gardeshban.ir

فارفارا نام یک بیابان در کشور مصر هست که یکی از عجایب‌های موجود در جهان هستی می‌باشد.
کد خبر: ۲۴۷۷۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
رنگ سفید گچی این بیابان در ترکیب با اشکال عجیب و غریب و ناشناخته‌ای که در آن دیده می‌شود، تخته سنگ‌های سفید بزرگی که سرتاسر سطح این منطقه را پوشانده اند ودر نور خورشید و در گرمای ظهر رنگ سفیدتری به خود می‌گیرند، از آن یک جای عجیب ساخته هست.

موقع غروب خورشید، رنگ این بیابان تغییر می‌کند و در زیر اشعه‌های خورشید، به رنگ طلایی خوش رنگی در می‌آید ودر روز‌های ابری هم بیابان فارافرا در مصر به رنگ تیره‌ مایل به مشکی در می‌آید، پدیده‌ عجیبی که در کمتر جایی در جهان دیده می‌شود.

همان طور که گفته شد، در این بیابان اشکال عجیبی به چشم میخورد و منظور همان صخره‌هایی هست که به شکل‌های گوناگون در آن وجود دارند. به هر کدام از این صخره‌ها نامی داده شده هست که بتواند بیانگر حالت آن باشد. برای مثال، صخره‌های یکپارچه، صخره‌های قارچی شکل، صخره‌های بستنی، صخره‌های چادری و صخره‌های صاف.

در قبل‌های دور، تمام این بیابان در بستر دریا بودو لایه‌های رسوبی صخره‌ها بوسیله‌ی جانداران دریایی بعد از خشک شدن دریا تشکیل شده هست. بعد‌ها این بیابان به جایگاهی برای پرسه‌ی گله‌های حیواناتی مثل فیل، زرافه و حیوانات دیگر تبدیل و این بیابان به زمین همواری از گیاهان و درختان سبز تبدیل شد، منطقه‌ای که در آن دریاچه‌های زیادی به چشم میخورد ودر دریاچه هایش ماهی‌های زیادی وجود داشت. بنابر این، این جا شکارگاه بسیار خوبی برای انسان‌های ماقبل تاریخ بود.

با وجود این که دوران بسیار طولانی‌ای از خشک شدن دریای این منطقه می‌گذرد، اما هنوز هم در بخش‌هایی از آن صخره‌هایی دیده می‌شود که به شکل امواج دریا میباشند. بیابان فارافرا در مصر یکی از عجایب طبیعی این کشور هست که امروزه جز مناطق محافظت شده محسوب می‌شود و به نام «پارک بیابانی سفید» شناخته می‌شود. برخی از قسمت‌های این بیابان که در نزدیکی جاده وجود دارد، همچون بیابان قدیمی شناخته میشود و با وسایل نقلیه قابل دسترس هست.

اگر به مصر سفر کردید تا از این بیابان مشاهده کنید، مثل تعداد زیادی از گردشگران هوشمند دیگر میتوانید کمپینگ شب و غروب را انتخاب کنید تا بتوانید هم از طلوع آفتاب و هم از غروب آن لذت ببرید و هردو را مشاهده نمایید و مشاهده نمایید که رنگ این بیابان چطور تغییر میکند. معمولا در تور‌هایی که در کشور مصر برای بازدید از بیابان فارافرا انجام میشود، بعد از سافاری هیجان انگیزی در دل صحرا، از صخره‌های گوناگون و متنوع آن بازدید می‌شود، چون این صخره‌ها بخش مهمی از جذابیت بیابان فارافرا در مصر را تشکیل میدهند.

جدای از بیابان قدیمی، بخش دیگری در این صحرا وجود دارد که به بیابان اخیر مشهور هست. این قسمت از بیابان که فقط بوسیله‌ی شتر قابل دسترس هست دارای رنگی سفیدتر از قسمت‌های دیگر بیابان هست. تخته سنگ‌های این قسمت هم بزرگتر و بلندترند و شکل و شمایل عجیب تری هم دارند و به همین علت توصیه میکنیم در صورت سفر، این قسمت را حتما مشاهده نمایید.

فارفارا؛ بیابان عجیبی که رنگ عوض می‌کند + تصاویر

فارفارا؛ بیابان عجیبی که رنگ عوض می‌کند + تصاویر

فارفارا؛ بیابان عجیبی که رنگ عوض می‌کند + تصاویر

فارفارا؛ بیابان عجیبی که رنگ عوض می‌کند + تصاویر

فارفارا؛ بیابان عجیبی که رنگ عوض می‌کند + تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار