gardeshban.ir

در این مطلب سفری داریم به آمریکا و تنها زیپ لاین زیر زمینی در جهان که حال و هوای متفاوتی دارد. برای مشاهده تصاویر و توضیحات در ادامه با ما همراه شوید.
کد خبر: ۲۴۸۷۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
پیشرفت تکنولوژی، تفریحات و ماجراجویی های مهیج زیادی را به وجود آورده که در عین حال ایمنی خوبی هم دارند. افراد زیادی هستند که تشنه ی ماجراجویی و هیجان اند و همیشه به دنبال راهی هستند تا فوران آدرنالینرا احساس کنند برای همین به سراغ تفریحاتی مثل چتربازی، پاراگلایدر و … می روند. 

یکی از ماجراجویی های مهیج، زیپ لاین است، نظرتان با امتحان زیپ لاین در جایی مثل غار چیست؟ مطمئنا این ماجراجویی در جای غیر معمولی مثل غار هیجان انگیزتر هم می شود.

در یکی از ایالت های آمریکا غاری به اسم لوئی ویل مگا (Louisville Mega Cavern) هست که از آن غارهای طبیعی با قندیل های جذاب نیست اما امروز بخشی از آن به تفریحگاهی مهیج تبدیل شده است. احتمالا تصورش برایتان سخت است اما در این غار یک مسیر زیپ لاین با چشم اندازهای متفاوت وجود دارد!

حتما شما هم تا به حال در هیچ غاری زیپ لاین را ندیده اید و شنیدن ماجرای این غار برایتان جذاب است. بگذارید اول از همه کمی درباره زیپ لاین حرف بزنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید. زیپ لاین یک ماجراجویی مهیج است که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده و در آن یک قرقره روی یک سیم بکسل قرار می گیرد و در حالی که بین زمین و هوا معلق مانده اید مسیر زیپ لاین را با سرعت می روید. زیپ لاین ها معمولا در میان مناظر و چشم اندازهای جذاب قرار دارند اما این بار زیپ لاینی زیر زمینی، نگاه ها را به خود جلب کرده است.

این زیپ لاین زیر زمینی در داخل یک معدن سنگ آهکی قرار گرفته و در مجموع ۶ خط دارد که بلندترین آن ها حدود ۲۷۵ متر است. فکرش را بکنید که با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت از کنار دیواره های صخره های غار عبور کنید و از چشم اندازهایش لذت ببرید. البته فضای داخلی غار کمی تاریک است اما در طول مسیر نورافکن های زیادی تعبیه شده که روشنایی ملایمی را برای فضای غار پدید آورده است. 

وقتی در حال عبور سریع این مسیر هستید سایه ی خود را که با روشنایی کم نور افکن ها به شکلی عجیب درآمده بر روی دیواره ی صخره ها می بینید و همه ی این ها هیجان این ماجراجویی را بیشتر می کند.

این سفر زیرزمینی آنقدر مهیج است که امکان ندارد به آنجا بروید و با این همه ماجراجویی راضی نشوید. حتی در یکی از خطوط این زیپ لاین می توانید مسیر را همراه با نفر کناری تان طی کنید و گاهی حتی با او برای رسیدن به پایان مسیر رقابت کنید. 

اگر فکر می کنید زیپ لاین در میان صخره ها ایمنی لازم را ندارد نگرانی تان بی مورد است چون استفاده از وسایلی مثل کلاه ایمنی و چراغ، ایمنی لازم را به وجود آورده است و البته در کنار شما یک راهنما هم هست که در مواقع نیاز نکات فنی را رعایت می کند.

شاید هم معلق ماندن در هوا با سلیقه ی شما جور در نیاید در این صورت باز هم می توانید به این غار بروید چون در اینجا تفریحات دیگری هم هست که برای شما کاملا مناسبند. در داخل غار یک محوطه برای دوچرخه سواری نمایشی وجود دارد؛ ۴۵ مسیر مختلف دوچرخه سواری که با طی کردن هر کدام از آن ها جلوه ای از جذابیت های غار را می بینید. 

اگر می خواهید فقط برای دوچرخه سواری به این پارک بروید سعی کنید در وسط هفته ها این کار را انجام دهید چون در آخر هفته ها افراد زیادی فقط برای دوچرخه سواری به این غار می روند و ازدحام زیاد نمی گذارد تا مناظر طبیعی غار را با دقت ببینید. غار دسترسی آسانی دارد و در ۸ کیلومتری فرودگاه قرار دارد و برای استفاده از آن باید حدود ۷۰ دلار هزینه کنید. زیپ لاین زیر زمینی

در بعضی از خطوط دو پل چالش برانگیز قرار دارد که کاملا توانایی هایتان را به چالش می کشد. در این پارک در ۳۰ متری زیر زمین و در دمای ثابت حدودا ۱۴ درجه معلق می شوید و تنها زیپ لاین زیرزمینی دنیا را امتحان می کنید. 

تفریحات سرگرم کننده، این غار را به پربازدیدترین جاذبه ی شهر لوییویل (Louisville) در ایالت کنتاکی تبدیل کرده است، غاری که در زیر باغ وحش شهر قرار دارد و در دهه ی ۱۹۳۰ تا ۱۹۷۰ به خاطر ساخت و سازهای جاده ای توسط معدن کاران سنگ آهک درست شده است.

این غار به عنوان یک مجموعه ی تفریحی در سال ۲۰۰۹ افتتاح و امروز به یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر تبدیل شده است. این پارک مخصوصا در ماه های تابستان شلوغ تر می شود چون دمای حدودا ۱۴ درجه دارد و گردشگران با رفتن به آنجا نه تنها ماجراجویی های هیجان انگیز را امتحان می کنند بلکه خنک هم می شوند و همین که پا به محوطه ی داخلی غار می گذارند انگار از گرمای طاقت فرسای بیرون نجات پیدا کرده اند. 

در این غار تورهای زیب لاین حدود ۲ ساعت طول می کشد که شامل سه پل معلق هم هست که میزان تعادل و همینطور شجاعت شما را امتحان می کنند.

تنها زیپ لاین زیر زمینی جهان در یکی از غارهای آمریکا!+تصاویر

تنها زیپ لاین زیر زمینی جهان در یکی از غارهای آمریکا!+تصاویر

تنها زیپ لاین زیر زمینی جهان در یکی از غارهای آمریکا!+تصاویر

تنها زیپ لاین زیر زمینی جهان در یکی از غارهای آمریکا!+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار