gardeshban.ir

دریاچه نیلی‌رنگ مارمیشو در 45 کیلومتری غرب شهر ارومیه و بین کوهستان‌های این شهرستان قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۴۳۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
با عبور از حاشیه رودخانه زیبای نازلوچای در غرب شهر ارومیه و گذر از روستاهای بانی، هلانی و پسان، به روستای زیبای مارمیشو می‌رسید. همین که در این روستا زیارتگاه پیر خراسانی را پیدا کردید و مسیر سنگلاخی زیبای آن را ادامه دادید دریاچه مارمیشو را خواهید دید. 

رودخانه زیبای نازلوچای از کوه‌های بایبون و ستاره لوند سرچشمه می‌گیرد و به تنگه ای بسیار دیدنی و سرسبز می‌رسد. دریاچه ۵ هکتاری مارمیشو که با جمع شدن آب رودخانه نازلوچای پدیدار شده، زیستگاه بسیاری از گیاهان و جانوران به شمار می رود؛ به‌طوری‌که در بین مردم منطقه قزل‌آلاهای بومی این دریاچه شهرت خاصی دارند.

علاوه بر اینکه مارمیشو زیستگاه بسیاری از آبزیان و پرندگان مهاجر است، درختان فراوانی مانند بید، لاله کوهی، شیرین بیان، زالزالک، بلوط، زنبق وحشی و صنوبر اطراف دریاچه را مثل یک حلقه سبز احاطه کرده‌اند.

با وجود گیاهان متنوع در این منطقه، پرورش زنبور عسل شرایط مناسبی دارد. اگر شانس با شما یار باشد و با زنبور داران این منطقه مواجه شوید بهترین فرصت است تا بتوانید طعم واقعی یک عسل طبیعی را چشیده و هدیه سفره هایتان بکنید.

دیدن چادرهای عشایر و ایلات که در این منطقه اتراق کردند یکی از جالب‌ترین و دیدنی‌ترین مناظری است که در طول این سفر خواهید دید، آشنا شدن با روش زندگی عشایر برای هرکسی جذابیت خاصی دارد؛ بنابراین در کنار بازدید از این دریاچه زیبا و مناظر اطراف آن آشنایی با زندگی این افراد سفرتان را خاطره انگیز خواهد کرد.

آبشار زیبایی در نزدیکی دریاچه مارمیشو وجود دارد که در مسیر رودخانه نازلوچای واقع است و به اسم آبشار مارمیشو معروف است؛ بنابراین می‌توانید در کنار اتراق و بازدید، از این آبشار زیبا نیز دیدن کنید. این آبشار زیبا فصلی بوده و در فصلی که بارندگی زیاد است از بین صخره‌های کوه‌های اطراف رودخانه نازلو چای به آن می‌ریزد.

مارمیشو؛ دریاچه‌ زیبا و ناشناخته در ارومیه/عکس

مارمیشو؛ دریاچه‌ زیبا و ناشناخته در ارومیه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار