gardeshban.ir

پامالوکه اسم منطقه اي یخی و زیبا است که در ترکیه بناشده و هرساله هزاران نفر از این مکان طبیعی دیدن می کنند.
کد خبر: ۲۴۸۳۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
پاموکاله یکی از چشمه‌هاي آب گرم و نخستین چشمه آب شور دنیا است که دارای خواص درمانی بسیاری است. پاموکاله در نزدیکی شهر آنتالیا قرار دارد و یکی از زیباترین‌ اماکن گردشگری ترکیه و یکی از شگفت‌ انگیزترین چشم اندازهای گردشگری در دنیا است. 

پاموکاله در منطقه دریای اژه ودر رودخانه مَندَرَس واقع شده‌است که در بیشتر فصول سال آب و هوایی معتدل دارد.

بطور دقیقتر میتوان گفت این چشمه در استان دنیزلی «Denizli» در جنوب غرب ترکیه در فاصله 2 ساعتی از شهر آنتالیا ودر نزدیکی دریای مدیترانه قرار دارد. این استان حاوی چشمه‌هاي آب گرم تراوتن و بالکن موادمعدنی کربنات است که توسط آب جاری می‌باشند.

این چشمه به واسطه چشم انداز‌هاي زیبا و خیره کننده‌اش و رنگ سفید رسوبات تشکیل شده به قلعه سفید پنبه‌اي مشهور است که واقعا توصیفی کامل از این چشمه را بیان میکند.

پاموکاله یکی از زیباترین‌ اماکن گردشگری ترکیه است، این کوه زمانی محل زندگی رومی‌ها بوده و هنوز هم بقایای شهر تاریخی هیراپولیس بر فراز کوه‌هاي این منطقه با ارتفاع 160 متر به چشم میخورد که امروزه دولت ترکیه آن رابه شکل یک موزه درآورده است. این کوه‌ها از شهر دنیزلی به خوبی قابل مشاهده است.

دراین منطقه 17 چشمه آب گرم طبیعی وجوددارد که محدوده دمایی آن‌ها 35 درجه سانتی‌گراد می باشد. فعالیت‌هاي آتش‌فشانی در زیر زمین باعث ایجاد این چشمه‌هاي آب گرم شده است و این آب گرم که از ارتفاع 100 متری پایین می‌ریزد

در شیب کوهستان آنجا که سرعتش کم می شود رسوب میکند و این رسوبات و سنگ‌هاي آهکی سفیدرنگ منظره زیبایی رابه وجود می‌آورند، درست بهمین علت است که تعداد زیادی از گردشگرانی که به این مکان رویایی قدم می گذراند معتقدند که این جا برای آرامش روح و روان، مکانی ایده‌آل است.


پاموکاله؛منطقه ای یخی و حیرت انگیز در ترکیه/عکس

پاموکاله؛منطقه ای یخی و حیرت انگیز در ترکیه/عکس

پاموکاله؛منطقه ای یخی و حیرت انگیز در ترکیه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار