gardeshban.ir

پونت نوف، قدیمی‌ترین پل پاریس به شمار می‌رود و اولین پل در این شهر بود که پیاده‌رو داشت. همچنین مجسمه‌ی سواره نظام هانری چهارم نیز بر روی این پل قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۶۳۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
«پونت نوف» (Pont Neuf) بر روی رود سن واقع شده و از بخش غربی جزیره‌ی «ایل دولاسیته» (Île de la Cité) عبور می‌کند و بعد از گذشت این همه سال همچنان پا بر جا است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پونت نوف در زبان فرانسوی به معنی «پل جدید» می‌باشد؛ اما برخلاف نامش، قدیمی‌ترین پل شهر پاریس به حساب می‌آید! همچنین پونت نوف به همراه «پل الکساندر سوم» (Pont Alexandre III)، در شمار معروف‌ترین و زیباترین پل‌های پاریس قرار دارد و 12 طاق را دربرمی‌گیرد.


تا اواسط قرن 16 میلادی، فقط 2 پل بر روی رود سن ساخته بودند که وضع چندان خوبی نداشتند و معمولاً بیش از حد شلوغ می‌شدند. بنابراین پادشاه «هانری سوم» در سال 1578 میلادی دستور داد تا به فکر ساختن پلی جدید باشند. این پل را در سال 1607 و در دوران هانری چهارم به طور رسمی افتتاح کردند و نام آن را «پل جدید» گذاشتند تا با پل‌های قدیمی دیگر اشتباه گرفته نشود. 

بعد از فوت پادشاه، مجسمه‌ی سواره نظام برنز او را در مرکز این پل قرار دادند که البته در دوران انقلاب فرانسه ویران شد. نسخه‌ی کپی و کاملاً شبیه به این مجسمه را در سال 1818 میلادی جایگزین آن کردند و در مکان قبلی قرار دادند.

پونت نوف، 232 متر طول و 22 متر عرض دارد و در زمان خودش، یکی از پل‌های مدرن شهر به حساب می‌آمد. برای مثال، این اولین پل در پاریس به شمار می‎رفت که هیچ خانه‌ای را بر روی آن نساخته و پیاده‌رو نیز برایش درنظر گرفته بودند. همین موضوع، مردم را تشویق می‌کرد تا برای قدم زدن یا معاشرت با دوستانشان در این منطقه دور هم جمع شوند. 

یکی از دلایل اصلی این تصمیم، این بود که پادشاه عقیده داشت ساختن خانه در این منطقه، جلوی دورنمای موزه لوور را می‌گیرد. این پل در سال 1889 میلادی از طرف وزارت فرهنگ فرانسه، به عنوان بنای تاریخی کشور به ثبت رسانده شد.

پونت نوف، چندین بار در طول تاریخ بازسازی شده که آخرینِ آن به سال 1994 میلادی برمی‌گردد که در سال 2007 و به مناسبت چهارصدمین سالگرد تأسیس آن به پایان رسید. برای دکور این پل، از صورتک‌های سنگی استفاده شده که تعدادشان به 381 مورد می‌رسد و همگی از لحاظ ظاهر با هم متفاوت هستند. 

البته نسخه‌ی اصلی آن‌ها را به موزه‌های مختلفی در پاریس همچون «موزه کارناوالت» (Carnavalet Museum) انتقال داده‌اند و مجسمه‌های سنگی که امروزه می‌بینید، نسخه‌ی کپی هستند که توسط هنرمندان برجسته‌ی قرن 19 میلادی ساخته شده‌اند.

پونت نوف، قدیمی‌ترین پل پاریس/عکس

پونت نوف، قدیمی‌ترین پل پاریس/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار