gardeshban.ir

ساحل سرخ جزیره هرمز یکی از جاذبه های گردشگری خارق العاده به شمار می آید. در این مطلب این ساحل را با ارائه تصاویر بیشتر به شما معرفی می کنیم.
کد خبر: ۲۴۸۷۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
سرزمین پهناور ایران، کشوری چهار فصل با عجایب طبیعی بسیار زیبایی است که می تواند بهانه خوبی برای سفر داخلی باشد اما پس از دوران کرونا . یکی از مکان هایی که دیدن آن خالی از لطف نیست و می تواند بسیار شگفت انگیز باشد، دریای سرخ هرمزگان در کرانه آبهای خلیج فارس است.

شاید بارها به سواحل ایران در شمال و یا در جنوب کشور سفر کرده باشید اما ساحل سرخ یک مکان منحصر به فرد است که هر بیننده ای را شگفت زده می کند. این ساحل عجیب از شهرت جهانی برخوردار است و گردشگران خارجی هر ساله برای دیدن آن به این منطقه سفر می کنند اما در داخل کشور کمتر کسی این ساحل زیبا را می شناسد.

ساحل سرخ جزیره هرمز را بشناسید

جزیره کوچک هرمز یکی از جزایر در آبهای خلیج فارس است و در استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره دارای ساحلی خاص و عجیب است چرا که در این ساحل موج های سرخ رنگ به ساحل می کوبند. رنگ خاک ساحل به رنگ سرخ است به طوری که موج های خونی رنگ را برای بیننده تداعی می کنند.

مواد معدنی و کانی های مختلفی در خاک جزیره وجود دارند که موجب به وجود آمدن مناظر خیره کننده می شوند. خاک بخشی از ساحل نیز به علت مواد معدنی آن به رنگ سرخ است.

در گذشته از خاک سرخ موجود در این جزیره در صنایع مختلف رنگ سازی، شیشه سازی، سرامیک سازی و لوازم آرایشی استفاده می شد و حتی به کشورهای دیگر صادر می شده که امروزه استفاده از این حاک محدود شده است.

شما می توانید برای گشت و گذار در این ساحل زیبا و دیدن جاذبه های آن فعالیت های مختلفی را انجام دهید تا لحظات خاطره انگیزی را برای خود بوجود آورید.

اکسید آهن علت ساحل سرخ رنگ

محققان علت خاک رنگی جزیره هرمز را وجود مواد معدنی می دانند اما اکسید آهن که در ۷۰ در صد خاک جزیره وجود دارد رنگ سرخی را به زمین بخشیده است. در این جزیره حدود ۴۰ هزار تن خاک سرخ وجود دارد که می توان سالانه بخش کوچکی(۵درصد) از آن را استخراج کرد. این جزیره یکی از بزرگ ترین معادن خاک سرخ جهان محسوب می شود.

این خاک خوراکی است

مردم جزیره از خاک سرخ به عنوان ادویه در پخت غذاها استفاده می کنند و به آن گلگ می گویند. این تنها خاکی است که شما مجاز به مصرف و خوردن آن هستید. خاک سرخ قابلیت خوراکی دارد و می توانید آن را بچشید و مزه آن را درک کنید.

همچنین از این خاک برای طبخ ماهی، انواع مربا، سس ها، ترشی جات و نان استفاده می شود و طعم خاصی به انواع غذاها می دهد. از خوراکی های معروفی که با این خاک طبخ می شود و بسیار خوش طعم است، سوراغ نام دارد که مردم محلی آن را غذای محبوبی می دانند.

خاک های رنگی، جذابیت جزیره هرمز

اگر اهل گشت و گذار در جزیره باشید به خوبی می توانید خاک های رنگی را ببینید. در جزیره هرمز خاک فقط به رنگ سرخ نیست بلکه ترکیبات شیمیایی مواد موجود در خاکها موجب پدید آمدن خاک هایی به رنگ های طلایی، سفید و نقره ای شده است. همچنین در جزیره سنگ های پیریت یافت می شوند که به رنگ طلایی و فلزی می باشند که به چشم شیطان مشهورند . در این سنگ سولفید آهن فراوانی یافت می شود.

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

از آنجایی که تابستان های جنوب بسیار گرم و طاقت فرساست می توانید در فصل پاییز و زمستان را برای سفر به آن انتخاب کنید. اوایل بهار نیز می تواند زمان مناسبی برای سفر به این منطقه باشد. می توانید در ساحل سرخ قدم بزنید و عکس های جذاب رنگی بیندازید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید و یکی از جاذبه های گردشگری کشور را به دیگران معرفی کنید.

جاذبه های گردشگری جزیره هرمز

در سفر به این جزیره دیدنی می توانید علاه بر ساحل سرخ از ساحل لاک پشت ها، قلعه پرتغالی ها،گنبدهای نمکی، دشت آهوان و سواحل زیبای دیگر دیدن کنید و از سفری متفاوت و به یادماندنی لذت ببرید. هتل ساحل سرخ تنها هتل جزیره نیز پذیرای گردشگران است. این هتل در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده و امکانات رفاهی مناسبی را به مسافران ارائه می دهد.

سفری خارق العاده به ساحل سرخ جزیره هرمز +تصاویر

سفری خارق العاده به ساحل سرخ جزیره هرمز +تصاویر

سفری خارق العاده به ساحل سرخ جزیره هرمز +تصاویر

سفری خارق العاده به ساحل سرخ جزیره هرمز +تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار