gardeshban.ir

مدیرکل امور موزه‌های کشور از احتمال دائمی شدن بازدید مجازی از موزه‌ها برای روز جهانی موزه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۴۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور، درباره برنامه‌های اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای روز جهانی موزه‌ها اظهار کرد: روز ۲۸ اردیبهشت هر سال با عنوان روز جهانی موزه‌ شناخته می‌شود؛ البته امسال با توجه به آنچه در تقویم دیده می‌شود، روز ۲۹ اردیبهشت ماه با روز جهانی موزه‌ مصادف شده است و ایکوم جهانی همیشه در رابطه با فرارسیدن این روز شعاری دارد، امسال هم که همه کشور‌ها با شیوع کرونا و بسته بودن درب موزه‌ها مواجه شده‌اند، ما منتظر هستیم که ببینیم ایکوم جهانی در چنین شرایطی چه توصیه‌ای برای موزه‌ها دارد.

وی ادامه داد: در هر صورت کار‌هایی که هر ساله در روز جهانی موزه‌  انجام می‌دادیم به طور قطع تحت تأثیر شیوع کرونا تغییر می‌کنند و ما نمی‌توانیم برنامه‌های روز جهانی موزه را مانند سال‌های گذشته برگزار کنیم و درصدد برگزاری این برنامه‌ها به صورت مجازی هستیم. ما در همین رابطه نشست‌های مشترکی را با ایکوم ایران داریم و بیشترین تمرکز ما روی موزه‌هایی است که روی معرفی موزه‌ها در فضای مجازی کار می‌کنند.

مدیرکل امور موزه‌های کشور با بیان اینکه قرار است بازدید مجازی از موزه‌ها دائمی شود، بیان کرد:دائمی کردن این طرح کار آسانی نیست و باید سایت خوبی برای موزه‌ها شکل بگیرد تا این مراکز فرهنگی و تاریخی بتوانند به صورت آنلاین با مخاطبانشان در تماس باشند. شکل‌گیری این سایت علاوه بر ایجاد امکان بازدید آنلاین و زنده از موزه‌ها به تهیه عکس و مطلب نیز نیاز دارد؛ مطالبی که در سایت مذکور خواهند آمد باید به چند زبان ترجمه شوند.

کارگر گفت: سایتی که به موزه‌ها اختصاص پیدا می‌کند باید بلافاصله به نیاز‌هایی که مخاطبانش اعلام می‌کنند، پاسخ بدهد. هم‌اکنون با توجه به اینکه امکان بازدید مجازی در دستور کار موزه‌ها قرار گرفته است در حال فراهم کردن زمینه‌های افتتاح این سایت هستیم، اما فکر نمی‌کنم در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شود.


باشگاه خبرنگاران


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار