gardeshban.ir

قوانین و شرایط گرفتن پاسپورت برای افرادی که مشمول خدمت وظیفه عمومی هستند، نسبت به افرادی که کارت پایان خدمت دارند کمی متفاوت‌تر است.
کد خبر: ۲۵۶۴۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
بنابر قوانین، افرادی که به سن قانونی رسیده باشند مشمول خدمت وظیفه خواهند بود. برای عده‌ای در این زمینه کارت معافیت صادر می‌شود، عده‌ای دیگر نیز مشمول معافیت تحصیلی می‌شوند؛ اما کسانی هم مشمول خدمت خواهند بود.

این مشمولان می‌توانند برای سفرهای ورزشی، علمی، کاری و … از کشور با شرایطی خاص خارج شوند. یکی از شرایط گرفتن پاسپورت برای این افراد این است که باید متناسب با سفری که در پیش دارند، مبلغی به عنوان وثیقه به بانک پرداخت کنند.

این مبلغ برای سفر پژوهشی 8 میلیون تومان، برای سفرهای تفریحی 15 میلیون تومان و برای سفرهای زیارتی به عراق و عربستان 3 میلیون تومان است که به صورت نقدی و یا ضمانت پرداخت می‌شود. افرادی هم که می‌خواهند سفر دوره‌های مشترک داشته باشند، باید 15 میلیون تومان پول نقد به بانک پرداخت کنند.

نکته مهم در مورد مشمولان این است که نباید غیبت داشته باشند. افرادی که به منظور تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کنند، می‌توانند بر اساس مدرک خود دوره‌ای را در خاک کشور دیگر بمانند. این دوره برای کارشناسی ارشد 6 و برای مدرک دکتری 12 ماه است. پس از آن نیز می‌توانند به محل وظیفه عمومی خود بازگشته و مبلغ پرداختی خود را دریافت کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار