gardeshban.ir

همه ما می‌دانیم که ویروس کرونا از طریق ذرات تنفسی مانند عطسه یا سرفه به راحتی منتقل می‌شود؛ بنابراین مهم‌ترین و موثر‌ترین کار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به گفته سازمان بهداشت جهانی شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع است که باید رعایت کرد.
کد خبر: ۲۴۷۹۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
نظافت دهان و شستشوی دندان‌ها امری مهم و ضروری برای پیشگیری از نفوذ کرونا در داخل دهان است و همه ما ممکن است حداقل یک بار و حداکثر سه بار در طول روز دهان خود را با مسواک شستشو دهیم و برای اینکه از تمیز شدن کامل آن‌ها اطمینان حاصل کنیم از دهان شویه و نخ دندان هم استفاده کنیم.

شاید تابحال از کسی نشنیده باشید که ویروس کرونا می‌تواند بستر مناسبی برای رشد و تکثیر انواع گوناگون ویروس‌ها و باکتری‌ها باشد. آیا تا بحال از خودتان پرسیده اید که با وجود رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان‌ها چرا باز هم با مشکلات گوناگونی از قبیل خونریزی لثه، درد دندان‌ها و بوی بد دهان مواجه می‌شوید؟

پاسخ به این سوال ممکن است به این علت باشد که محل نگهداری مسواک‌های شما اشکال دارد و آن‌ها را در مکان‌هایی می‌گذارید که از نطر بهداشتی تمیز نیستند و می‌توانند به راحتی محل تجمع ویروس‌ها و باکتری‌ها روی مسواک باشند.

برای در امان ماندن از نفوذ میکروب‌ها به دهان بهترین کار این است که مسواک خود را در شرایط تمیز و شسته شده قرار داد.

برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به مسواک نکات زیر را رعایت کنید

۱: مسواک خود را با مایع دستشویی شستشو دهید.

۲: به یاد داشته باشید که پس از مسواک زدن هرگز آن را به صورت افقی قرار ندهید؛ بلکه مسواک را به صورت ایستاده قرار دهید تا آب به راحتی از روی آن عبور کند. همچنین در حالت ایستاده رطوبت‌های مسواک به راحتی تبخیر می‌شود. البته می‌توانید مسواکتان را در جا مسواکی قرار دهید و مطمئن باشید که در این شرایط با مسواک‌های دیگر تماسی نداشته باشد.

۳: بعد از هر بار مسوراک زدن حداقل مسواک خود را به مدت یک تا دو دقیقه زیر آب نگهداشته و سپس آنرا با محلول‌های دهانشویه قوی آب کشی کنید.

۴: مسواک خود را هفته‌ای یک بار در آب جوش قرار دهید تا با این روش میکروب‌های روس برس مسواک به صورت کامل کشته شوند. برای جلوگیری از نرم شدن برس مسواک بهترین کار این است که حداقل یک بار آنرا انجام دهید.

۵: مسواک را برای مدت چند دقیقه در کاسه‌ای پر از سرکه بگذارید و بعد از آن مسواک خود را با آب جوش بشویید تا ویروس‌های مسواک نابود شوند. البته هنگام انجام این مراحل مراقب پوست خود باشید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار