gardeshban.ir

در حالی که نوروز سال ۹۶ مجموع مسافرانی که از شقوق مختلف حمل و نقل عمومی استفاده کردند، ۱۳ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۶۹۳ نفر بود، نوروز امسال این رقم به ۲ میلیون و ۹ هزار و ۳۰۰ نفر کاهش یافت.
کد خبر: ۲۴۹۲۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
بر اساس گزارشی که معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تهیه کرده، در سفرهای نوروزی امسال ۲ میلیون و ۹ هزار و ۳۰۰ نفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده، دریایی، هوایی و ریلی به سفر رفتند.

این در حالی است که نوروز سال گذشته (۹۸) تعداد کسانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی در همه مودهای حمل و نقل بهره بردند، ۱۱ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۶۶ نفر بودند؛ بنابراین سفرهای نوروزی امسال نسبت به نوروز سال گذشته کاهش ۸۳ درصدی داشته است.

در نوروز سال ۹۷ نیز ۱۲ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۷۵۶ نفر و در نوروز ۹۶ هم ۱۳ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۶۹۳ نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در همه شقوق آن به سفر رفتند.

همچنین در نوروز امسال کل سفرهای شقوق مختلف حمل و نقل عمومی ۱۸۳ هزار و۹۶۳ فقره بود این در حالی است که این شاخص در نوروز سال گذشته (۹۸)۶۶۳ هزار و۳۱۳ فقره بود که در نوروز امسال کاهش ۶۹ درصدی تعداد سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی رخ داد.

در سال ۹۷ نیز ۷۸۳ هزار و۹۴۳ فقره سفر با ناوگان عمومی مودهای مختلف حمل و نقل و در سال ۹۶ نیز ۷۶۲ هزار و ۶۶۴ سفر به ثبت رسیده بود.

نوروز امسال ۷۲ هزار و ۳۱۶ نفر با حمل و نقل دریایی جابه جا شدند؛ در حالی که سال گذشته ۳ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۸۰ نفر از این مود حمل و نقل استفاده کردند که کاهش ۹۸ درصدی استفاده از مود دریایی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته رخ داد.

همچنین تعداد کسانی که در نوروز ۹۹ از حمل و نقل هوایی برای سفرهای خود بهره بردند، ۵۹۶ هزار و ۳۵۶ نفر بود؛ در حالی که سال گذشته ۳ میلیون و ۳۵ هزار و ۵۳۳ نفر بودند که کاهش ۸۰ درصدی در سفرهای نوروزی هوایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اتفاق افتاده است.

در بخش ریلی نیز امسال تنها ۸۵ هزار و ۸۷۹ نفر با قطار سفر کردند در حالی که نوروز سال گذشته، ۱ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۵۷ نفر با قطار به مسافرت پرداختند که کاهش ۹۵ درصدی رخ داده است.

ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای نیز در نوروز امسال توانستند ۱ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۸۵ نفر را جابه جا کنند؛ در حالی که در مدت مشابه نوروز سال گذشته، ۶ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۲ نفر با ناوگان عمومی جاده‌ای به سفر رفتند که کاهش ۷۶ درصدی در این بخش از حمل و نقل رخ داده است.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار