gardeshban.ir

با توجه به اپیدمی ویروس کرونا باید توصیه های لازم برای تقویت سیستم ایمنی را جدی بگیریم که تغدیه سالم در این دوران نقش بسیار مهمی دارد.
کد خبر: ۲۵۵۰۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
نمک زیاد موجود در پفک و چیپس باعث آسیب دیدن کلیه‌ها و تجمع آب در بدن و درنتیجه تورم بافت‌ها و افزایش فشار خون و سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود. همچنین استفاده از روغن با ترانس بالا در تهیه چیپس و پفک منجر به افزایش وزن، چربی خون و در نهایت بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

نمک زیاد در تنقلات باعث افزایش فشار خون می‌شود

ضیاءالدین مظاهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و قائم مقام انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک اظهار کرد: چیپس نه تنها چاق کننده محسوب می‌شود، بلکه هر برگ سیب زمینی سرخ شده حاوی ۱۰ کیلو کالری که حاصل روغن‌های جوشیده شده حاوی ترانس، نمک و مواد سمی است و بسیار برای سلامتی خطرناک است.

او افزود: متاسفانه در تهیه و توزیع چیپس و پفک از تمام خواص روانشناسی و اشتها برانگیزی استفاده شده است. رنگ، طعم و میزان شوری باعث می‌شود سلامتی افراد را در معرض خطر قرار دهد. در کنار ورود این انرژهای کاذب؛ چاقی، فراخوان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. برای مثال نمک زیاد در این تنقلات باعث افزایش فشار خون می‌شود و در نهایت باعث بروز بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی می‌شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی مطرح کرد: رنگ و طعم‌های اضافه شده به این تنقلات ممکن است برای مصرف کننده به خصوص کودکان، ایجاد آلرژی و ناراحتی‌های پوستی را به همراه داشته باشد که در نهایت بیماری آسم را ایجاد می‌کند.

مظاهری گفت: باید توجه داشته باشیم این خطرات در مصرف پفک به مراتب بیشتر است؛ زیرا ممکن است پنیرهای استفاده شده در این تنقلات به صورت کهنه، فاسد و قارچ زده باشد که می‌تواند ضرر مصرف بی رویه این مواد بی ارزش را افزایش دهد.

او توصیه کرد: در این روزها به مصرف آب و مرطوب نگه داشتن گلو توجه داشته باشید؛ تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پفک تا ۹ برابر وزن خود، آب جذب می‌کند، بنابراین معده را پر کرده و منجر به بی‌اشتهایی می‌شود.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار