gardeshban.ir

وضعیت اسکان زائران در مکه و مدینه مشخص شد. با وجود آنکه جمعیت زائران ایرانی برای حج ۹۹ افزایش یافته اما سازمان حج و زیارت اعلام کرد از تعداد هتل ها کاسته ولی در عوض کیفیت آن ها را ارتقا داده است.
کد خبر: ۲۵۷۳۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت ـ تشکیل شد، رییس کمیته مسکن حج با اشاره به اینکه تعداد هتل های اجاره شده برای اسکان زائران ایرانی در مقایسه با سال گذشته کمتر شده اما از نظر کیفیت ارتقاء یافته است، اظهار کرد: ۶۹ هتل در مکه و ۱۸ هتل در مدینه به اسکان حجاج اختصاص یافته و قراردادها با طرف های سعودی بسته شده است.

مرتضی اسدزاده با اشاره به اینکه کاهش تعداد هتل ها در صرفه جویی بخش های اجرایی تاثیر دارد، افزود: مراسم قرعه‌کشی اسکان بین گروه‌های همسان در استان‌ها برای حج تمتع پیش رو در روز یکشنبه (۷ فروردین ماه) انجام شد و سهمیه لازم به هر استان بنا بر ظرفیت کاروان‌ها و تمهیدات اندیشیده شده اختصاص می یابد.  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به این که زائران با ۵۸۰ کاروان به حج اعزام می شوند، گفت: کمیته مسکن خوب عملکرده است و با توجه به محدودیت ها و ملاحظاتی که وجود دارد رعایت عدالت در توزیع هتل ها و اسکان زائران به رضایتمندی بیشتر زائران منجر خواهد شد.  

علی رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز به وضعیت عربستان در این ایام با توجه به شیوع ویروس کرونا دراین کشور اشاره کرد و یادآور شد: فعالیتهای مربوط به حج براساس برنامهریزی انجام شده و پیش بینی سناریوها برای شرایط مختلف پیگیری میشود.

وی افزود: درخصوص سفرهای عتبات عالیات و سوریه نیز پروتکل های بهداشتی با نظر وزارتخانه و سازمان های مرتبط تهیه شده و به طرف های مقابل ارائه شده است تا با فروکش کردن بیماری کرونا امضا و برای تردد زائران دو طرف اجرایی شود.  

اکبر رضایی ـ سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ هم از نام نویسی بیش از ۵۸ هزار نفر از دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۸۶ در کارونهای حج خبر داد و گفت: وضعیت استانها از نظر ثبت نام متفاوت است و نام نویسی برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌ها ادامه دارد.

حج ۹۹ حدودا از اواسط تابستان آغاز میشود. عربستان هنوز تصمیم قطعی درباره برگزاری حج تمتع را اعلام نکرده اما همچنان مراسم عمره را به حالت تعلیق نگه داشته است. دامنه این محدودیتها به مراسم های ماه رمضان در مسجدالحرام در شهر مدینه و مسجد پیامبر (ص) نیز رسیده است، هر سال در این ماه نماز «تراویح» با حداکثر جمعیت برگزار می شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا، از حضور زائران در داخل این مساجد جلوگیری شده است.  
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار