gardeshban.ir

همه روزه مسافران و گردشگران بسیاری از طریق های گوناگون مانند سفر با هواپیما، قطار و یا خودروی شخصی سفر خود را انجام داده و خود را به مقصد می رسانند، اما هر کدام از روش های گوناگون سفر برای آنکه برای فرد لذت بخش و خاطره انگیز باشد، باید ها و نباید هایی داشته که با رعایت کردن آنها می توان بهترین لذت را از سفر خود کسب کرد.
کد خبر: ۲۴۷۷۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفر با قطار می تواند یکی از بهترین و لذت بخش ترین روش های سفر بوده و به دلایل مختلف نسبت به سایر روش های سفر بسیار مناسب و خاطره انگیز است.

اما برای اینکه در مسیر و در زمان طی کردن فاصله میان مبدا تا مقصد با قطار نیز از بخش های خاطره انگیز سفر بشمار آید، باید کارهای زیر را انجام داده و یا از انجام برخی کارها خودداری کرد.

برنامه ریزی و خرید بلیط قطار

نخستین کاری که باید پیش از هرگونه سفری باید انجام داد، برنامه ریزی برای سفر، تعیین زمان دقیق رفت، مدت زمان حضور در مقصد و مشخص کردن دقیق زمان برگشت است.

برای سفر با قطار نیز به این برنامه ریزی نیاز بوده و با تعیین دقیق زمان حرکت برای سفر باید اقدام برای خرید بلیط کرده و بلیط قطار خود را در فاصله زمانی مناسب خریداری کرد.

این موضوع و اقدام به خرید بلیط نه تنها سبب آسودگی در سر برنامه انجام شدن سفر شما می شود، بلکه باعث می شود تا شما از رزرو بودن کوپه و صندلی خود در زمان سفر اطمینان حاصل کنید.

با خرید بلیط قطار پیش از نزدیک شدن به زمان سفر سبب می شود تا در انتخاب نوع قطار، تعداد تخت و یا صندلی موجود در کوپه، ساعت حرکت و قیمت های آن دارای آزادی بیشتری بوده به راحتی بتوانید نسبت به خواست و سلیقه خود قطار مورد نظر را انتخاب و بلیت آن را خریداری کنید.

قطار خود را هوشمندانه انتخاب کنید

با برنامه ریزی در خصوص سفر و تعیین مقصد آن شما می توانید با کمی تحقیق مطلع شوید که فاصله میان مبدا و یا مقصد را در چه مقدار زمان طی می کنید.

با اطلاع از این موضوع بهتر است که قطار خود را درست و بر اساس تعداد ساعات حضور خود در قطار انتخاب کنید و از خرید بلیط قطار های اتوبوسی برای مسیرهای طولانی پرهیزکنید.

همچنین اگر سفر شما با قطار زیاد به طول نمی انجامد، از خرید بلیط قطارهای لوکس و یا تخت خوابی خودداری کنید زیرا تنها سبب می شود که هزینه اضافه تری پرداخت کنید.

لباس مناسب بپوشید

در صورتی که سفر شما با قطار زمان زیادی به طول می انجامد و شما زمانی طولانی را در قطار سپری می کنید، بهتر است لباس مناسب و راحتی را به تن کرده تا در طول مسیر بتوانید به راحتی، نشسته، دراز بکشید و بخوابید.

لباس راحت می تواند به شما آزادی عمل بیشتری را نسبت به لباس های تنگ و یا رسمی داده و علاوه بر این در صورتی که لباس رسمی خود را در طول سفر به تن کنید، در هنگام رسیدن به مقصد بی تردید دیگر لباس شما دیگر آن زیبایی و مرتبی خود را ندارد.

لوازم سرگرمی به همراه داشته باشید

سفر های طولانی با قطار بهترین زمانی برای مطالعه کتابی است که سال در انتظار خواندن آن هستید. این موضوع هم شما را به به مقصد رسانده هم به مقصود می رساند.

همچنین می توانید از لوازم الکترونیکی مانند تبلت، موبایل و یا لپتاب برای سرگرمی در طول مسیر استفاده کنید و به دلیل وجود پریز برق در کوپه قطارها نگران تمام شدن شارژ آنها نیز نشوید.

البته لازم به ذکر است که امروزه بیشتر قطارهای کشور به سیستم های صوتی و تصویری برای سرگرمی مسافران مجهز شده اما به دلیل اینکه ممکن است افراد حاضر در کوپه شما با شما هم نظر نباشند نتواند به راحتی از آنها بهره مند شد.

همچنین باید این نکته را گفت که اگر قصد سرگرمی خود را با لازم الکترونیک دارید، از همراه داشتن یک هندزفری اطمینان حاصل کنید.

یه میان وعده سبک همراه داشته باشید

در طول سفر با قطار تنها در بدو ورود با چای و اندکی تنقلات از مسافران پذیرایی شده و همچنین در صورت سفارش خود مسافر برای آنها نهار و یا شام سرو می شود. از این رو بهتر است در زمان سفر با قطار بویژه زمان هایی که مدت طولانی را در قطار سر می کنید، مقداری تنقلات و میان وعده سبک به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

معاشرتی باشید

در آخر هم باید این نکته را گفت که هیچ چیز در طول سفر به اندازه یک هم صحبت خوب نمی تواند سفر را شیرین کرده و فکر انسان را از گذر زمان خارج کرد.

از این رو حتی اگر به تنهایی سفر می کنید و در کوپه خود با دیگران هیچ گونه آشنایی ندارید با آنها سر صحبت را باز کرده و به گفتگو با سایر هم سفران خود بپردازید.

برای آغاز گفتگو نیز باید این نکته را اشاره کرد که شما با این افراد حداقل یک وجه اشتراک دارید آن هم این که همه شما به سوی یک مقصد مشترک در حال حرکت هستید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار