gardeshban.ir

کلیسای ایزنیک Iznik از جمله مهمترین اکتشافات در تاریخ ترکیه است. این کلیسا در شهر ایزنیک و استان بورسا قرار دارد. برای آشنایی با این جاذبه دیدنی با ما همراه شوید.
کد خبر: ۲۵۰۳۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
شاید نام شهر ایزنیک در استان بورسا ترکیه کم تر به گوشتان خورده باشد اما ترک ها به این شهر و سنت کاشی کاری عثمانی و تاریخ غنی آن افتخار می کنند و یکی از شهر هایی است که در شکل گیری مسیحیت نقش بسزایی داشته است. یکی از مهم ترین اتفاقات اخیر که در این شهر صورت گرفت کشف کلیسا غوطه ور در دریاچه ایزنیک بود و باعث شد کلیسا غوطه ور ایزنیک (Basilica of Saint Neophytos) جزء ۱۰ کشف مهم سال ۲۰۱۴ نام بگیرد. جاذبه های گردشگری ایزنیک نیز بسیار زیبا و دیدنی هستند.

کلیسای ایزنیک پنهان در زیر آب

کلیسا غوطه ور ایزنیک به طور تصادفی در سال ۲۰۱۴ طی یک عملیات عکس برداری آسمانی از دریاچه کشف شد و به زودی به یکی از ۱۰ کشف برتر همان سال انتخاب شد.

این کلیسا که در عمق ۳ متر زیر آب و ۴۸ متر از ساحل دریاچه فاصله دارد تخمین زده می شود که در حدود سال ۳۹۰ پس از میلاد بنا شده باشد. این کلیسا در بزرگداشت نئوفیتوس یکی از تاثیر گذار ترین اشخاص کلیسا قبرس در حدود سال ۳۰۳ میلادی ساخته شده است.

تاریخچه مختصر این کلیسا و نئوفیتوس به این صورت است که مسیحیت در سال ۳۱۳ میلادی توسط امپراتوری روم آزاد اعلام می شود. بر اساس منابع تاریخی در دست نئوفیتوس پیش از دستور آزاد سازی دین مسیحیت که سن کمی هم داشت، توسط یک سرباز رومی در سواحل دریاچه ایزنیک کشته می شود.

پس از اعلام آزاد سازی دوستداران و طرفداران نئوفیتوس کلیسایی را در اطراف دریاچه جهت بزرگداشت وی می سازند اما با زلزله بزرگی که در سال ۷۴۰ میلادی رخ داد کلیسا به اعماق دریاچه فرو رفت و به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه در سال ۲۰۱۰ دوباره به دست باستان شناسان کشف گردید.

جاذبه های اطراف کلیسای ایزنیک

همچنان که در حال نوشتن درباره ایزنیک و کشف جالب دریاچه آن هستیم، این شهر بیش از پیش به نظر جذاب آمد. اگر شما هم دوست دارید به کشف این مکان بروید جاذبه های گردشگری اطراف کلیسا غوطه ور ایزنیک را نیز برای شما گردآوری کردیم تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

ایاصوفیه ایزنیک | Hagia Sophia, Iznik
مسجد سبز | Green Moque
موزه ایزنیک | Iznik Museum
قلعه ایزنیک | Iznik Castle
مدرسه قدیمی سلیمان پاشا | Süleyman Paşa Madrasa
عمارت نیلوفر خاتون | Nilüfer Hatun Imareti
مسجد حاجی ازبک | Haji Ozbek Mosque
کوه های کوربان (قربان) | Kurban


کلیسای ایزنیک از دیدن های تاریخی ترکیه+تصاویر

کلیسای ایزنیک از دیدن های تاریخی ترکیه+تصاویر

کلیسای ایزنیک از دیدن های تاریخی ترکیه+تصاویر


کلیسای ایزنیک از دیدن های تاریخی ترکیه+تصاویر

کلیسای ایزنیک از دیدن های تاریخی ترکیه+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار