gardeshban.ir

خانه فاموری تهران یکی از جاذبه های تاریخی شهر است که منطقه خیابان جمهوری قرار دارد. در این مطلب این مکان را به شما معرفی خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۴۹۶۹
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
تهرانگرد های داخلی و خارجی همواره به دنبال مکان های تازه برای کشف اند. همواره در جستجوی مکان هایی برای شکم گردی، دیدن جاذبه های گردشگری، بازدید از موزه ها و خرید از مراکز خرید هستند.

خانه فاموری تهران جزو دسته هایی است که می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم از غذای کافه و نوشیدنی های آن میل کنید و هم از معماری آن به عنوان جاذبه ی گردشگری تاریخی لذت ببرید. اگر در گردش شهری به سمت خیابان جمهوری رفتید، بازدید از خانه فاموری تهران را فراموش نکنید.

معماری خاص دوران قاجار آن شاید یکی از مهمترین دلایلی است که گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند. در انتهای کوچه گشتاسب، خیابان روم، خانه فاموری به انتظار بازدیدکنندگان خود نشسته است.

این خانه توسط صاحب آن، خانم فاموری در سال ۱۳۸۷ بازسازی شد. بنا به درخواست صاحب خانه در فهرست آثار ملی به شماره ۳۱۵۴۴ نیز ثبت گردید. این مکان جزو خانه های قدیمی تهران که از خانه های بازمانده دوره قاجار است، حساب می شود.

خانه فاموری تهران توانسته است همچنان معماری و سبک خاص را علا رغم روند ساختمان سازی های نوین حفظ کند و جزو معدود ساختمان هایی است که خود را به دست این روند نسپرد. خانه فاموری در یکی شلوغ ترین خیابان های تهران یعنی خیابان جمهوری واقع شده است.

این خیابان به علت وجود بازارهای فروش موبایل و محصولات دیجیتالی به یکی از پر رفت و آمد ترین مناطق تهران تبدیل شده است. اگر قصد فرار از این هیاهو را دارید و مایل هستید وعده غذایی خوشمزه ای را کنار حوضی خوش رنگ میل بفرمایید، بهترین گزینه خانه فاموری است.

حوض آب و گل های رنگارنگ خانه فاموری شما را مجذوب خود خواهد کرد. یکی از امکاناتی که خانه فاموری در اختیار مردم قرار می دهد، امکان اجاره این مکان جهت برگزاری گالری است. برای برگزاری نمایشگاه های خود می توانید از این مکان استفاده کنید.

جذابیت بصری این خانه این فرصت را ایجاد کرده است تا فضای مناسبی برای گرد همایی ایجاد شود. فضای داخل خانه نیز بسیار خلاقانه بازسازی شده و محیطی مناسب برای برگزاری نمایشگاه شده است. برای برگزاری نمایشگاه های نقاشی، عکاسی، کارهای دستی و آثار هنری خود می توانید با مدیریت خانه فاموری صحبت بفرمایید.

گردشگر هایی که در محله خیابان جمهوری در حال گردش هستند، قطعا از معماری خانه های قدیمی آن لذت خواهند برد. برای صرف غذا و یا نوشیدنی به همراه خانواده یا دوستان خود می توانید به این مکان سر بزنید.

نوشیدنی های گرم و خنک و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی داخل منو است. در انتخاب غذا و نوشیدنی مشکلی نخواهید داشت چون حتما موردی که به ذائقه شما نزدیک باشد پیدا خواهید کرد. به هنگام ورود به خانه فاموری حیاطی با سبک کاملا ایرانی خواهید دید. در این فضا طعم غذای شما دلچسب تر خواهد بود.


خانه فاموری تهران خانه فاموری تهران خانه فاموری تهران خانه فاموری تهران خانه فاموری تهران خانه فاموری تهران

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار