gardeshban.ir

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: بارش‌های شدید باران بهاری به ۹ اثر تاریخی این شهرستان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۲۴۸۷۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تربت‌حیدریه میزان خسارت وارده به آثار تاریخی این شهرستان را افزون بر ۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: هرکدام از این آثار تاریخی بین ۱۰ تا  ۴۰ درصد آسیب دیده‌اند. 

وی ادامه داد: آثار تاریخی آسیب دیده عبارتند از رباط لاری، رباط علیا، رباط میاندشت، رباط شورحصار، بلغورخانه کسکک، رباط کامه، مزار شیخ حیدر کدکنی، خانه تاریخی امینی و حسینیه برس.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: بخشداری‌ها، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها، انجمن‌های میراث فرهنگی، هیات امناها و متولیان بناهای تاریخی در حفاظت برخی بناهای تاریخی در سطح روستاها همکاری مطلوبی داشتند که همین امر باعث شد از تخریب بیشتر آثار جلوگیری شود.

محمدی از مرمت و ساماندهی ۹ بنای تاریخی شهرستان طی سال گذشته با هزینه‌ بیش از هفت میلیارد ریال و با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و افزود: از جمله این آثار می‌توان به حمام حاج رییس و رباط لاری اشاره کرد.

تاکنون ۲۵۰ اثر تاریخی و گردشگری در منطقه تربت حیدریه شناسایی شده است. از مجموع ۷۰ بنا تاریخی شناسایی شده در تربت حیدریه ۴۶ اثر شامل ۳۵ بنا و ۱۱ تپه و دو اثر معنوی و ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. 

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب  مشهد واقع است.
 

ایرنا


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار