gardeshban.ir

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه سوپ کلم بروکلی با خامه را به شما آموزش دهیم. سوپ کلم بروکلی با خامه طعم خوش کلم بروکلی سالم را پدیدار می‌کند.
کد خبر: ۲۵۶۲۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
این سوپ، طعم خوش کلم بروکلی سبز و سالم را پدیدار می‌کند. اگر مایلید سوپ صاف و یکدستی داشته باشید، می‌توانید محتویات پخته سوپ را به صورت پوره در آورده و سرو نمایید.
 
مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ کلم بروکلی با خامه

کلم بروکلی ۴۰۰ گرم
کره ۲ قاشق چایخوری
روغن یک قاشق چایخوری
پیاز ریز خرد شده یک عدد
تره فرنگی باریک ورق شده یک عدد
هویج کوچک به صورت ریز خرد شده یک عدد
برنج سفید سه قاشق غذا خوری
آب ۱/۲، ۱ پیمانه
برگ بو یک عدد
جوز هندی تازه و رنده شده یک عدد
خامه پرچرب ۴ قاشق غذاخوری
پنیر نرم ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم

ابتدا کلم بروکلی را به گلچه‌های کوچکی تقسیم کرده و ساقه آن‌ها را جدا کنید. ساقه‌های بزرگ کلم را پوست کنده و آن‌ها را به شکل قطعات کوچک خرد کنید.

روغن و کره را در قابلمه بزرگی روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز، تره فرنگی و هویج را در آن به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بپزید. (مرتبا هم بزنید تا تا پیاز نرم شود.)

ساقه‌های کلم بروکلی، برنج، آب، برگ بو و مقداری نمک را به محتویات قابلمه افزوده و به جوش بیاورید. حرارت را کم کنید. به مدت ۱۵ دقیقه درب ظرف را بگذارید و بجوشانید. سپس گلچه‌های کلم بروکلی را اضافه کرده و مجدد درب قبلمه را بگذارید تا سوپ ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر پخته شود و سبزیجات ترد و پخته شوند. برگ بو را از داخل سوپ خارج کنید.

جوز هندی رنده شده، فلفل سیاه و در صورت نیاز نمک را به عنوان چاشنی به غذا اضافه نمایید. خامه پرچرب و پنیر را داخل سوپ ریخته و مخلوط کنید. به مدت چند دقیقه آن را بر روی حرارت کم هم بزنید. چاشنی نمک و فلفل را اندازه کرده و سوپ کلم بروکلی با خامه را با ملاقه داخل سوپخوری گرم بریزید. می‌توانید روی آن چند تکه نان کروتُن بپاشید و سرو نمایید.

شما می‌توانید این سوپ را در نان کاسه‌ای نیز سرو کنید.

برای تهیه کروتُن، کناره‌های برشته شده‌ی نان تست را جدا کرده، وسط نان را مکعبی خرد کنید. سپس آن‌ها را در روغن نباتی سرخ کرده و مرتب هم بزنید تا تکه‌های نان طلایی و برشته شوند. سپس روغن اضافی آن را با دستمال کاغذی مخصوص آشپزخانه بگیرید.

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی با خامه
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار