gardeshban.ir

اطلاع از قوانین خرید بلیط قطار، خدمات قطار و ایستگاه ها، برای خرید اینترنتی بلیط قطار، لازم و ضروری می باشد.
کد خبر: ۲۴۷۶۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
 به همین منظور در ادامه لیست کاملی از اطلاعات مورد نیاز مسافران برای خرید بلیط قطار را بیان می کنیم.

نکات مهم مربوط به ورود اطلاعات در حین خرید بلیط قطار

 مسافران باید در ورود اطلاعات خود از قبیل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کد ملی دقت کافی داشته باشند. در صورت عدم تطابق در اطلاعات درج شده روی بلیط با کارت شناسایی مسافر، تمامی مسئولیت بر عهده ی مسافر بوده و رسپینا24 مسئولیتی در این زمینه عهده دار نخواهد شد.

در صورت مغایرت نام مسافر با نام درج شده روی بلیط، مسافر بدون بلیط در نظر گرفته خواهد شد. در نتیجه از خرید بلیط قطار با نام مخفف یا خرید بلیط گروهی با نام های تکراری خودداری شود.

اطلاعات مورد نیاز اتباع خارجی برای خرید بلیط قطار شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره گذرنامه می باشد. 

لازم به ذکر است، اتباع افغانستان در صورت نداشتن گذرنامه، برگه ی تردد با 10 الی 15 روز اعتبار باید همراه داشته باشند. فرزندان اتباع افغانستان، در صورتی که سن کمتر از 10 سال داشته باشند، می توانند از برگه تردد والدین خود استفاده نمایند. فرزندان بالای 10 سال باید برگه ی تردد جدا تهیه نمایند.

 بعد از تکمیل فرآیند خرید بلیط قطار، امکان ویرایش و تغییر اطلاعات وجود ندارد. مسافران باید در ورود اطلاعات دقت داشته باشند.

 بلیط دریافتی توسط مسافر باید بدور از هرگونه خط خوردگی باشد. در صورت وجود خط خوردگی روی بلیط، از پذیرش آن خودداری می شود.

 در شرایطی که مسافر بعد از خرید بلیط قطار از سفر منصرف شود، باید برای استرداد بلیط اقدام نماید.


 مسافرانی که قصد خرید بلیط برای دو قطار متوالی را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که فاصله ی رسیدن قطار اول و حرکت قطار دوم، حداقل 3 ساعت باشد. عدم توجه به این فاصله ی زمانی، در صورت کنسل شدن بلیط قطار دوم، تمامی مسئولیت بر عهده ی مسافر خواهد بود.

 آدرس پست الکترونیک و شماره ی تلفن همراه که در زمان خرید بلیط وارد شده است باید درست و در دسترس باشد تا مسافر از اطلاع رسانی های مواقع ضروری مطلع گردد.

درهای قطار 10 دقیقه قبل از حرکت بسته شده و امکان سوار شدن مسافران به قطار وجود ندارد.

شرایط و قوانین چاپ بلیط

 تمام مسافران در زمان سوار شدن به قطار، باید نسخه ی چاپ شده ی بلیط قطار را همراه داشته باشند. در غیر این صورت، امکان سوار شدن به قطار وجود نخواهد داشت.

در صورت عدم دسترسی به پرینتر در طی مراحل خرید بلیط قطار، با همراه داشتن کارت شناسایی و اطلاعات بلیط از قبیل سالن، کوپه و شماره سریال و پرداخت هزینه به ایستگاه های فروش بلیط، امکان تهیه ی بلیط اینترنتی وجود دارد.

در شرایطی که قطار دچار حادثه گردد، مسافرانی که دچار خسارت شده اند، با همراه داشتن نسخه ی چاپ شده ی بلیط می توانند هزینه ی خسارت را دریافت نمایند.

قوانین مفقود شدن بلیط قطار

در صورت گم شدن بلیط قطار، مسافر می تواند در بازه ی زمانی اداری به ایستگاه های راه آهن که فروش اینترنتی بلیط قطار انجام می دهند مراجعه نموده و بلیط المثنی دریافت نماید.

 برای دریافت بلیط المثنی حضور مسافر 45 دقیقه قبل از حرکت قطار در ایستگاه های راه آهن که به سیستم فروش آنلاین بلیط قطار مجهز می باشند الزامی است.

 امکان صدور بلیط المثنی تنها برای بلیط هایی که از طریق شبکه ی رایانه ای دریافت شده اند وجود دارد.

 امکان صدور مجدد بلیط المثنی وجود ندارد، در نتیجه در حفظ و مراقبت از بلیط المثنی دقت نمایید.
 صدور بلیط المثنی با پرداخت 5 درصد هزینه ی بلیط اصلی انجام می شود.

شرایط و ضوابط تعرفه های هزینه ی بلیط قطار

 حداقل سن در خرید بلیط هواپیما برای مسافران تنها، 17 سال می باشد

 طبق تعرفه های تعریف شده برای خرید بلیط قطار، مسافران بالای 12 سال به عنوان بزرگسال محسوب شده و باید هزینه ی خرید بلیط به طور کامل پرداخت گردد

هزینه ی بلیط قطار برای کودکان بین 2 تا 12 سال به صورت نیم بها محاسبه می گردد.

برای نوزادان زیر 2 سال، تنها 10 درصد قیمت کل بلیط به عنوان بیمه ی عوارض باید پرداخت گردد.

در صورت خرید بلیط قطار برای نوزادان، نمی توان از صندلی های قطار برای نوزاد استفاده نمود. مسافرانی که قصد دارند از صندلی های قطار برای نوزاد استفاده کنند، باید بلیط قطار نیم بها تهیه نمایند.

خانواده ی شهدا و جانبازان بالای 25 درصد، می توانند با ارائه ی کارت معتبر جانبازی یا بنیاد شهید، از مراکز فروش بلیط قطار، بلیط نیم بها تهیه نمایند.

 جانبازانی که در طول سفر نیاز به همراه دارند، شخص همراه با ارائه ی معرفی نامه از بنیاد می تواند بلیط نیم بها خریداری نماید.

در صورت عدم استفاده ی صحیح از تعرفه و سهمیه ها، بلیط صادر شده استرداد و مسافر جریمه خواهد شد.

 مسافران از لحظه ی سوار شدن تا خارج شدن از قطار بیمه می باشند.

بیمه حوادث شامل هزینه ی خدمات درمانی و پزشکی، نقص عضو، فوت بخاطر آتش سوزی، انفجار و غیره می باشد.

قوانین استرداد آنلاین بلیط قطار

استرداد بلیط تنها تا 90 دقیقه قبل از حرکت قطار انجام می شود. بعد از اتمام این مدت، تنها با مراجعه ی حضوری به مراکز فروش بلیط قطار و ارائه ی کارت شناسایی و بلیط چاپ شده امکان استرداد وجود خواهد داشت.

بعد از حرکت قطار امکان استرداد بلیط وجود نخواهد داشت.

بعد از تکمیل فرآیند استرداد و دریافت پیامک، جریمه ی کنسلی طبق درخواست مسافر به حساب بانکی که بلیط خریداری شده است برگشت داده خواهد شد.

 بلیط استرداد شده مجدد قابل خریداری نمی باشد
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار