gardeshban.ir

تابستان با اینکه بسیار جذاب است، اما مشکلاتی هم بدنبال دارد. ساده‌ترین مساله اعصاب‌خوردکن تابستان، پشه‌ها و حشراتی هستند که جذب نور می‌شوند و نیش و صدایش واقعا آزاردهنده است.
کد خبر: ۲۴۸۱۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
 تابستان یکی از بهترین فصل‌های سال است. اگر هوا بیش از حد گرم نباشد، تقریبا می‌توان گفت بهترین فصل سال است. به این خاطر که طبیعت بسیار زیبا و سرسبز است و می‌توان از همه جاذبه‌های گردشگری لذت برد. روز‌ها طولانی هستند و وقت کافی برای انجام کار‌های زیادی وجود دارد.

در همین راستا، برای اینکه مشکلات تابستان را بتوانید به‌سادگی و در خانه برطرف کنید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۱- با ساخت عطر‌های خانگی پشه‌ها را از محل فراری دهید

عطر‌های مذکور هرگونه پشه و حشره را از شما دور می‌کنند. مزیتشان هم در این است که به سادگی در خانه می‌توان آن‌ها را ساخت. تمام وسایلی که برای این منظور نیاز دارید شامل موارد زیر است:

یک شیشه مربا/ ترشی خالی و تمیز
نصف یک عدد لیموترش
۲ ساقه رزماری
شمع شناور / وارمر
یکی از این اسانس‌های روغنی: اکالیپتوس / اسطوخودوس / دارچین / آویشن / شمعدانی / درخت چای (تی‌تری) / نعنافلفلی

دستور ساخت

ساقه‌های رزماری و برش لیمو را درون شیشه تمیز قرار دهید.
کمی آب به آن بیفزایید.
۱۰ تا ۲۰ قطره از اسانس موردنظر را به آن بیفزایید.
شمع را روی آن‌ها بگذارید.
شمع را روشن کنید و با خیال راحت از خانه بدون پشه لذت ببرید.‌
می‌توانید این ترکیب را درون بطری بریزید (بدون شمع) و آن را روی بدن خود اسپری کنید و به دل جنگل یا لب ساحل بروید و مطمئن باشید هیچ حشره و پشه‌ای سمت شما نخواهد آمد.

۲- از بین بردن خارش جای گزیدگی پشه

خمیردندان بهترین پماد برای درمان فوری خارش جای نیش پشه است.

برای از بین بردن خارش‌های آزاردهنده جای گزیدگی پشه یک روش خانگی بسیار ساده وجود دارد. فقط کافیست مقداری خمیردندان را روی محل گزیدگی بگذارید. خمیردندان سبب تسکین یافتن پوست می‌شود. البته پیش از استفاده از این ترکیب بهتر است خمیردندان را روی گوشه‌ای از پوست خود بگذارید و مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

۳- دور کردن پشه‌ها از نوشیدنی‌های شیرین

در روز‌های گرم تابستان هیچ‌چیزی به اندازه یک یخ‌دربهشت شیرین، نوشیدنی‌های خنک و تگری یا نوشابه نمی‌تواند جگر آدم را حال بیاورد. اما یکی از مشکلات نوشیدن این مایعات در حیاط خانه، جنگل یا لب ساحل این است که انواع پشه و حشرات اطراف آن‌ها چرخ می‌زنند.

برای محافظت کردن از نوشیدنی خود از دست پشه‌ها فقط کافیست قالب‌های کاغذی کاپ‌کیک را روی لیوان بگذارید و نی را از آن عبور دهید. به همین سادگی!

۴- ثابت کردن تیوب در آب

یکی از رایج‌ترین تفریحات تابستان، آب‌بازی و شناور بودن روی آب است. اما گاهی همین تفریح مهیج می‌تواند سبب ناراحتی شود، زیرا یک سوراخ کوچک می‌تواند فرد را درون آب فرو کند. برای این منظور فقط کافیست سوراخ را پیدا کرده و با استفاده از کاغذ یا چسب ضد حرارت با اتو آن را به تیوب بچسبانید.

۵- جلوگیری از پینه بستن کف پا‌ها

این ترفند برای کسانی مفید است که از سفر‌های کمپینگ لذت می‌برند. برای محافظت از پا‌ها در برابر راه‌پیمایی‌های طولانی نوار چسب اسکاتلندی اطراف جا‌های حساس پا‌های خود ببندید و حرکت کنید. مطمئن باشید دیگر پا‌ها پینه نخواهند بست.

۶- تهیه نوشیدنی خنک در عرض چند دقیقه

برای اینکه نوشیدنی‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن خنک کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید، نوشیدنی خود را درون یک سطل پر از آب یخ بریزید. دو قاشق غذاخوری نمک به آن بیفزایید و صبر کنید تا معجزه شود.

نمک با انجام واکنش‌های شیمیایی باعث می‌شود تا نوشیدنی‌های گرم در عرض چند دقیقه چند درجه خنک‌تر شوند.

۷- جدا کردن شن‌ها از وسایل در کنار ساحل

وقتتی لب دریا هستید، با اینکه صدای آب و شنا در دریا بسیار لذت‌بخش است، اما شن‌هایی که به لباس می‌چسبند بسیار عذاب‌آور خواهند بود. برای اینکه وقت خود را برای پاک کردن این شن‌ها تلف نکنید، توصیه می‌کنیم از سبد‌ها یا زنبیل‌های توری استفاده کنید تا با تکان دادن آن همه شن‌ها از داخل سوراخ‌های زنبیل بیرون ریخته شوند.

۸- از نخ به جای چاقو استفاده کنید

برای بریدن پنیر یا سوسیس لب دریا اگر چاقو ندارید خیلی نگران نشوید. چرا؟ چون می‌توانید با یک تکه نخ تمیز آن‌ها را برش دهید. از نخ‌های ضخیم برای بریدن میوه‌ها و سبزیجات نرم هم می‌توانید استفاده کنید.

۹- با بالش یا ملحفه خنک خواب راحتی را برای خود رقم بزنید

برای اینکه خواب راحتی را تجربه کنید و گرما اذیتتان نکند، می‌توانید روبالشتی یا ملافه را چند دقیقه درون فریزر بگذارید و زیر سر خود گذاشته و بخوابید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار