gardeshban.ir

غار پشوم از جمله زیبایی های طبیعی شهر کهن یزد است. بازدید از این غار کار هر کسی نیست و احتیاج به اجازه محیط زیست دارد. برای مشاهده تصاویر با ما همراه شوید.
کد خبر: ۲۵۰۴۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
غارها در میان زیبا ترین و طبیعی ترین جاذبه های گردشگری هستند که توجه بسیاری از محققان و متخصصان را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. تشکیل این حفره های بزرگ زیرزمینی صدها هزار سال طول می کشد و بیشتر غارها در آغاز به صورت کارست شکل می گیرند که از توده سنگ هایی همچون سنگ آهک، دولومیت و سنگ های گچی تشکیل شده اند و در حضور آب حالت اسیدی پیدا کرده و به آرامی شروع به حل شدن می کنند.

غار پشوم یزد در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ کشف شد که عنوان یکی از بزرگترین تالار های غار های داخل ایران را به خود گرفت. این غار هنوز آنچنان شناخته شده نیست اما می تواند به یکی از قطب های پژوهشی برای متخصصین همچنین جاذبه دیدنی برای گردشگران تبدیل شود.

ابتدای غار به یک چاه با عمق ۱۹ متر برخورد خواهید کرد و پله ها و شیبی در حدود ۷۰ درجه خواهید دید. سپس مسیر به آبراهه تغییر پیدا می کند و دوباره چاهی با عمق ۸۰ متر را خواهید یافت.

در بخش پایینی این چاه تالار بزرگ و وسیعی وجود دارد که محلی شبیه به جلگه تشکیل داده است. اگر فردی متخصص در زمینه کوهنوردی هستید شما را برای تجربه ماجراجویی جدید دعوت می کنیم. کوله خود را ببندید و همراه متخصصین دیگر راهی غار پشوم یزد شوید.

پس از انتخاب مبدا خود از یزد، به سمت شهر مهریز حرکت کنید و بعد از آن جاده انحرافی را انتخاب کنید. پس از ورود به جاده خاکی، ۳۰ کیلومتر فاصله دارید تا به غار پشوم یزد برسید.

قبل از رسیدن به دهانه غار یک مسیر پیاده روی در دشت با شیب ملایم به فاصله ۱٫۵ کیلومتر خواهید داشت. نکته بسیار مهم در سفر به غار پشوم این است که این مکان منطقه محافظت شده محیط است و باید قبل از شروع سفر هماهنگی های لازم را با آنان انجام دهید.


غار پشوم؛از زیبایی های طبیعی یزد/عکس

غار پشوم؛از زیبایی های طبیعی یزد/عکس

غار پشوم؛از زیبایی های طبیعی یزد/عکس

غار پشوم؛از زیبایی های طبیعی یزد/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار