gardeshban.ir

شاید در وهله اول این‌طور فکر کنید که برای دریافت وقت سفارت شینگن و ویزای توریستی سوئیس در ایران باید از طریق سفارت این کشور اقدام کنید. اما بنابر اطلاعیه وب‌سایت رسمی سفارت سوئیس، از تاریخ دوم سپتامبر 2018، افراد متقاضی دریافت انواع ویزای کوتاه مدت از جمله ویزای توریستی سوئیس، ویزای کاری و یا دیدوبازدید اقوام در سوئیس، ملزم به مراجعه به کارگزاری خدمات برون سپاری این کشور در تهران یعنی وی اف اس گلوبال هستند.
کد خبر: ۲۵۷۲۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
بنابر اطلاعات وب‌سایت وی اف اس گلوبال سوئیس، ویزای توریستی سوئیس مناسب آن دسته از متقاضیانی است که برای اهداف گردشگری، ملاقات دوستان و اقوام، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت زبان، شرکت در کنفرانس و یا رویداد ورزشی/فرهنگی قصد سفر به این کشور را دارند. خوشبختانه متقاضیان می‌توانند برخلاف روال معمول و تاکید اکثر کنسولگری‌ها در داشتن سابقه سفر مکفی، حتی بدون داشتن سابقه سفر و ویزای شینگن قبلی طی دو سال گذشته، برای دریافت ویزای توریستی سوئیس اقدام کنند.

همان‌طور که پیش‌تر در مطالب وقت سفارت هلند و وقت سفارت چک به این موضوع اشاره کردیم، VFS Global واقع در هروی سنتر، علاوه بر رسیدگی به درخواست‌های وقت سفارت و ویزای کشورهایی نظیر جمهوری چک و هلند، مسئول رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان انواع ویزای شینگن هم‌چون ویزای توریستی سوئیس نیز هست.

در عین حال آن دسته از متقاضیانی که خواستار دریافت ویزای طولانی مدت شینگن برای اقامت بیش از 90 روز در این کشور هستند، باید تنها از طریق سفارت سوئیس به نشانی تهران، الهیه، خیابان بوستان اقدام به تعیین وقت و درخواست ویزا نمایند.

بر اساس تجربه کارشناسان نیلگام در امور ویزای شینگن، عموما آفیسرهای پرونده ویزای توریستی سوئیس نسبت به متقاضیان ایرانی سخت‌گیری فراوانی از خود نشان می‌دهند و از همین رو ویزای آن‌ها را به صورت Single و یا همان یکبار ورود صادر می‌کنند.

براساس قوانین کشور سوئیس، متقاضیان ایرانی سفر و ورود به خاک این کشور ملزم به دریافت ویزای شینگن کوتاه مدت یا همان ویزای توریستی سوئیس برای حداکثر 90 روز در یک بازه زمانی شش ماهه (180 روزه) هستند. بر این اساس دارندگان ایرانی ویزای توریستی سوئیس مجاز به دریافت مجوز اقامت نبوده و می‌توانند تنها تا مدت زمان اعتبار ویزای خود به کشور سوئیس وارد شده و به سیاحت بپردازند.

اما در برخی اوقات، بنابر صلاحدید آفیسر سفارت سوئیس و واجد شرایط بودن متقاضی سفر به این کشور، ویزای توریستی سوئیس به صورت ویزای شینگن مولتی Multiple صادر خواهد شد. در این صورت فرد دارنده ویزای کوتاه‌مدت و توریستی سوئیس مجاز به ورود و خروج به صورت نامحدود از سوئیس و گشت و گذار در 26 کشور حوزه شینگن ( نظیر دانمارک، اسپانیا، آلمان، فرانسه) در مدت زمان اعتبار ویزای خود خواهد بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار