gardeshban.ir

اگر به دنبال پخت غذا با پنیر پارمزان هستید خوراک مرغ با پنیر پارمزان یا چیکن پارمزان گزینه مناسبی برای شماست. آشپزی با پنیر پارمسان یا پارمزان لذت خوردن یک غذای ایتالیایی خوشمزه را به شما خواهد داد.
کد خبر: ۲۵۶۷۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
خوراک مرغ با پنیر پارمزان یا چیکن پارمزان (chicken parmesan) یک غذای خوشمزه ایتالیایی است که شباهت زیادی به خوراک شنیسل مرغ با پنیر پیتزا دارد. این غذا یک مرحله پخت روی گاز و یک مرحله پخت در فر دارد و می‌تواند به تنهایی یا با اسپاگتی ایتالیایی سرو شود. پس اگر به پخت انواع غذا با مرغ علاقه دارید، دستور پخت این غذای خوشمزه را دنبال کنید.

مواد لازم:

سینه مرغ بدون استخوان ۱ عدد
پنیر پارمزان (رنده شده) ۱ قاشق غذاخوری یا بیشتر
پنیر موزارلا ۱/۴ پیمانه یا چند ورقه (به تعداد قطعات مرغ)
سس گوجه فرنگی ۱/۳ پیمانه
ریحان خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سفید به مقدار لازم
آرد سوخاری به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

برای اینکه با این سینه مرغ چه کار کنید روش‌های مختلفی وجود دارد:

شما می‌توانید سینه مرغ را در یک پلاستیک فریزر بگذارید و با گوشتکوب یا بیفتک‌کوب آن را بکوبید؛ چراکه می‌خواهید ضخامتش ۱.۵ سانتی‌متر (یا حتی کمتر) شود. دلیل استفاده از کیسه فریزر این است که موقع کوبیدن مرغ، آب و ذرات به اطراف نپاشد. روش بعدی این است که اصلا از اول این سینه را به قطعاتی ببرید که ضخامت مورد نظر شما را داشته باشند. در این صورت دیگر نیازی به کوبیدن مرغ ندارید.

بعد از آماده کردن سینه مرغ باید آن را از همه طرفش آغشته به نمک، فلفل و ادویه‌های دلخواه‌تان کنید.

سینه مرغ را در آرد بزنید طوری که تمام سطحش از آرد پوشانده شود. (در برخی دستور‌ها هم دیده شده که اصلا مرغ را در آرد نمی‌زنند.)

بعد آن را در تخم‌مرغی که آن را از قبل با چنگال زده‌اید (طوری که یکنواخت شود) بزنید و تمامش را آغشته به آرد سوخاری کنید.

در برخی دستور‌ها دیده شده که به جای استفاده از آرد سوخاری مرغ را در مخلوط آرد سوخاری و پنیر پارمزان رنده شده می‌غلتانند.

برای سرخ کردن سینه مرغ باید روغن را حسابی در یک ظرف ترجیحا گود، داغ کنید (مثلا قابلمه‌های کوچک). سرخ کردن را هم تا آنجایی ادامه دهید که همه جای مرغ سرخ و طلایی شود.

دقت داشته باشید که خیلی مرغ را سرخ نکنید. چون این مرغ قرار است یک مرحله هم در فر برود و ممکن است خیلی سفت شود.

بهتر است بعد از سرخ کردن مرغ آن را روی دستمال مخصوص جذب روغن بگذارید تا این همه روغن را نخورید.

حالا یک ظرف مخصوص فر (مثل ظرف پیرکس) انتخاب و آن را با روغن چرب کنید. بعد مرغ سوخاری را در ظرف بگذارید، رویش مقداری سس گوجه‌فرنگی بریزید (به جای استفاده از سس گوجه‌فرنگی می‌توانید از سس مارینارا استفاده کنید یا خودتان مقداری کره در ماهیتابه‌ای بریزید تا ذوب شود، در این کره مقداری پیاز رنده شده و سیر بریزید و تفت بدهید، بعد رب گوجه فرنگی، نصف لیوان آب، ریحان خرد شده، نمک و فلفل اضافه کنید و سس را هم بزنید تا غلیظ بشود. این یک سس مناسب برای چیکن پارمزان شماست.)

روی سس گوجه ریحان خرد شده بریزید و در نهایت هم پنیر موزارلای خورد شده (یا ورقه‌ای) و پنیر پارمزان رنده شده را اضافه کنید.

فر را از قبل در دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و بعد ظرف مرغ‌تان را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. این زمان هم برای مغزپخت شدن مرغ و هم برای ذوب شدن پنیر و طلایی شدنش کافی است.

نکاتی برای تهیه چیکن پارمزان

ممکن است برخی افراد دوست داشته باشند مرغ سوخاری‌شان را غرق در سس کنند، ممکن است برخی بخواهند فقط سطح مرغ به سس آغشته شود. در این زمینه هر طور که دوست دارید عمل کنید.

اگر فر ندارید کافی است مرغ را در یک تابه روی گاز بگذارید و تابه را داغ کنید. بعد پنیر را روی مرغ قرار دهید و در تابه را برای چند دقیقه بگذارید. حرارت را هم چند دقیقه ملایم کرده و بعد آن را خاموش کنید. پنیر شما به راحتی روی مرغ ذوب می‌شود فقط ممکن است مرغ‌تان کمی نرم شود و آن تردی مرغ سوخاری را نداشته باشد.

شما می‌توانید برای اینکه کمتر از مواد غذایی صنعتی استفاده کنید، خودتان یک پنیر موزارلا خانگی و سالم درست کنید و از آن در تهیه این غذای خوشمزه بهره ببرید.

اگر دوست دارید یک مدل سس دیگر برای این غذا استفاده کنید، نگاهی به مطلب «معرفی و آموزش طرز تهیه انواع سس» بیندازید و سس‌های دیگر را هم برای خوراک مرغ با پنیر پارمزان امتحان کنید.

طرز تهیه چیکن پارمزان خوش طعم
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار