gardeshban.ir

بهترین فصل سال برای سفر، بهار است، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی در سفر به شهر‌های مختلف ایران زیبا با ما همراه باشید.
کد خبر: ۲۴۸۱۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا بهتر است از سفر های غیر ضروری جلو گیری کنیم . به این بهانه شما را به صورت مجازی به سفر به یکی از مکان های دیدنی ایران زیبا برده ایم  امید است بعد از عبور از این بحران و شکست این بیماری به صورت حضوری از این مکان های زیبا دیدن کنید. با ما همراه باشید.

محلات و طبیعت و تفریحات سالم

از آن جایی که محلات در بهار آب و هوا و طبیعت شگفت انگیزی دارد، مردم ایران از تمام شهر‌ها برای تفریحات سالم به این مکان سفر می‌کنند. البته در ایام عید این مکان ممکن است کمی شلوغ‌تر از رسم همیشگی باشد، اما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر در ایام عید را ندارید، حداقل در اردیبهشت ماه و در اوج خلوتی این مکان سفری ۳، ۴ روزه به محلات داشته باشید. از هرکس که در مورد محلات بپرسید، قطعا آن را شایسته حضور در لیست بهترین مکان برای سفر داخلی در عید می‌داند.

«محلات» یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه‌ی استان مرکزی می‌باشد که آوازه‌‌اش در تمامی ایران زمین پیچیده است و ناخودآگاه یادآور تصویری از گُل‌های رنگارنگ است. محلات این شهر پر گُل و زیبا با عنوان هلند ایران و یا بهشت افسانه‌ای شناخته شده است. این شهر خوش رنگ و بو بالاترین میزان تولید گُل را در سطح کشور داراست. جالب است بدانید جذابیت این شهر معطر تنها گُل آن نیست، در این شهر جاذبه‌های گردشگری متنوعی وجود دارد که سبب شده مقصد گردشگری بسیاری از طبیعت دوستان قرار گیرد حال هوزاس تعدادی از جاذبه‌های این شهر زیبا را در این نوشتار به شما معرفی می‌کند:

۱- آب گرم محلات

نام محلات علاوه بر عجین شدن با گل‌های رنگارنگ، با آبگرم‌های فراوان نیز گره خورده است! این آبگرم‌ها در غالب مجموعه‌ای در ۱۵ کیلومتری شرق این شهرستان آرمیده‌اند و از زمان‌های دور تا به امروز شفا بخش بیماری‌های فراوانی چون رماتیسم می‌باشند؛ این چشمه‌های آبگرم شامل ۶ چشمه به نام‌های شفا، دنبه، سلیمانیه، سودا (بختیاری)، حکیم و روماتیسم می‌باشد که هر کدام دارای اثرات شفا بخش مخصوص به خود هستند.

سفری به یادماندنی به محلات پایتخت گُل ایران/عکس


۲- پارک سرچشمه محلات

یکی از پر طرفدارترین و زیباترین مکان‌هایی که در دل شهر محلات نهفته است، «پارک سرچشمه» این شهر می‌باشد. این پارک زیبا حیات و سرزندگی خود را مدیون چشمه‌ای به همین نام می‌باشد! مطمئن باشید، درختان تنومند و سر به فلک کشیده‌ی این پارک شما را در دل داغ‌ترین روزهای گرم تابستان، از گزند اشعه‌ی آفتاب سوزان حفظ کرده و گوارایی و خنکی رود جاری در این پارک روح شما را جلا می‌بخشد.

سفری به یادماندنی به محلات پایتخت گُل ایران/عکس

۳- آتشکده خورهه محلات

درست در دل روستای خرم خورهه، مکانی وجود دارد که بیشترین شباهت را با تخت جمشید تاریخی ایران زمین داشته و از این رو به تخت جمشید محلات نیز معروف است. نام این مکان تاریخی که قدمتش به هزاره‌ی دوم میلادی باز می‌گردد، «آتشکده خورهه» می‌باشد.

اسناد به جای مانده از آن دوران حاکی از ارزش مادی و معنویه این بنای تاریخی می‌باشد و آثار باستانی یافت شده دلیل محکمی بر کاربرد این مکان به عنوان آتشکده‌ای بزرگ و باشکوه می‌باشد که متاسفانه امروزه تنها ستون‌های عظیم آن باقی مانده است.

سفری به یادماندنی به محلات پایتخت گُل ایران/عکس

۴- چنار دوهزار ساله

در خیابان سرچشمه محلات در جوار بوستان زیبای سرچشمه، چناری قطور وجود دارد که شکوه و زیباییش شما را محو خود می‌کند! این درخت کهنسال در نزد مردم عزیز محلات با نام «چنار دو هزار ساله» معروف است. این چنار، تمامی فراز و نشیب‌های شکل گیری این محله را به چشمان خود دیده و در تمامی خوشی‌ها و ناخوشی‌های اهالی این شهر، همچون میهمان عزیز سهیم شده است به گونه‌ای که اگر لب به سخن باز کند کتابی قطور از تجربیاتش می‌توان نوشت!

سفری به یادماندنی به محلات پایتخت گُل ایران/عکس

۵- آتشکده آتشکوه

یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین بناهایی که در شهر محلات آرمیده است، «آتشکده آتشکوه» می‌باشد. این آتشکده‌ی تاریخی که امروزه خموش گشته، تاریخچه‌ای کهن و متعلق به هزاره‌ی دوم قبل از میلاد مسیح دارد که خود این امر باعث شگفتی است زیرا ستون‌های به جا مانده از این بنا، با گذشت این همه سال همچنان باشکوه و مقتدرانه پا برجاست.

سفری به یادماندنی به محلات پایتخت گُل ایران/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار