gardeshban.ir

پرواز و سفر هوایی به دلیل آنکه سبک و سیاقی کمی متفاوت نسبت به روش‌های دیگر سفر دارد، برای خیلی از افراد همراه با استرس است.
کد خبر: ۲۴۷۴۴
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
استرس ناشی از پرواز و سفر هوایی را چگونه کاهش دهیم؟

این استرس ناشی از نگرانی چگونه انجام دادن کارهای پس از خرید بلیط هواپیما، موارد احتیاطی که باید به آنها توجه کنیم و چیزهایی از این دست است. ولی نگران نباشید. چون گردشگران و مسافران حرفه‌ای می‌توانند تجربیات خود از سفرهای هوایی پرتعداد را با شما به اشتراک بگذارند و همه چیزهایی که ممکن است موجب استرس و تنش شما پیش و در طول سفر هوایی شود را معرفی کنند. در این نوشته با برخی از نکاتی که می‌تواند سفر آرامتر و کم استرس تری را برای شما فراهم بیاورد آشنا می‌شویم:

آرامش خود را حفظ کنید!

مهمترین کار برای آرام بودن و دوری از استرس، این است که آرامشمان را حفظ کنیم! همه ما این توانایی را داریم که روی احساسات و واکنش‌های خودمان مسلط شویم. برای دوری از استرس هم می‌توانیم با چند تکنیک ساده و تمرکز آرامش خود را باز بیابید. نفس عمیق و آرام بکشید. کمی آب بنوشید و به چیزهای مثبت مانند موفقیت در جلسه کاری پیش رو یا تعطیلات خوبی که پشت سر خواهید گذاشت فکر کنید.

مدارک سفر خود را مرتب و در جای امن همراه داشته باشید

گاهی گشتن به دنبال مدارک شناسایی و بلیط هواپیما برای گرفتن کارت پرواز و دیگر مراحل پیش از پرواز، خود موجب استرس می‌شود و شاید در زمانی که دارید در وسایلتان به دنبال مدارک می‌گردید، چیزی را گم کنید. پس مدارک شناسایی و بلیط پرواز خود را در جای مطمئن، امن و در دسترس خود قرار دهید.

با رعایت بهداشت، نگران بیماری نباشید

گروهی از افراد، نگران بهداشت هواپیما و احتمال ابتلای به بیماری در طول سفر هستند. نخست اینکه مطمئن باشید خطوط هواپیمایی به صورت دوره‌ای مورد نظافت قرار می‌گیرند و از بهداشت بالاتری نسبت به بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی برخوردارند. علاوه بر این شما می‌توانید با رعایت برخی نکات بهداشتی، از تندرستی خود مطمئن شوید و با خیالی آسوده با هواپیما یا هر وسیله دیگری سفر کنید. برای نمونه در کیف دستی یا جیب خود پد الکلی یا ژل ضدعفونی‌کننده داشته باشید و پیش از خوردن غذای هواپیما دستانتان را با آن پاکیزه کنید. با همین روش ساده، بخش بزرگی از احتمال ابتلا به بیماری از بین می‌رود.

به کالاهای ممنوع در پرواز توجه کنید

بخشی از تنش ناشی از سفر هوایی، پیدا شدن کالاهای ممنوع در زمان بازرسی در فرودگاه است. این اتفاق حسابی اوقات شما را تلخ می‌کند و ممکن است دردسر یا حتی جریمه به همراه داشته باشد. پس برای آنکه سفرتان را تلخ نکنید حتما به این موضوع توجه داشته باشید. پس کالاهای ممنوع در هواپیما را لیست کنید و مطمئن شوید آنها را ندارید. برخی از آنها خیلی عجیب به نظر می‌رسند ولی به دلایل امنیتی نباید وارد هواپیما نشوند. مانند نوار چسب یا قیچی! اگر به سفر خارجی می‌روید، ممنوعیت حمل کالا به آن کشور خاص را هم بررسی کنید. مثلا برخی از کشورها درباره ورود داروهای مسکن بسیار سخت‌گیر هستند.  

به علائم و نشانه‌های فرودگاهی توجه کنید

فرودگاه ها جاهای بزرگ ولی شلوغی هستند که روزانه چند صد هزار مسافر را باید در پروازهای مختلف هدایت کنند. به همین سبب مجموعه‌ای از نشانه ها و علائم به همراه اعلام های شنیداری، برای هدایت مسافران استفاده می‌شود. توجه به این اطلاعات کمک می‌کند تا زمان را از دست ندهید و دچار اضطراب و تنش نشوید. برای نمونه گاهی در پروازهای خارجی بازرسی کلاس‌های پروازی مختلف با هم متفاوت است. پس خوب به تابلوها توجه کنید و گوش به زنگ اعلام‌ها باشید.

بلیط هواپیما خود را آنلاین و از جای مطمئن خریداری کنید

خرید اینترنتی بلیط هواپیما موجب می‌شود هم در زمان و هزینه صرفه جویی کنید و هم از خدمات پشتیبانی مناسبی برخوردار شوید. فرقی نمی کند شما بلیط هواپیما اهواز تهران را تهیه کنید یا بلیط هواپیما تهران مشهد را بخرید. شما باید بلیط هواپیما خود را از آژانس ها و سایت های فروش مطمئن تهیه کنید. 

چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید

داشتن زمان کافی یکی از آرامش بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. پس حتما بین ۲ تا ۳ ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا در زمان مناسب کارت پرواز بگیرید و باقی فرایندهای پیش از پرواز را انجام بدهید. مخصوصا در پروازهای خارجی که مراحل بیشتری دارد، حتما ۳ ساعت قبل از پرواز، به فرودگاه بروید.

خود را در طول پرواز، سر حال و پرانرژی نگه دارید

شرایط فیزیکی ناشی از پرواز موجب می‌شود وضعیت بدنی انسان دچار تغییر شود و همین روی روحیه افراد اثر گذاشته و موجب ناراحتی و استرس در آنان شود. پس با رعایت چند نکته می‌توانید حال خود را خوب نگه دارید تا احساس بد نتواند سفر زیبای شما را خراب کند. برای نمونه در هواپیما، میزان رطوبت هوا کم است و این موجب کاهش آب بدن شما و احساس خستگی می‌شود. پس به طور مرتب آب بسته‌بندی بنوشید تا سطح مایعات بدنتان افت نکند. همچنین برای اینکه دچار گرفتگی عضلات نشوید، در جای خود بدن خود را بکشید و در راهروی هواپیما قدم بزنید.

به نوشته‌های روی بلیط هواپیما دقت کنید

اطلاعات مهم و کلیدی درباره پرواز شما روی بلیط هواپیما شما نوشته شده است. پس آنها را با دقت بخوانید و چیزی را از قلم نیاندازید. تاریخ و ساعت پرواز را حتما چک کنید. همچنین اگر فرودگاهی که از آن پرواز می‌کنید دارای چند ترمینال یا پایانه است، اینکه پروازتان از کدام پایانه انجام می‌شود را کنترل کنید.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار