gardeshban.ir

طی یک سال اخیر دیوارهای باستانی شهر چِستر در انگلستان به دلیل اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی به خطر افتاده و حتی اخیرا یکی از دیوارهای رومی آن کاملا فرو ریخته است.
کد خبر: ۲۴۸۶۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 19
گردشبان (gardeshban.ir) :

شورای شهر چستر و مسئولان آثار باستانی کشور انگلستان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که کلیت بنا باستانی این شهر که دیوارهای قدیمی و تاریخی بخش اعظمی از آن را تشکیل می‌دهند، به خطر افتاده و اجرا پروژه‌های مختلف عمرانی در این شهر علت اصلی این اتفاقات ناخوشایند است.

از چند ماه گذشته، یک پروژه عمرانی درست در کنار یکی از قدیمی‎‌ترین دیوارهای این شهر که توسط رومیان ساخته شده بود، آغاز شد و متاسفانه طولی نکشید که این پروژه هنگام انجام فرآیندهای ابتدایی همچون گودبرداری‌های مربوطه، این دیوار باستانی را خراب کرد و آن را به‌طور کامل فرو ریخت.

سخنگو شورای شهر چِستر در این‌باره می‌گوید: متاسفانه این پروژه‌های عمرانی که از سوی توسعه‌دهندگان بخش خصوصی اجرا می‌شوند، یکپارچگی بناهای باستانی این شهر را به خطر انداخته و نظارت دقیقی برای حفاظت از این بناها بر عملکرد این سازندگان و توسعه‌دهندگان نیست.

این پروژه عمرانی دیوار باستانی رومی را از قسمت پایه خراب کرده و در حال حاضر نصف این دیوار کاملا فرو ریخته است و مابقی آن نیز هر لحظه در خطر فروپاشی است. این در حالی است که هم‌اکنون دستور توقف ادامه کار آن پروژه عمرانی صادر شده، اما این اتفاق آنقدر دیر افتاد که دیگر نمی‌توان حتی برای بازسازی این دیوار باستانی رومی کاری کرد.

برخی از مسئولان آثار باستانی انگلستان بر این باورند که شهر چِلسی از لحاظ باستانی ارزش بسیار بالایی دارد که متاسفانه تدابیر جدی برای حفاظت و نگهداری از این آثار ارزشمند درنظر گرفته نمی‌شود. اگر اجرا این نوع پروژه‌های عمرانی همچنان بدون نظارت دقیق ادامه پیدا کند، قطعا سایر آثار و دیوارهای باستانی به خطر می‌افتند و دیگر زمانی برای جبران وجود نخواهد داشت.

از این رو مسئولان شهر چِستر تحت فشار قرار گرفته‌اند تا هرچه سریع‌تر تدابیری برای نگهداری و حفاظت به موقع از آثار باستانی این شهر بیاندیشند و نظارت دقیق بر نحوه اجرا پروژه‌های عمرانی چِستر که این روزها تعداد آن‌ها کم هم نیست، داشته باشند.
 



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار