gardeshban.ir

خیابان رامبلا (لا رامبلا)، یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر بارسلون در کشور اسپانیا است؛ جایی که هیچ وقت از شور و هیجان خالی نیست در قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۴۵۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
از نظر بعضی‌ها لا‌ رامبلا قلب تپنده‌ی شهر بارسلونا و برای برخی دیگر فقط دامی برای جذب توریست‌ها است. خیابان لا‌رامبلا نه تنها شهر قدیمی بارسلون را به دو بخش تقسیم می‌کند، بلکه افکار عمومی را هم در دو جبهه‌ی متضاد قرار می‌دهد. 

در وصف این خیابان سخن‌ها گفته شده است، به خصوص از حال و هوای پاریسی با کافه‌های خیابانی و ردیف‌هایی از درختان بلند، بازی هنرمندان خیابانی و جو پرهیاهوی آن که قلب عابران را نشانه می‌گیرد. نام این خیابان را «لاس رامبلاس» هم می‌گویند که از ریشه کلمه‌ی عربی «راملا» به معنی «ساحل شنی» رودخانه گرفته شده است. 

در واقع، این خیابان باشکوه از رود خشک شده‌ای که به خارج از دیوار‌های محله‌ی «گوتیک» راه داشت، شکل گرفت. در ابتدای قرن هجدهم میلادی، اولین خانه‌ها در این رود خشک شده ساخته شد و تنها پس از گذشت یک قرن، خیابان لا‌رامبلا با شمایل کنونی پدیدار شد؛ خیابانی دراز در قلب شهر که با درختانی بلند از دو سو احاطه شده است.

نام این خیابان را بیشتر در حالت جمع یعنی «لاس رامبلاس» به کار می‌برند، چون تیم خیابان در اصل، زنجیره‌ای از خیابان‌های به هم متصل است که از فواره‌ی رامبلا در میدان «پالکا کاتالونیا» آغاز شده و همچنان که پایین می‌آید از خیابان‌های «رامبلا استودیس»، «رامبلا فلورز»، «رامبلا کاپوچین» و «رامبلا سانتا مونیکا» می‌گذرد تا به خیابان جدید «رامبلا دلمار» که به بلوار لارامبلا و مرکز خرید «مارمگنوم» در «پورت ول» ختم می‌شود، برسد. 

به دلیل اینکه لا‌ رامبلا به مرکز شهر و دریا وصل می‌شود، در واقع میان دو تا از قدیمی‌ترین مناطق بارسلون یعنی محله‌ی توریستی «گوتیک» از یک سو و محله‌ی شیک اما قدیمی «ال راوال» از سوی دیگر قرار گرفته است.

خیابان هیجان انگیر لا رامبلا از معروف‌ترین خیابان‌های بارسلون

بی‌شک پیاده‌روی در سرتاسر خیابان را‌مبلا لذت بخش است و در تمام مسیر می‌توانید گزینه‌های بی‌نظیری از جاذبه‌های ارزشمند بارسلون را ببینید مثل غذا‌بازار «لا بوکوریا»، تماشاخانه‌ی «لیسیو»، «موزاییک میرو» و مجسمه‌ی یادبود «کریستف کلمب»! همانطور که انتظار دارید هتل‌های درجه یک و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای برای صرف غذا و نوشیدنی در این خیابان وجود دارد. البته شعبه هایی از فست‌فود‌های بین‌المللی هم در لا‌‌رامبلا به چشم می‌خورد.

اخیراً این فست‌فود‌ها معروفیت لا‌رامبلا دوچندان کرده است و هیچ شکی نیست که این خیابان مملو از توریست و کسب‌ و کارهای سرویس دهنده به آنها، قربانی شهرت و محبوبیت خود شده باشد. اگرچه بخش مرکزی این خیابان نشان از این دارد که بارسلونی‌ها هرگز این خیابان را رها نخواهد کرد، اما هرچه که می‌گذرد لا‌رامبلا بیشتر به محل اجرای سیرک‌ها و شامورتی بازی‌ها و فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی تی شرت‌های سوغاتی شبیه می‌شود که جذابیت این خیابان را برای توریست‌ها بیشتر می‌کند. شما می‌توانید در سرتاسر این خیابان افرادی را ببینید که خود را شبیه به گلادیاتور، دلقک، شیطان، رقصنده‌ی باله، رقصنده‌های فلامنکو آرایش کرده‌اند و عابرین را می‌خندانند، با آنها عکس می‌گیرند و برایشان نمایش اجرا می‌کنند.

خیابان هیجان انگیر لا رامبلا از معروف‌ترین خیابان‌های بارسلون

غذا و نوشیدنی در لا‌رامبلا

با دیدن برند های KFC، مک‌دونالد و استارباکس، شاید فکر کنید که لا‌رامبلا روح خود را به این برند‌ها و خوراک‌های مدرن فروخته است؛ اما در حقیقت هنوز هم مکان‌های کلاسیکی وجود دارد که به حفظ تمام و کمال اعتبار این خیابان کمک می‌کند. مثلاً در نزدیکی بالای خیابان لا‌رامبلا، اولین نوشیدنی فروشی شهر، «بوآداس» را خواهید دید که مانند امضایی پای تمام خاطرات افراد قدیمی شهر حضور دارد. 

کمی پایین‌تر و درست مقابل تماشاخانه‌ی محبوب لیسیو می توانید «کافه دلا اپرا» را ببینید که اسنک‌ها و نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. اگر می‌خواهید ناهار خوشمزه و باکیفیت نوش جان کنید که از مواد تازه‌ی بازار لابوکوریا تهیه شده است، به رستوران «سنت اونزه» هتل پنج ستاره‌ی «مریدین» بروید. درست در کنار رستوران سنت اونزه، کافه «پاپ کوکتیل» قرار دارد که یکی از بهترین مکان‌ها برای نوشیدن کوکتیل‌های خنک و دلچسب است که روزتان را می‌سازد.

خیابان هیجان انگیر لا رامبلا از معروف‌ترین خیابان‌های بارسلون

اقامت در لارامبلا

اگر می خواهید طی مدت زمان سفر خود به بارسلون در مرکز خیابان لا‌رامبلا اقامت داشته باشید، اصلا جای نگرانی نیست. گزینه‌های مختلفی برای اقامت در معروف‌ترین خیابان شهر وجود دارد.« هتل مونت کارلو»، «هتل 1898» و «رویال رامبلاس»، سه هتل چهار ستاره‌ی خیابان لا‌رامبلا هستند. برای افرادی که می‌خواهند جای دنج‌تر با قیمت مناسب‌تری اقامت داشته باشند، می‌توانند هتل «هاستریا گرائو» را انتخاب کنند که کمی با خیابان اصلی فاصله دارد. درضمن موسسات اجاره آپارتمان هم وجود دارند که می‌توانید سری هم به آنها بزنید. 

خیابان هیجان انگیر لا رامبلا از معروف‌ترین خیابان‌های بارسلون
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار