gardeshban.ir

سخنگوی سازمان هواپیمایی مطرح کرد/
سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه مسافر در ورودی ترمینال های مهرآباد از طریق دوربین های حرارتی معاینه می شود، گفت: در پروازهای محدودی که داریم حداکثر 60 درصد ظرفیت تکمیل می شود و مسافران از هم فاصله دارند.
کد خبر: ۲۵۵۷۸
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
رضا جعفرزاده درباره آخرین وضعیت پروازهای مسافری داخلی اظهار، داشت: در حال حاضر 90 درصد پروازهای شرکت‌های هواپیمای داخلی به دلیل شیوع کرونا و کاهش سفرها، انجام نمی‌شود.

* انجام پروازها با ضریب اشغال کمتر از 60 درصد

وی در پاسخ به این مورد که طبق گفته برخی مسافران در پروازها فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود، بیان کرد: در 90 درصد از این 10 درصد پرواز در حال انجام، ضریب اشغال صندلی کمتر از 60 درصد است و به ندرت پروازهایی داریم که با صندلی تکمیل شده پرواز کند‌ و همین امر موجب فاصله مسافران از یکدیگر در پروازها می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: سازمان هواپیمای کشوری شیوه‌نامه مقابله با کرونا را به همه بخش‌های صنعت حمل و نقل هوایی، ابلاغ و تاکید کرده است رعایت اصول بهداشتی طبق شیوه‌نامه انجام شود تا نظرات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه تامین شود.

* امکان خوداظهاری بیماری از سوی مسافر 

جعفرزاده بیان کرد: طبق این شیوه نامه اظهار نامه شخصی به مسافران داده می‌شود تا اگر بیماری خاصی دارند در آن اظهارنامه اعلام کنند.

* کنترل مسافران در ورودی ترمینال ها با دوربین های حرارتی 

وی افزود: کنترل و معاینه مسافران در ورودی ترمینال انجام می‌شود وچنانچه مسافر آثاری از بیماری داشته باشد به جهت سلامت بقیه مسافران از انجام پرواز منع می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سؤال که آیا معاینه مسافر به طریق تب سنجی در ورودی ترمینال‌ها انجام می‌شود؟ توضیح داد:‌ در حال حاضر دوربین‌های حرارتی در ترمینال فرودگاه مهرآباد نصب شده و هر مسافر به محض ورود به سالن، از طریق این دوربین‌ها چک می‌شود و اگر از نظر حرارت بدن، درجه تب بالا داشته باشد، مسئولان به مسافر مراجعه کرده و پس از ارائه توضیح، وی را از انجام سفر منصرف می‌کند و بدین ترتیب نیاز به معاینه مسافر به صورت دستی نیست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:‌در بخش حمل و نقل هوایی ما با شیوه‌نامه‌ای که به شرکت‌های هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران و دیگر دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی ابلاغ کرده‌ایم تلاش شده است پروازها در کنار ایمن بودن کاملا سلامت باشند.

جعفرزاده در پاسخ به این سؤال که آیا در روزهای اخیر شاهد افزایش پروازها بوده‌ایم، گفت: فعلا خیر، افزایش پروازها بستگی به عادی شدن شرایط مرکز گردشگری، سیاحتی و زیارتی دارد و موضوع سرویس دهی به مسافر در این مراکز برای استقبال از سفر مهم است.

* شرکت های هواپیمایی داخلی بدهی به آژانس ها ندارند 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌های هواپیمایی بدهی به آژانس‌ها بابت ابطال و استرداد بلیت دارند؟ گفت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی داخلی بدهی به آژانس‌های مسافرتی ندارند.

* حذف کترینگ در پروازها به دلیل شیوع بیماری بود 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا در پروازها کترینگ و پذیرایی غذا،حذف شده است، گفت: در حوزه کترینگ و پذیرایی از مسافر، نظارت‌ها سخت‌گیرانه‌تر شده است و شرکت‌های هواپیمایی به دلیل شیوع کرونا فعلا کترینگ را حذف کرده‌اند اما پذیرایی از مسافر با میوه انجام می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار