gardeshban.ir

اگر بارداری شما تاکنون بدون هیچ خطر یا علامت تهدید کننده خاصی پیشرفته و پزشکتان نگرانی برای شما یا جنین ندارد، بنابراین سفر با قطار در طی بارداری بی خطر است و نمی تواند مشکل خاصی برای شما ایجاد کند.
کد خبر: ۲۴۷۷۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر دچار دیابت، پرفشاری خون، مسمومیت حاملگی یا پره اکلامپسی، اختلالات جفت و... هستید یا در بارداری قبلی تان دچار زایمان زودرس شده اید، بهتر است قبل از سفر با قطار با پزشک معالجتان مشورت کنید.

اگر در سه ماهه اول بارداری هستید و تهوع و استفراغ شدید، امانتان را بریده بهتر است سفر ریلی خود را تا ورود به سه ماهه دوم بارداری به تأخیر بیندازید چون در طی سه ماه اول که تهوع خانم های باردار شدیدتر است، سفر با قطار و حرکت های یکنواخت آن می تواند وضعیت را بدتر کند.
 
موقع سفر با قطار در طی بارداری چه اقدامات احتیاطی لازم است؟

1. اگر تنها سفر می کنید یک چمدان کوچک ببندید که به راحتی بتوانید آن را بلند کنید یا از چمدان های چرخ دار استفاده کنید که دسته بلند دارند و به راحتی روی زمین حرکت می کنند. یادتان باشد تا حد امکان چمدان ها را بلند نکنید چون ممکن است دچار کمر درد شوید. اگر کسی نیست که چمدان را برایتان در بالای کابین و در قسمت بار قرار دهد، قهرمان بازی در نیاورید. بارهایتان را روی زمین بگذارید تا وقتی یکی از کارکنان قطار به کوپه شما بیاید و در این مورد به شما کمک کند.

2. کمی زودتر از موعد مقرر در ایستگاه حاضر شوید تا قبل از شلوغ شدن ایستگاه و هجوم جمعیت به سمت سکو بتوانید خودتان را به قطار برسانید و در معرض هل داده شدن و زمین خوردن قرار نگیرید یا فشاری به شکمتان وارد نشود.

3. در هنگام توقف قطار کوپه را ترک نکنید مگر اینکه بدانید زمان کافی برای بازگشت خواهید داشت و مجبور نمی شوید مسافتی را بدوید تا جا نمانید.

4. اگر سفرتان طولانی است و مجبور هستید در داخل قطار غذا بخورید، بهتر است از خانه با خودتان غذا ببرید تا دچار علائم گوارشی نشوید. اگر معمولا نفخ می کنید، از پزشکتان بخواهید ضد نفخ مناسب را پیش از سفر برایتان تجویز کند.
 
چگونه سفر با قطار را در بارداری لذت بخش تر کنم؟

1. برای سفرهای کوتاه، سعی کنید یک صندلی راحت پیدا کنید که در جهت حرکت قطار و نه پشت به آن باشد.

2. اگر سفرتان طولانی است حتما یک کوپه بگیرید و با قطار اتوبوسی مسافرت نکنید. شما در طول سفر احتیاج دارید که بعضی وقت ها دراز بکشید و از حالت نشسته خارج شوید.

3. هر چند وقت یکبار از جایتان بلند شوید، کمی به پاهایتان حرکت دهید، در سالن قدم بزنید و چند ورزش کششی آرام را تمرین کنید.

4. کفش راحت و نرم بپوشید و از پوشیدن کفش های پاشنه بلند یا کفش هایی که در قسمت پنجه تنگ هستند، جدا خودداری کنید. بد نیست که وقتی داخل کوپه هستید، کفش هایتان را کاملا از پا در بیاورید.

5. بهتر است برای رعایت بیشتر بهداشت از خانه یک عدد بالش کوچک و یک روانداز همراه داشته باشید.

6. شما باید در طول سفر آب کافی مصرف کنید تا بدنتان هیدراته بماند و کم آب نشود. بنابراین شاید لازم باشد بیشتر از حد معمول و در مواقعی که قطار در حال حرکت است به دستشویی بروید. در این وضعیت مراقب حفظ تعادلتان باشید و از همراه تان بخواهید که در رفتن به دستشویی به شما کمک کند.
 
آیا شرکت های راه آهن محدودیت هایی برای سفر خانم های باردار دارند؟

خیر معمولا چنین محدودیت هایی از سوی شرکت راه آهن در نظر گرفته نمی شود و شما در هر سنی از بارداری می توانید با قطار سفر کنید.
 
نقاط ضعف و قوت سفر با قطار در بارداری

مزایا:

1. سفر با قطار معمولا امن است و تعداد سوانح ریلی در سال اصلا قابل مقایسه با سوانح خودرو نیست. حرکات آرام و یکنواخت قطار نیز مادر را در وضعیت خطرناک قرار نمی دهد.

2. در قطار آزادی بیشتری برای دراز کشیدن، راه رفتن و... در مقایسه با خودرو یا هواپیما وجود دارد و در نتیجه احتمال کمتری وجود دارد که خون در پای شما لخته شود.

3. دستشویی در هر واگن وجود دارد و شما لازم نیست برای دستشویی رفتن از قطار پیاده شوید.

معایب:

1. سفر با قطار در مقایسه با سفر هوایی طولانی تر است و می تواند مادر باردار را خسته کند و در فاصله های طولانی آزار دهنده شود
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار