gardeshban.ir

محوطه کلیسای «نوتردام» واقع در پاریس از روز دوشنبه (بیست و هفتم آوریل) برای آماده کردن تمهیدات لازم برای ادامه پروژه بازسازی این مکان تاریخی بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۲۵۵۹۷
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
با کاهش محدودیت‌های قرنطینه توسط مقامات فرانسه، محوطه کلیسای «نوتردام» برای از سرگیری روند بازسازی از اوایل ماه «می»، بازگشایی می‌شود.

موانع اطراف این کلیسا از محل برداشته می‌شوند تا تیم ۱۰ نفره کارگران شرایط مناسب برای بازگشت ۵۰ کارگر ساختمانی در تاریخ چهارم ماه «می» را فراهم کنند.

قرار است روند جمع‌آوری ۴۰ هزار تیر داربست آسیب‌دیده که در زمان حادثه آتش‌سوزی به بنا وصل شده‌ بودند و رسیدگی به آن به دلیل گسترش ویروس «کووید ۱۹» به تعویق افتاده بود نیز آغاز شود.

پروژه بازسازی این بنا یک بار در تابستان سال گذشته به دلیل نگرانی‌های ناشی از مسمومیت سرب، ‌یک بار در پاییز به دلیل وزش بادهایی به سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت در پاریس و اخیرا نیز به دلیل شیوه ویروس «کرونا»به تعویق افتاد.

کلیسای تاریخی «نوتردام» پانزدهم آوریل سال ۲۰۱۹ دچار آتش‌سوزی مهیبی شد که در نهایت بخش قابل توجهی از ساختار این بنا با آسیب جدی مواجه شد. کمی پس از این حادثه «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه مهلت چندساله برای بازسازی این کلیسا تعیین کرد.

چندی پیش، مسوولان بازسازی کلیسای نوتردام مصادف با سال‌روز این حادثه آتش‌سوزی برای اتمام پروژه بازسازی تا سال ۲۰۲۴ ابراز امیدواری کردند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار