gardeshban.ir

حتی اگر خودتان قصد انجام امور درخواست ویزای تحصیلی کانادا را دارید، با دقت کامل به نکات زیر توجه فرمایید، این نکات بر مبنای تجربه و اطلاعات دقیق مشاوران و وکلای مهاجرت موسسه تهیه و تالیف شده است.
کد خبر: ۲۵۶۳۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
نوع ویزا : ویزا تحصیلی کانادا

کشور : کانادا

هشدار ها : لطفا از سپردن پاسپورت و مدارک شناسایی خود به افراد ناشناس خودداری نمایید.

مدارک :

 مدارک ذیل به صورت کلی عنوان می شود (ارائه تمامی آنها میتواند اجباری نباشد).

     ارائه مدارک دیگر، افزون بر مدارک زیر به نوع درخواست بستگی دارد.

     الف) مدرک شناسایی متقاضی و همراهان جهت درخواست ویزا تحصیلی کانادا:

     ب) مدارک شغلی جهت درخواست ویزای تحصیلی کانادا (سرپرست و همراهان)

     ج) مدارک تحصیلی جهت درخواست ویزا

     د) مدارک مالی و ملکی جهت درخواست ویزا

    ه) تکمیل فرم اطلاعات فردی جهت درخواست ویزای تحصیلی کانادا

     نکات مهم:

     - در برخی موارد ممکن است افسر ویزا از شما مدارک معاینه پزشکی بخواهد که ممکن است بیش از 3 ماه به پروسه پرونده شما اضافه کند. و گاهی در برخی پرونده ها به درخواست آفیسر گواهی عدم سوء پیشینه برای شما و اعضای خانواده ای که بالای 18 سال دارند الزامی است.

     - دسترسی کامل به فرد متقاضی تا زمان اعزام برای انگشت نگاری الزامیست. 

     - کپی برابر اصل تمامی مدارک تهیه گردد.

     - مسئولیت ارائه مدارک جعلی و ترجمه غلط مدارک بر عهده فرد متقاضی است. در انتخاب دارالترجمه رسمی بسیار دقت داشته باشید.

- قبل از اقدام به تهیه مدارک برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا، با متخصصان ما مشورت فرمایید.

توضیحات :

مراحل درخواست ویزای تحصیلی کانادا:

1. تایید مشاور یا وکیل موسسه و امضای قرارداد.

2. تهیه و تحویل مدارک خواسته شده به موسسه. 

3. انتخاب رشته و مرکز آموزشی با توجه به مشخصات متقاضی و تشخیص وکیل رسمی مهاجرت. ( انتخاب رشته و مرکز آموزشی در شانس دریافت ویزا با توجه به مشخصات هر متقاضی بسیار تاثیر گذار است)

4. ثبت نام، ارسال مدارک و درخواست پذیرش از مراکز آموزشی معتبر کانادا.

5. ارائه مدارک و نامه پذیرش به سفارت کانادا و درخواست ویزای تحصیلی کانادا. 

6. انجام انگشت نگاری توسط متقاضی در یکی از مراکز انگشت نگاری کانادا در کشورهای همسایه ایران. 

7. دریافت ایمیل تاییدیه انگشت نگاری از سوی سفارت کانادا. 

8. انتظار برای پاسخ سفارت به درخواست ویزای کانادا. 

در مواردی ممکن است سفارت درخواست هایی همچون ارسال مدارک پزشکی، ارسال مجدد مدارک ملکی یا مالی و...  را داشته باشد که از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد کرد. 

 ویزای تحصیلی کانادا بدون شینگن ممکن است، اما تضمین صدور ویزا یک دورغ بزرگ است. ویزای 100% تضمینی کانادا وجود ندارد. هیچ شخص یا شرکتی آشنایی در سفارت کانادا ندارد. هیچگونه تفاوتی بین بررسی مدارک در کانادا وجود ندارد. هیچ دعوتنامه ای تضمین کننده صدور ویزای کانادا نخواهد بود. ویزای فوری یا VIP کانادا وجود ندارد. سفارت هیچ گونه آماری در خصوص تعداد قبول یا رد درخواست ویزا را اعلام نمی کند، تمام آمارهایی که در سایت های مختلف عنوان می شود که مثلا 90 درصد درخواست ویزای ایرانی ها ریجکت یا قبول شده است دروغی بیش نیست؛ تعداد قبول یا رد درخواست های ویزا هیچوقت اعلام نشده است. ارائه مدارک جعلی به سفارت کانادا عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

نکته بسیار مهم در خصوص اخذ ویزای تحصیلی کانادا: 

برخی از آژانسها یا شرکت های مسافرتی یا تحصیلی چند نرخ برای خدمات درخواست ویزا در نظر گرفته اند: معمولی و تضمینی (ضمانت بازگشت وجه). این موضوع بدین صورت است که اگر هزینه درخواست ویزای معمولی را پرداخت کنید؛ یک کارآموز آن شرکت، خود را به جای شما جا زده و یک ایمیل به اسم شما درست می کند و درخواست ویزا می دهد (نام کاربری و رمز عبور را در اختیار شما نمی گذارند، همچنین از دیدگاه کانادا این نوع درخواست غیر قانونی ست.) علاوه بر غیر قانونی بودن این موضوع، احتمال خطا و ریجکتی به دلیل بی تجربگی کارآموز بسیار بالاست. اگر هزینه ویزای تضمینی را پرداخت کنید؛ یک غیر کارآموز باز هم با یک ایمیل از سمت شما درخواست ویزا می کند (نام کاربری و رمز عبور را در اختیار شما نمی گذارند، همچنین از دیدگاه کانادا این نوع درخواست غیر قانونی ست.).

این شرکتها برای توجیه تضمینی بودن ویزا، گاهی عنوان می کنند که از یک دعوتنامه رسمی و معتبر شرکت خودشان در کانادا برای افزایش شانس دریافت ویزای شما استفاده خواهد شد! (دعوتنامه نیز غیر قابل خرید و فروش است، و باز هم این فعالیت از نظر دولت کانادا، غیر قانونی ست)

با چند سوال ساده میتوانید متوجه دروغ این نوع شرکت ها شوید: 

آیا خود را به جای شما معرفی خواهند کرد یا از یک وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا استفاده خواهند کرد؟ (اگر از وکیل یا مشاور رسمی استفاده می شود، شما حق دارید نام وکیل خود را بدانید و یک قرارداد مستقیم با وکیل یا مشاور رسمی کانادا داشته باشید و اگر یک ایمیل را به جای شما به کانادا معرفی خواهند کرد، حق دارید که نام کاربری و رمز عبور پروفایل و ایمیل خود را داشته باشید).

آیا اگر به جای شما ایمیلی درست می‌کنند، پروفایل و رمز ورود درخواست ویزا را در اختیار شما قرار خواهند داد؟ در صورتی که پروفایل و رمز ورود را در اختیار شما نگذارند، این موضوع با ریسک بسیار همراه است؛ به دلیل اینکه تضمین کرده اند که هزینه ی شما را در صورت رد درخواست ویزا، عودت دهند. پس به احتمال بسیار قوی بدون اطلاع شما، از مدارک جعلی برای تکمیل مدارک شما استفاده خواهند کرد، و برای اینکه مدرکی از جعل آنها نداشته باشید، پروفایل و رمز ورود را در اختیارتان نخواهند گذاشت. که اگر آفیسر متوجه جعلی بودن مدارک شود، 5 سال از درخواست ویزا تحریم خواهید شد. و هیچ مدارکی برای اثبات بی گناهی خود نخواهید داشت!

آیا دعوتنامه معتبری! که برای شما استفاده می کنند فقط برای شما بوده یا برای هزاران نفر دیگر استفاده شده است؟! اگر این شرکت شما را به کانادا دعوت می کند پس چرا یک ایمیل به جای شما درست کرده، رمز عبور را در اختیارتان نمی گذارد و درخواست ویزا می دهد؟

نکته جالب در دعوتنامه اینگونه شرکتها این است که؛ یک شرکت یا آژانس مسافرتی در کانادا ثبت کرده اند و شما را به عنوان یک توریست یا یک درخواست کننده ویزای تحصیلی، به کانادا معرفی می‌کنند و عنوان می‌کنند هیچ مسئولیتی در قبال شما نخواهند داشت! درنتیجه داشتن یا نداشتن این دعوتنامه هیچ تفاوتی در پرونده نخواهد داشت! فقط توجیهی برای دریافت اضافه بهای خدمات خود ساخته اند.

نکته: 

وکلای دادگستری، موسسات حقوقی، موسسات کاریابی بین المللی،  موسسات اعزام دانشجو، حتی آژانس های مسافرتی، یا افراد حقیقی، برای فعالیت در حیطه ویزا و مهاجرت به کانادا باید از شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا (ICCRC) مجوز داشته باشند؛ در غیر این صورت، هرگونه فعالیت آنها از دیدگاه کانادا در حیطه ویزا و مهاجرت غیر قانونی ست

 در سایت رسمی مهاجرت کانادا اعلام شده است که؛ اگر از بی تجربگی و کلاهبرداری این‌گونه افراد یا موسسات فاقد مجوز ICCRC متضرر شوید، هیچ راهی برای پیگیری و رفع اتهامات خود ندارید. پس فقط به مشاوران یا وکلای رسمی کانادا اعتماد کنید تا  در صورت بروز مشکل، مدافع منافع شما باشیم.

کشور کانادا فقط به وکلا و مشاوران رسمی مقیم کانادا که از iccrc مجوز دارند، اجازه فعالیت در حیطه مشاوره و انجام امور ویزا و مهاجرت به کانادا را می دهد.

شرایط و مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا:

- داشتن پرینت تمکن مالی بالا برای اینکه به آفیسر کانادا ثابت شود که از پس هزینه های تحصیل و زندگی خود و خانواده تان در طی مدت اقامتتان بر می آیید.(توجه داشته باشید که، با ارائه سند ملک نمیتوانید شهریه تحصیلی را پرداخت کنید و یا هزینه های زندگی را در کانادا تامین کنید. پس سند ملک، ماشین، سهام و... فقط نشان دهنده ی ریشه یا بیزینس شما در کشور خودتان است گرچه می تواند در شانس  دریافت ویزا تاثیر گذار باشد اما تمکن مالی محسوب نمیگردد) - ارائه مدرک زبان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا الزامی نیست. اما باید آفیسر را با ارائه study plan قوی برای صدور ویزا قانع کنیم.

- برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا باید حداقل شرایط را دارا باشید که حداقل شرایط شما توسط کارشناسان موسسه ارزیابی می گردد.

- داشتن مدارک هویتی، شناسایی و تحصیلی معتبر الزامیست، ما هیچگونه خدمات ارائه مدارک جعلی ارائه نمی دهیم.

- داشتن پذیرش تحصیلی از مراکز معتبر آموزشی کانادا برای موفقیت در دریافت ویزای تحصیلی. (دریافت پذیرش در صورت تمایل از طرف موسسه انجام می پذیرد).

دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا، یکی از بهترین راههایست که مهاجرت به کانادا را هموار میکند.

تحصیل در کانادا علاوه بر کسب امتیازات بالا برای دریافت اقامت دائم کانادا باعث می شود که بعد از فراغت از تحصیل نیز بتوانید با توجه به رشته و تخصص مهارتی ای که در مراکز آموزشی کانادا گذرانده اید کار پیدا کرده و درآمد کسب نمایید.

سوالات فراوانی برای کسانی که تحصیل در کانادا را برای روش مهاجرت خود انتخاب می کنند به وجود می آید. مانند:

آیا دریافت یا اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ممکن است؟ دریافت یا اخذ ویزا تحصیلی کانادا به دریافت اقامت دائم کانادا ختم می شود؟ معایب و مزایای دریافت پذیرش و ویزا تحصیلی کانادا چیست؟ آیا خانواده ی شخصی که ویزا تحصیلی کانادا دریافت میکند آنها نیز میتوانند همراه شخص درخواست کننده وارد کانادا شوند و مهاجرت کنند؟ آیا میتوان همزمان با تحصیل در کانادا کار کرد؟ دریافت ویزا تحصیلی کانادا چقدر زمان بر خواهد بود؟ آیا دریافت ویزا تحصیلی کانادا شرایط سنی خاصی دارد؟ و ...

مزایای دریافت پذیرش و ویزا تحصیلی کانادا:

1. هزینه ی تحصیل کم نسبت به کشورهای هم سطح کانادا مانند آمریکا، استرالیا، انگلیس

2. سطح علمی بالای مراکز آموزی کانادا نسبت به کشورهای پیشرفته (رتبه یک سطح علمی آموزشی در جهان)

3. امکان 20 ساعت فعالیت کاری در هفته برای شخص دریافت کننده ی ویزای تحصیلی.

4. امکان دریافت ویزای کار فول تایم برای همسر فرد درخواست کننده ی ویزای تحصیلی کانادا.

5. امکان تحصیل رایگان برای فرزندان شخص دریافت کننده ی ویزای تحصیلی کانادا.

6. کسب امتیاز بالای تحصیل کانادایی برای درخواست اقامت نیروی کار متخصص فدرال کانادا.

7. امکان اشتغال به کار پس از فراغت از تحصیل در کانادا و درخواست اقامت دائم فرد درخواست کننده و تمامی اعضای خانواده

8. امکان دریافت پذیرش و ویزا تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان، بدون تاریخچه سفر قوی (شینگن) و بدون محدودیت سنی (بسیار مهم است که پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان توسط یک کالج معتبر ترجیحا دولتی انجام پذیرد تا شانس دریافت ویزا افزایش یابد)

9. شانس یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی در مراکز دولتی آموزشی کانادا

10. دریافت پاسپورت کانادایی برای فرزند متولد شده در کانادا با توجه با قانون خاک کانادا.

11. دریافت ویزا تحصیلی کانادا به نوعی سریعترین روش مهاجرتی قانونی به کانادا می باشد.

شرایط و مدارک لازم برای درخواست ویزا تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان:

- داشتن پرینت تمکن مالی بالا برای اینکه به آفیسر کانادا ثابت شود که از پس هزینه های تحصیل(دوره زبان و دوره تحصیلی) و زندگی خود و خانواده تان در طی مدت تحصیل بر می آیید.(توجه داشته باشید که، با ارائه سند ملک نمیتوانید شهریه تحصیلی را پرداخت کنید و یا هزینه های زندگی را در کانادا تامین کنید. پس سند ملک، ماشین، سهام و... فقط نشان دهنده ی ریشه یا بیزینس شما در کشور خودتان است گرچه می تواند در شانس دریافت ویزا تاثیر گذار باشد اما تمکن مالی محسوب نمی‌گردد) - در صورت ارائه تمکن مالی پایین، باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 یا فرانسوی حداقل B2 ارائه دهید؛ در غیر این صورت شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا کاهش پیدا خواهد کرد.

- داشتن مدارک هویتی، شناسایی و تحصیلی معتبر.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار