gardeshban.ir

در این مطلب شما را با بهترین مسیرهای پیاده روی در سراسر جهان آشنا خواهیم کرد. مسیرهایی رویایی با چشم اندازهای شگفت انگیز که از آنها سیر نمی شوید.
کد خبر: ۲۴۹۱۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفرهای ماجراجویانه با هیجان و لذت بخش اند اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید طبیعت گردی یا همان پیاده روی در مسیرهای طبیعی یکی از محبوب ترین تفریحات ماجراجویانه دنیاست 

عده ای این تفریح را حتی به ماجراجویی هایی مثل غواصی، قایق سواری و … ترجیح می دهند. یکی از فاکتورهایی که پیاده روی را لذت بخش تر می کند چشم اندازهای تماشایی و خیره کننده است پس آشنایی با بهترین مسیرهای پیاده روی به شما در پیدا کردن بهترین مقاصد کمک می کند.

لیگاوگور | laugavegur، ایسلند

ایسلند یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری دنیا و مملوء از مسیرهای پیاده روی ست؛ غارهای یخی، آتشفشان های فعال، آبفشان ها، یخچال ها و گدازه ها ایسلند را به مکانی رویایی برای ماجراجویی تبدیل کرده اند. مسیر laugavegur معروف ترین مسیر پیاده روی پیاده روی ایسلند است و بازدید از آن بدون شک یکی از جذاب ترین ماجراجویی های دنیاست. 

در اینجا هر لحظه چشم اندازهایی منحصربفرد در جلوی چشمان شما ظاهر می شود و طبیعتی بی نظیر از کوه های آتشفشانی، حوزه های گدازه، یخچال ها، چشمه های آب گرم، بیابان های سیاه و سفید و دره های با ابهت را می بینید. در امتداد این مسیر، کمپینگ های مناسبی هست که از اواسط تیرماه تا اواسط شهریور فعالیت دارند.

سفری ماجراجویانه به بهترین مسیرهای پیاده‌روی در جهان/تصاویر

مسیر آتر | Otter، آفریقای جنوبی

مسیر آتر یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در آفریقای جنوبی و حتی دنیاست، مسیری ۴۳ کیلومتری که در امتداد ساحل شرقی کیپ و در پارک ملی سیتسیکاما (Tsitsikamma) جای گرفته و ماجراجویان زیادی برای طبیعت گردی خودشان را به این منطقه می رسانند. معمولا گردشگران این مسیر را به ۵ قسمت تقسیم می کنند و هر روز را با پیاده روی در حدود ۸ کیلومتر از مسیر می گذرانند.

سفری ماجراجویانه به بهترین مسیرهای پیاده‌روی در جهان/تصاویر

در طول مسیر، کمپ های در کنار ساحل می بینید که می توانید شب را در آنجا بگذرانید. در این مسیر متخصصانی هستند که می توانند در انتخاب استراحت گاه های مناسب شما را راهنمایی کنند. هر چند که در قسمت هایی از مسیر چالش هایی سر راهتان قرار می گیرد اما چشم اندازها تحمل سختی های مسیر را راحت می کند. در این مسیر چشمان به کوه ها، غارها و آبشارهای جذابی می افتد که تماشای آن ها خستگی تان را در می کند مخصوصا اینکه در مرتفع ترین نقطه مسیر، چشم اندازی خیره کننده از اقیانوس را می بینید.

مسیر آناپورنا سیرکویت | Annapurna Circuit، نپال

ماجراجویی در این مسیر فوق العاده است در اینجا از عمیق ترین دره جهان می گذرید و منطقه متنوع آناپورنا را کشف می کنید. در این مسیر کلاسیک از جنگل های استوایی به سمت فلات های مرتفع می روید و تا ارتفاع ۵۴۱۹ متر اوج می گیرید. 

این مسیر به عنوان یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی دنیا شناخته می شود و در حالی که بیشتر گردشگران پیاده روی را بر روی مسیرهای استاندارد ادامه می دهند اما اگر زمان کافه برای طی کردن چرخه این مسیر ندارید می توانید راهی مسیرهای جانبی شوید. 

برای طبیعت گردی این مسیر ۲۰۰ کیلومتری باید حدود ۲۰ روز زمان بگذارید اما در این مدت چشم اندازهای خیره کننده، پل ها و رودخانه ها هر لحظه چشم هایتان را خیره می کنند.

مسیر آپالاش (Appalachia)

مسیری با بیش از ۳۲۱۸ کیلومتر طول که در میان دره های شگفت انگیز و جنگل های سرسبز جای گرفته و از پرطرفدارترین مسیرهای برای ماجراجویی ست. هر سال میلیون ها نفر برای طبیعت گردی و لذت بردن از چشم اندازها راهی این منطقه می شوند تا پوشش گیاهی متفاوت و هیجان انگیز آن را ببینند. پیشنهاد ما به شما رفتن به این مسیر و تماشای چشم اندازهایی است که نمونه آن در دنیا بی نظیر است.

سفری ماجراجویانه به بهترین مسیرهای پیاده‌روی در جهان/تصاویر

اسکای واک | sky walk، پارک مونته ورد، کاستاریکا

قدم زدن بر روی آسمان! در اینجا باید خود را برای نم باران جنگل های بارانی آماده کنید، جنگل مملوء از پل های معلق و مسیرهای زیباست که روزی پراز هیجان را برایتان رقم می زنند. در قسمتی از مسیر شانس گذر از پلی حدود ۳۰۰ متری دارید که رد شدن از روی آن با شور و هیجانی خاص توام است. در این مسیر در جنگلی بارانی قدم می زنید و هر لحظه با گیاهان و جانوران جدید روبرو می شوید.

سفری ماجراجویانه به بهترین مسیرهای پیاده‌روی در جهان/تصاویر

مسیر اینکا |Inka تا ماچو پیچو | macho picchu

این مسیر حیرت آور از معروف ترین مسیرهای پیاده روی دنیاست و طی کردن آن حدود ۳ تا ۵ روز زمان می برد. مسیر ۴۲ کیلومتری که ویرانه های باستانی، ارتفاعات ناهموار و گنجینه های مقدس را در خود جای داده و تماشایی و دیدنی ست. پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال سفرهای ماجراجویانه هستید راهی این مسیر شوید تا با دیدن جاذبه های آن غرق هیجان شوید.

سفری ماجراجویانه به بهترین مسیرهای پیاده‌روی در جهان/تصاویر

چینکو تره | Cinque Terre، ایتالیا

پیاده روی در این مسیر یکی از بهترین کارهایی ست که می توانید در ایتالیا انجام دهید. این مسیر یکی از زیباترین مقاصد پیاده روی در اروپا و راهی عالی برای لذت بردن از خط ساحلی جذاب ایتالیاست. محبوب ترین راه برای لذت بردن از این مسیر پیاده روی در مسیر شماره ۲ است که از چهار مسیر منحصر به فرد در امتداد ساحل تشکیل شده است. 

می توانید کل این مسیر را در حدود شش ساعت پیاده روی کنید اگر چه بسیاری از ماجراجویان دوست دارند با رفتن به شهرهای کوچک اطراف، مسیر را در عرض چند روز طی کنند. برای درک تاریخ به سراغ مسیر شماره ۳ ، ۶ و ۷ بروید تا در طول راه شاهد جذاب ترین جاذبه های تاریخی باشید. در این مسیر چیزی که بیشتر از همه شما را شیفته چشم اندازها می کند ساحل صخره‌ ای، مسیرهای پر پیچ و خم و رستوران های خوشمزه ایتالیایی ست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار