی از وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه بهداشت است. 

شرایط تحصیل در رشته های تخصص دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ


تحصیل در رشته های تخصص دندانپزشکی در دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ دارای یک برنامه آموزشی 5 ساله می باشد. این دوره آموزشی 5 ساله علاوه بر آموزش های تئوری، شامل گذراندن دوره های تعیین صلاحیت دندانپزشکی و دوره های تخصصی دندانپزشکی می باشد.

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در رشته های تخصص دندانپزشکی در دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ هستند باید طبق قوانین دانشگاه، دروس تئوری را در سال های اول تحصیل بگذرانند و در پایان هر سال در آزمون تعیین صلاحیت شرکت کنند.

یکی از ویژگی هایی که تحصیل در رشته های تخصص دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ ارائه می دهد، تحصیل دانشجویان در کلاس ها به صورت گروه های کوچک تحقیقاتی است. در این دوره های تخصصی، دانشجویان به گروه های 7 تا 12 نفره تقسیم می شوند و دروس را به صورت سمینار ارائه می دهند.

همچنین برخی از فعالیت های اجرایی و دروس تحقیقات کلینیکی توسط خود دانشجویان ارائه می شود. 

تحصیل رایگان در روسیه

روسیه یکی از کشورهایی است که حق تحصیل رایگان را برای دانشجویان داخلی و بین المللی فراهم می کند. گام اول برای درخواست تحصیل رایگان در روسیه ثبت نام در سایت است. پس از ثبت نام لازم است انگیزه نامه ای نوشته و ارسال کنید. همچنین می توانید مدارک تحصیلی و سایر افتخارات علمی خود را پیوست درخواست خود نمایید. راست رود چستوو موسسه ای است که اطلاعات متقاضیان برای تحصیل در روسیه را دریافت و توزیع می کند. بررسی مدارک ارسال شده نیز توسط این موسسه و وزارت آموزش و پرورش روسیه انجام می شود.

یکی از نکاتی که در اخذ بورس تحصیلی روسیه اهمیت دارد، تسلط به زبان روسی است. کلیه ی دروس در دانشگاه های کشور روسیه به زبان روسی ارائه می شوند. چنانچه دانشجویان متقاضی تحصیل در روسیه تمایل دارند دوره هایی که به زبان فرانسه یا انگلیسی ارائه می شود را انتخاب کنند باید در مصاحبه های مربوطه شرکت نمایند.

چنان چه موفق به اخذ بورسیه تحصیلی روسیه از دانشگاه مورد نظر خود شوید، این دانشگاه مبلغی حدود دو هزار دلار را به صورت سالانه به شما پرداخت می کند.

دولت روسیه همه ساله مجموعه ای از بورسیه های تحصیلی را برای کمک به تحصیل به دانشجویان خارجی جهت تحصیل در روسیه اختصاص می دهد. معدل و ریز نمرات سطوح قبلی تحصیل و نمره ی زبان و رزومه ی قوی تأثیر به سزایی در میزان این بورسیه ها دارد. این بورسیه ها شامل تحصیل رایگان، خوابگاه های دولتی رایگان و کمک هزینه های بهداشتی و درمانی می شود.

کسب بورسیه های دانشگاه های روسیه در مقاطع بالاتر از کارشناسی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا راحت تر از گرفتن بورسیه های کارشناسی است.

بورسیه پزشکی روسیه و بورسیه دندانپزشکی روسیه

رشته پزشکی و دندان پزشکی روسیه در سالهای اخیر مورد توجه ویژه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. علت این استقبال هزینه تحصیل پزشکی در روسیه و جایگاه علمی بالای دانشگاه های روسیه است. اما نکته ای که کمتر مورد توجه قرار دارد امکان بورسیه رایگان پزشکی روسیه است. در دانشگاه های مختلف و معتبر امکان گرفتن فاند پزشکی روسیه و همچنین فاند دندانپزشکی روسیه وجود دارد. 

توجه داشته باشید که بورسیه تحصیلی روسیه برای ایرانیان و کلا همه دانشجویان غیر روس است. این بورسیه رایگان روسیه با بورس رایگان روسیه که به دانشجویان روس تعلق می گیرد متفاوت است. اما بورس رایگان پزشکی روسیه چه شرایطی دارد ؟ از شرایط بورسیه پزشکی روسیه می توان به داشتن مدرک زبان روسی و نوشتن نامه انگیزش خوب به زبان روسی اشاره کرد. البته نمرات دروس تخصصی مثل زیست و شیمی نیز تاثیر گذار است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار