gardeshban.ir

ویزا برای کشور ترکیه نیست و توریست ها و گردشگران تور استانبول نیازی به گرفتن ویزا برای سفر به کشور ترکیه ندارند.
کد خبر: ۲۴۷۳۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای سفر به ترکیه تعدادی مدارک لازم است که تهیه کردن آنها بسیار آسان هست که باید همراه خود داشته باشید. اطلاع داشته باشید که ویزا برای کشور ترکیه نیست و توریست ها و گردشگران تور استانبول نیازی به گرفتن ویزا برای سفر به کشور ترکیه ندارند.

اما جدا از ویزا، مدارکی هست که توریست ها و گردشگران در مسافرت خود به سمت ترکیه باید همراه خود داشته باشند.

پاسپورت

اولین چیزی که باید به همراه داشته باشید، پاسپورت است. حداقل باید از اعتبار پاسپورت شما شش ماه مانده باشد.

فیش پرداخت عوارض خروج از کشور

مسافران باید برای خروج از کشور به مقصدی، عوارض خروج از کشور پرداخت کنند. توجه داشته باشید که فیش پرداخت عوارض خروج از کشور برای هر توریست و گردشگر بستگی به آن دارد که زمین از کشور خارج شده یا هوایی. مبلغ عوارض خروج از کشور به صورت هوایی 75 هزار تومان و به صورت زمینی 25 هزار تومان است. 

چیزی که مسافران باید حتما به آن توجه داشته باشند این است که کد ملی شخص پرداخت کننده حتما روی فیش های عوارض خروجی نوشته شده باشد. عوارض خروج از کشور به صورت زمینی برای هر دو مرز رازی و سرو متفاوت است. برای مرز رازی سه هزار تومان و برای مرز سرو چهار تومان باید پرداخت شود.

ارز خارجی

به همراه داشتن ارز خارجی را فراموش نکنید. مناسب ترین ارزی که می توانید با خود به ترکیه برده و استفاده کنید، ارز دلار است. خروج به صورت هوایی، ارز مسافراتی سیصد دلار برای هر نفر خواهد بود. اما در سفر زمینی، این هزینه به مسافران تعلق نخواهد گرفت. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول می توانند بدون وجود محدودیتی، هرقدر ارز بخواهند به همراه داشته باشند.

آیا در پروازهای داخلی چک های شناسایی وجود دارد؟

بله، بررسی های شناسایی برای پروازهای داخلی انجام می شود. به همین دلیل، لطفاً کارت شناسایی ملی، گواهینامه رانندگی یا گذرنامه خود را به همراه خود فراموش نکنید.

آیا می توانم قبل از دریافت ویزا برای کشور مقصد خود، بلیط تهیه کنم؟

قبل از تأیید ویزا می توانید بلیط تهیه کنید. در حقیقت ، یکی از عواملی که باعث افزایش موفقیت در درخواست شما در بسیاری از موارد می شود، داشتن بلیط رفت و برگشتی که قبلاً هنگام درخواست ویزا رزرو کرده اید، یکی از این موارد است. با این حال ، لطفاً به بازپرداخت بلیط خود توجه کنید.

البته همانطور که گفته شد شما نیازی به ویزا ندارید.

آیا می توانم هنگام مسافرت از گواهینامه رانندگی خود به عنوان اثبات هویت استفاده کنم؟

در صورت مسافرت با پروازهای داخلی، اگر شهروند ترکیه باشید می توانید از گواهینامه رانندگی با شماره شناسه ملی ترکیه خود به عنوان اثبات هویت خود استفاده کنید. در پروازهای بین المللی، باید گذرنامه یا کارت شناسایی ملی خود را به عنوان اثبات هویت حمل کنید. 

آیا برای سفر به جمهوری ترکیه قبرس شمالی آیا به گذرنامه احتیاج دارم؟

در سفر به جمهوری ترکیه قبرس شمالی نیازی به گذرنامه نیست. اگر شما یک شهروند ترکیه هستید، فقط می توانید شناسنامه ترکیه خود را بگیرید. اگر شناسه ترکیه ای ندارید، می‎توانید به جای آن از گذرنامه خود به عنوان شناسه استفاده کنید. 

آیا مبلغ سفر بین المللی را در فرودگاه پرداخت می کنم؟

شهروندان ترکیه می توانند مبلغ عزیمت بین المللی وزارت دارایی را در دفاتر مالیاتی مرکز شهر و شعب بانکی مجاز بپردازند. همچنین می توانید در دفاتر پرداخت وظیفه وزارت دارایی یا در ترمینال سفر بین المللی به هر یک از 24/7 بانک های موجود در آنجا پرداخت کنید. 

آیا فرزند من نیاز به گذرنامه دارد؟

طبق آیین نامه های جدید، هر فردی که به خارج از کشور سفر می کند، باید گذرنامه خود را داشته باشد. می توانید اطلاعات دقیق تری در سایت های هویتی پیدا کنید.

چگونه می توانم از شرایط فعلی ویزا برای کشوری که به آنجا مراجعه می کنم پی ببرم؟

شرایط ویزا برای کشورهای مختلف هر از گاهی تغییر می کند. بنابراین توصیه می کنیم هنگام تهیه برنامه سفر خود، شرایط فعلی ویزا را در وب سایت وزارت امور خارجه (www.mfa.gov.tr) و وب سایت کنسولگری کشور مورد نظر خود بررسی کنید.

چگونه برای ورود به ترکیه ویزای الکترونیکی دریافت کنم؟

مسافران خارجی که به ترکیه سفر می کنند، باید قبل از سفر مطابق با شرایط کشور خود، بتوانند ویزای الکترونیکی را از طریق آدرس اینترنتی https://www.evisa.gov.tr/en دریافت کنند یا در دفتر نمایندگی بین المللی به جستجو بپردازید.

هنگام مسافرت به خارج از کشور ترکیه، چه میزان پول به عنوان ارز مسافرتی به من تعلق می گیرد؟

این مسئله بسته به زمان ها مختلف گوناگون است.

من تابعیت دوگانه و بیش از یک پاسپورت دارم. وقتی از ملیت و کشورم خواسته می شود چه بگویم؟

می توانید شناسه دلخواه خود را ارائه دهید. با این حال، توصیه می کنیم گذرنامه و کارت شناسایی خود را ارائه دهید، که این امر به نفع ویزا و سیاست گذرنامه کشور مورد نظر خود است. لطفا توجه داشته باشید که برخی کشورها تابعیت دوگانه را قبول ندارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار