gardeshban.ir

شیوع بیماری کرونا قطارهای مسافربری شیراز به ۲ مقصد تهران و مشهد را از حرکت بازداشته بود اما حرکت قطار شیراز به سمت تهران در روزهای اخیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شده است.
کد خبر: ۲۵۵۹۸
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
مدیرکل راه آهن استان فارس، شنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: حرکت قطار شیراز - تهران به دلیل شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفند ۹۸ محدود و از هشتم فروردین ۹۹ نیز به طور کامل متوقف شده بود اما حرکت این قطارها بر اساس دستور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا از سوم اردیبهشت‌ماه جاری دوباره با تعدادی محدود و نصف ظرفیت و با رعایت اصول بهداشتی از سر گرفته شده است.

مهرداد انصاری ادامه داد: قطار شیراز به سمت تهران از روز سوم اردیبهشت ۹۹ به صورت یک روز در میان و در روزهای فرد هر ماه تنها در قالب یک سرویس، ساعت ۱۸ از شیراز به مقصد تهران حرکت خود را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: حرکت این قطارها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و با ۵۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود، به گونه‌ای که در هر کوپه‌ چهار نفره، حداکثر ۲ نفر مسافر حمل خواهد شد.
مدیرکل راه‌ آهن استان فارس بیان داشت: قطار و کوپه‌های آن و همچنین ایستگاه‌ها قبل از انجام هر سفر ضد عفونی می‌شوند.

قطار شیراز- مشهد همچنان در ایستگاه توقف

انصاری گفت: شیوع بیماری کرونا موجب تعطیلی حرکت قطار شیراز - مشهد از دوازدهم اسفند ۹۸ شده که این توقف همچنان تا اطلاع ثانوی و اعلام نظر ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در زمینه جا به جایی مسافر در سال ۹۸، حدود ۵۱۲ هزار نفر مسافر در مسیرهای تهران و مشهد و ایستگاه‌های بین راهی از قطارهای فارس استفاده کردند که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ بیانگر یک درصد افزایش است.

او بیان داشت: این آمار در حالی است که در اسفندماه سال ۹۸ قریب ۸۰ درصد بلیت قطارهای فارس به علت شیوع بیماری کرونا توسط مسافران استرداد شد و تعداد باقی مانده نیز در اوایل اسفند از قطار استفاده کردند و عملا عملکرد سال ۹۷ این اداره کل در حوزه جابه جایی مسافر در ۱۱ ماه سال ۹۸ محقق شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار