gardeshban.ir

در این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به طراحی عجیب پل گره شانس که حاصل سه پل در هم تنیده است . طراحی این پل برنده رقابت های بین المللی سال ۲۰۱۳ بوده و ساخت آن از سال ۲۰۱۳ آغاز و در ۲۰۱۶ به پایان رسیده است .
کد خبر: ۲۵۳۴۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
پل گره شانس همه استاندارد ها را زیر پا گذاشته است . چرا که استاندارد بودن پل ها از لحاظ مقاومت امری طبیعی محسوب می شود اما از لحاظ ظاهری هیچ استانداردی برای آنها تعریف نشده و یک معمار می تواند با توجه به سلیقه خودش طراحی منحصر بفردی داشته باشد . اما همانطور که بصورت معمول مشاهده می کنید امروزه اکثر پل ها دارای ظاهری مشابه یکدیگر هستند.

به همین دلیل معماران چینی در یک پروژه بسیار جذاب اقدام به طراحی و ساخت پلی کرده اند که دارای ظاهری بسیار عجیب است . آن ها در چانگشای ، پلی بسیار متفاوت به نام پل گره شانس یا the Lucky Knot bridge ساخته اند ، این پل از در هم تنیدن سه پل ساخته شده است و در نهایت دارای ساختار یک پارچه ای است.طراحی پل گره شانس را گروه معماران Next Architects انجام داده است .

آقای Jiang Xiaofei  که شریک شرکت معماری Next Architects در پکن است در مورد پل گره شانس گفت  :

پل گره شانس چیزی بیش از یک پل و یا یک واسطه ارتباطی بین دو طرف رودخانه است. در حقیقت موفقیت این پل در کنار هم آوردن فرهنگ های مختلف و در تلفیق تاریخ ، تکنولوژی ، هنر ، نوآوری و معماری  نهفته است.

پل گره شانس سطوح متفاوتی از جمله لبه های رودخانه ، خیابان و پارک  را در ارتفاع های متفاوت به هم متصل می کند ، در حقیقت این پل به معنی واقعی کلمه و همین طور از نقطه نظر استعاری این مسیر ها را به هم گره زده است . پل گره شانس در رقابت های بین المللی از برندگان جوایز بهترین طراحی های سال ۲۰۱۳ بوده است و البته روند ساخت آن در سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده .

پل گره شانس با طراحی عجیب در چین/عکس

پل گره شانس با طراحی عجیب در چین/عکس

پل گره شانس با طراحی عجیب در چین/عکس

پل گره شانس با طراحی عجیب در چین/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار