gardeshban.ir

کلیسای سکره کر در قلب شهر پاریس کشور فرانسه یکی از پر بازدیدترین اماکن دیدنی این شهر است به نحوی که تعداد این بازدید کنندگان به میلیون ها نفر در سال می رسد.
کد خبر: ۲۵۵۹۵
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
کلیسا بر بالای تپه مونتمار ساخته شد که از روزگاران قدیم محلی برای عبادت و نیایش بوده است. امروزه از کلیسا استفاده های فرهنگی زیادی نیز می شود.


تاریخچه کلیسای سکره

تپه ها که کلیسا بر روی آن ساخته شده از زمان های قدیم مکان مقدسی بوده است. ابتدا رومیان در آن پرستشگاهی ساخته بودند. پس از آن قدیمی ترین کلیسای شهر پاریس در سال ۲۷۰ بعد از میلاد مسیح  توسط لویی چهارم در آن ساخته شد. 

اولین اسقف پاریس سنت دنیس بود که توسط رومی ها سر بریده شد. یک افسانه قدیمی در میان مردم منطقه رایج است که می گوید، پس از اعدام او بدنش سرش را برداشت و در حالی که لبانش در حال ذکر گفتن بود آن را بالا نگه داشته بود. قدم زدن بدنش به نحوی متوقف شد و بعدا در محلی که او به طور کامل مرده بود، یک حرم کوچک ساخته شد. سنت دنیس امروز که قبلا در محل سکره کر قرار داشت. این نام در نهایت به عنوان سیدنی انگلیسایی شد.

معماری کلیسا سکره کر

سکره کر کنونی بین سال های ۱۸۷۵ تا ۱۹۱۴ میلادی به معماری Paul Abadie پل آبادی به سبک رومانسک و بیزانس ساخته شد. Abadie  معماری است که به خاطر بازسازی کلیسای Perigueux شهرت دارد. این کلیسا در معماری شباهت بسیاری به ساختمان کلیسای سکره کر دارد.


برای ساخت آن چاه های با بیش از ۳۰ متر عمق کندند. مخارج ساخت کلیسا را دولت وقت فرانسه بر عهده گرفت. شکل کلیسا از دور شبیه به صلیب به نظر می رسد که در چهار طرف گنبد مرکزی آن، چهار گنبد کوچک تر قرار دارند. ارتفاع گنبد اصلی ۸۳ متر است و از بالای آن می توان منظره ای فوق العاده از شهر پاریس و حومه اش را تماشا کرد.
 
کلیسا اسامی زیادی دارد که می توان به مونس مارتیس (Mons Martis) اشاره کرد که به معنای (کوهی از مریخ) است، بعدا به مسیحی (مونت مارتر) یا کوه شهید (Mount of the Martyr) تبدیل شد. (سکره کر) به معنای قلب مسیح مقدس است که بیانگر عشق بی پایان او به انسانیت است.

دلایلی که موجب ساخت کلیسای سکره کر شدند

پروژه ساخت این کلیسا توسط دسته از از افراد مهم و تاثیر گذار آن زمان پشتیبانی شد که دو دلیل خود برای این کار خود داشتند. اولین دلیل آن ها این بود که پاریس یک عهد ملی بسته بود اگر بتواند از درگیری که با ارتش پروسس ها  (در سال های ۱۸۷۱-۱۸۷۰) پیش آمده بود بدون جنگ فرار کند یک کلیسا تاسیس کند. دوم، شکست ارتش فرانسه در سال ۱۸۷۱ به عنوان محکومیت اخلاقی گناهان پاریس تفسیر شد. این پروژه با مجوز شورای ملی در سال ۱۸۷۳ تأسیس شد، این پروژه ساخت یک کلیسای مسیحی قابل رویت از سراسر پاریس بود.

سنگ سفید سفارشی به کار رفته در ساختمان کلیسا

ظاهر سفید تمیز این ساختمان عمدتا به دلیل سنگی است که از معادن Château-Landon گرفته شده است. با توجه به آب و هوای مرطوب، کلسیت موجود در سنگ به کار رفته یکی از نقاط ضعف کلیسا است چرا که در این هوا تغییر رنگ می دهد و ظاهر سفید تمیز آن را کمی مایل به قهوه ای نشان می دهد.


چشم انداز خیره کننده از بالای گنبد اصلی

از بالای گنبد سکره کر که توسط پله ها برای عموم مردم قابل دست رس استمی توانید منظره ای فوق العاده زیبا از شهر پاریس و حومه آن تا لا دیفنس، برج ایفل، برج مونپارنس، پانتئون، بویز د وینسنس، Buttes-Chaumont  وBasilica Saint-Denis را مشاهده کرد. تقریبا می توان گفت که تمامی نقاط دیدنی و جذابیت های پاریس هنگامی که بر بالای گنبد ایستاده اید در برابر چشمانتان هستند و می توانید برای دقایقی چند به زیبایی های بی پایان این شهر خیره شوید و از تماشای آن لذت ببرید.


کلیسا در بالای تپه مونمارته در ارتفاع ۱۳۰ متر بالاتر از سطح دریا ساخته شد. برج ناقوس و گنبد به ۸۳ متر می رسد که این امر دومین نقطه در پاریس (۲۱۳ متر) پس از برج ایفل (۳۲۴ متر) و درست قبل از برج مونپارنس (۲۱۰ متر) است.


بزرگترین زنگ فرانسه در کمپانی نصب شده است. در سال ۱۸۹۵ آنکی در Cast-in-the-Paccard بازی کرد و آن را به عنوان یک حضور توسط چهار دپارتمان Savoie داده شد. به دلیل ریشه آن به عنوان  Savoyarde شناخته شده است، اما نام واقعی آن Françoise Marguerite است. زنگ دارای قطر ۳ متر و وزن ۱۸۸۳۵ کیلوگرم است. و می تواند ۱۰ کیلومتری شنیده شود.


بازدید کنندگان میلیونی در سال

پذیرا بودن بیش از ۱۱٫۵ میلیون نفر بازدید کننده (گردشگران و زائران هر ساله) کلیسای سکره کر دومین کلیسای ممتاز فرانسه است که پس از کلیسای ناتردام میزبان بیشترین بازدید کننده از سراسر جهان است. دسترسی به داخل کلیسا رایگان است، اما هزینه ورود به خزانه و صعود به گنبد جداگانه دریافت می شود.


با بازدید از این کلیسا، علاوه بر دیدنِ ساختمان کلیسا، به‌ راحتی و بدون پرداخت هزینه‌ اضافی می ‌توان به بهترین و کامل ‌ترین منظره از شهر پاریس دست‌ یافت. هم ‌چنین می ‌توان از لوکوموتیو‌های توریستی که برای دیدن محله‌ مونمارتر، درست روبروی کلیسا قرار داده شده، استفاده کرد.


زمان زیادی را صرف گردش در کلیسا کنید  و از فضای پرنشاط و گروه‌های موسیقیی که همیشه در حال نواختن موسیقی‌های قدیمی فرانسوی هستند نهایت لذت را ببرید. در ضمن در نظر داشته باشید که تعداد پله ‌ها بسیار است. اگر فردی با سن بالا همراه شما است، حتما از کابین ‌های ریلی‌ا که از مسیر زیبایی هم می ‌گذرد برای بالا رفتن استفاده کنید. هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۰:۳۰ شب امکان بازدید از کلیسا وجود دارد.

کلیسای سَکرِه ‌کُر در فرانسه+تصاویر

کلیسای سَکرِه ‌کُر در فرانسه+تصاویر

کلیسای سَکرِه ‌کُر در فرانسه+تصاویر

کلیسای سَکرِه ‌کُر در فرانسه+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار